overschakelen automaat

Forumindex Forums Modellen Omega overschakelen automaat

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216206
    opeltje omegaatje
      Lid sinds:
      28 December 2009

      hoi als ik s,morgens met een koude mototr weg rijd merk ik dat de automatenbak moeite heeft met overschakelen ik moet hem bijna na de 3000 toeren trekken voordat hij zo rond de 40 overschakelt en daarna is het goed wordt de motor warmer dan is dit probleem verleden tijd ik laat hem voordat ik wegrijd nog plus minus 3 a 4 minuten lopen

      #17589933
      Marksman
        Lid sinds:
        24 January 2005

        Is normaal hoor als de bak koud is. Zeker nu in de winter.

        #17589934
        Jack-omegax3.0xe
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 September 2007

          Dit is normaal. Zo warmt de katalisator sneller op zodat deze sneller z’n werk kan doen. Als je de eerste 500 meter rustig aan doet schakelt zij ook over.

          Gr jack

          #17589935
          fluks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 October 2005

            dit is om de kat op tempratuur te brengen erg irritant maar hoort bij een automaat heeft met de uitstoot van uitlaatgassen te maken

            #17589936
            fluks
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 October 2005

              origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
              Dit is normaal. Zo warmt de katalisator sneller op zodat deze sneller z’n werk kan doen. Als je de eerste 500 meter rustig aan doet schakelt zij ook over.

              Gr jack

              je kunt net iets sneller typen dan ik

              #17589937
              Jack-omegax3.0xe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 September 2007

                en het ging nogal langzaam omdat ik via de foon aan het typen was.

                Gr Jack

                #17589938
                Omega2.2-16v
                  Lid sinds:
                  21 March 2007

                  origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
                  en het ging nogal langzaam omdat ik via de foon aan het typen was.

                  Gr Jack

                  Geen toetsenbordje op je telefoon zeker:jerry

                  Of heb jij ook van die kleine toetsen :jerry

                  gr

                  Danny

                  #17589939
                  robert1701
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 November 2005

                    Zo is het bij m’n Omega-A met (ik dacht U9) automaat ook begonnen.

                    In de vraagbaak (Kluwer) staat een storingstabel.
                    Langs de ene kant staat de klacht, langs de andere kant de oorzaak en de remedie.
                    Wat is juist het probleem?

                    Mijn eerste (tweedehands) Omega-A is een Diesel (23D).
                    Toen heb ik mijn tweede (tweedehands) Omega-A gekocht, met automaat, LPG, airco.
                    Maar na iets meer dan een half jaar ermee gereden te hebben, begon de miserie.
                    Als hij koud was ging hij even niet in 2. Dat gebeurde telkens maar 1 keer en dan was alles normaal.
                    Maar een tijdje later wou hij niet naar 3 schakelen, alleen als ik meer gad gaf en dan ‘knotste’ hij erin.
                    Dit werd met de tijd erger tot hij niet verder meer dan in z’n 1 ging.
                    Nu ben ik hem aan ‘t afbreken voor reserve onderdelen.

                    Een revisie van de automaat zou 1.250€ + taks kosten. Als de Omega-A verder nog in perfecte staat had geweest, dan had ik desnoods een tweedehands automaat geplaatst, maar het koetswerk had overal roest waar het gewoonlijk zit bij zo’n Omega-A.
                    Gelukkig is er dan een 3de Omega-A bij me in de schoot gevallen met maar 27.624km op de teller.
                    Maar een wagen met weinig kilometers heeft ook zijn kwaaltjes. Veel stilstaan is ook niet goed.

                    #17589940
                    Omega2.2-16v
                      Lid sinds:
                      21 March 2007

                      Het laat overschakelen is een normaal verschijnsel bij deze automaten(Bij de B2’s weet ik het wel zeker)
                      Dit is het zgn. opwarmprogramma om zoals gezegd de kat snel(ler) op te warmen.
                      In de zomer gebeurt het ook maar omdat het dan gemiddeld wat warmer is zal het niet zo extreem zijn als bij lage(Lees onder nul) temperaturen.
                      Het,ook bij bedrijfstemperatuur,laat opschakelen kan een tekort aan olie in de bak zijn of(wat minder vaak voor komt) is dat de bak simpelweg aan revisie toe is omdat deze versleten is.
                      De elektronische problemen daar gelaten:D

                      gr

                      Danny

                      #17589941
                      Jack-omegax3.0xe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 September 2007

                        origineel gepost door Omega2.2-16v

                        origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
                        en het ging nogal langzaam omdat ik via de foon aan het typen was.

                        Gr Jack

                        Geen toetsenbordje op je telefoon zeker:jerry

                        Of heb jij ook van die kleine toetsen :jerry

                        gr

                        Danny

                        allebei geen toetsenbordje en kleine toetsen en dan ook nog een telefoon met een eigen wil.

                        Gr jack

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.