P0115 Astra H Z16XE1

Forumindex Forums Modellen Astra P0115 Astra H Z16XE1

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337152
    Phoenix44a
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 January 2015

      Beste forum leden,

      Sinds afgelopen woensdag brand mijn motormanagement lampje.
      Wanneer ik via het rempedaal de storing’s code uit lees, krijg ik 0115.
      Dit zou staan voor een afwijking in het koeling’s circuit.

      Verder geeft de auto na anderhalf uur snelweg rijden op zijn best hand warme lucht.

      Nu dacht ik na het lezen van dit voren, dat dit aan de thermostaat zou moeten liggen.
      Bij de garage heeft mijn monteur de storing ge-reset. Het vreemde is dat ik hierna direct weer warme binnenverwarming had.

      Kan het dan wel aan de thermostaat liggen, gezien na terugzetten er blijkbaar wel weer warme lucht komt?

      Verder houdt de auto absoluut geen vermogen in ook niet voor de reset. Het koelwater reservoir zit nog helemaal vol.

      Kan iemand mij hier verder mee helpen.
      Ik heb helaas zelf geen beschikking tot OpCom en heb een BID, waarmee ik niet de motor temperatuur kan bekijken via het geheime menu.

      Met vriendelijke groet,

      Peter

      #18338049
      Phoenix44a
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 January 2015

        Ik heb ondertussen gevonden dat de thermostaat vervangen niet heel moeilijk moet zijn, dus ga dit maar eens zelf proberen.
        De snelle oplossing door een deel het luchtrooster in de bumper af te sluiten is een werkende oplossing, maar niet een definitieve :P

        Wanneer ik op internet kijk, kan ik thermostaten van 45 tot 200 euro vinden. Weet iemand welke merken aan te raden zijn?

        Alvast bedankt!

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.