p0100 storing MAF-sensor spanning hoog ECU?

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz p0100 storing MAF-sensor spanning hoog ECU?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271581
    sander2.5v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2011

      Goedemiddag,

      lange tijd geen problemen gehad met Veccie. Ze deed gewoon braaf haar werk. Sinds gisteren ineens onregelmatig storing p0100, luchtmassameter deffect zoals ik dacht. Vervangen door een niet originele luchtmassasensor waar een weerstand in zit, resultaat: gaf 0 waardes. Denk dat die imitatie luchtmassameter niet best is.

      Nu heb ik het een en het ander gegoogeld en kom ik hier op uit:

      Since that previous post, I’ve now come across this several times on engine-mounted GM ECU’s and it’s always been the MAF/IAT sensor’s earth pin coming loose in the ECU’s circuit board.
      There have been posts on here and elsewhere, that say it’s possible to just earth the dual sensor’s yellow[?] wire and that sorts it. A repaired ECU is definitely preferable, but if funds are lacking……

      Lang verhaal kort gemaakt:
      In de ECU is de grond pin van de MAF sensor los geraakt. Moet op te lossen zijn door de gele kabel van de MAF-sensor simpel weg te aarden.

      Iemand hier ervaring mee?

      Groet,
      Sander

      #18281945
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Het is £ 29 één ecu op ebay, waaronder immo en chip. Zonder transport.

        #18281946
        sander2.5v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2011

          Ecu van x25xe zie ik niet zo gauw voor die prijs staan. Eerder richting £85,-
          Glad vergeten te melden dat het om de 2.5v6 gaat!

          Zoek een voordelige manier om het even op te lossen (desnoods tijdelijk)

          #18281948
          sander2.5v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 April 2011

            Net ecu helemaal open gehad, alles ziet er netjes uit op de printplaat! Niks is los of iets dergelijks :???: beetje jammer.

            Misschien dan toch gewoon de MAF-sensor :wtf

            #18281947
            sander2.5v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 April 2011

              Motor loopt prima met MAF stekker los (ecu pakt gemiddelde waarde dan volgens mij). Met stekker op de sensor slaat hij binnen 30 seconden af (benzine geur etc.)

              Als iemand nog tips heeft, of toevallig een lucchtmassameter voor een v6 als reserve heeft liggen om te testen :wors

              #18281949
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                @sander2.5v6 wrote:

                Ecu van x25xe zie ik niet zo gauw voor die prijs staan. Eerder richting £85,-
                Glad vergeten te melden dat het om de 2.5v6 gaat!

                Zoek een voordelige manier om het even op te lossen (desnoods tijdelijk)

                http://www.ebay.co.uk/itm/1998-VAUXHALL-VECTRA-B-2-5-V6-ENGINE-ECU-KIT-1X-CHIP-RING-90569354-0261204499-MA-/261769892631?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3cf2b39317″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                #18281950
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  LMM zal haast wel kapot zijn, had dezelfde symptomen als jouw 2.5-V6, LMM vervangen voor een gebrukte originele en ze rijdt weer prima.

                  Uitlaatje weer HELEMAAL SCHOON geworden met enkel rustig rijden.

                  Willem

                  #18281951
                  sander2.5v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 April 2011

                    Klopt heb ik ook gedaan Willem! 35 euro van een omega afgehaald. Auto liep weer als een zonnetje!
                    Nu ingeruild voor vectra gts 2.2 direct

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.