Forumindex › Forums › Modellen › Omega › overschakelen automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2010 om 15:51 #17216206
hoi als ik s,morgens met een koude mototr weg rijd merk ik dat de automatenbak moeite heeft met overschakelen ik moet hem bijna na de 3000 toeren trekken voordat hij zo rond de 40 overschakelt en daarna is het goed wordt de motor warmer dan is dit probleem verleden tijd ik laat hem voordat ik wegrijd nog plus minus 3 a 4 minuten lopen
15 januari 2010 om 16:24 #17589933Is normaal hoor als de bak koud is. Zeker nu in de winter.
15 januari 2010 om 16:25 #17589934Dit is normaal. Zo warmt de katalisator sneller op zodat deze sneller z’n werk kan doen. Als je de eerste 500 meter rustig aan doet schakelt zij ook over.
Gr jack
15 januari 2010 om 16:26 #17589935dit is om de kat op tempratuur te brengen erg irritant maar hoort bij een automaat heeft met de uitstoot van uitlaatgassen te maken
15 januari 2010 om 16:27 #17589936origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Dit is normaal. Zo warmt de katalisator sneller op zodat deze sneller z’n werk kan doen. Als je de eerste 500 meter rustig aan doet schakelt zij ook over.Gr jack
je kunt net iets sneller typen dan ik
15 januari 2010 om 19:38 #17589937en het ging nogal langzaam omdat ik via de foon aan het typen was.
Gr Jack
15 januari 2010 om 20:20 #17589938origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
en het ging nogal langzaam omdat ik via de foon aan het typen was.Gr Jack
Geen toetsenbordje op je telefoon zeker:jerry
Of heb jij ook van die kleine toetsen :jerry
gr
Danny
15 januari 2010 om 21:33 #17589939Zo is het bij m’n Omega-A met (ik dacht U9) automaat ook begonnen.
In de vraagbaak (Kluwer) staat een storingstabel.
Langs de ene kant staat de klacht, langs de andere kant de oorzaak en de remedie.
Wat is juist het probleem?Mijn eerste (tweedehands) Omega-A is een Diesel (23D).
Toen heb ik mijn tweede (tweedehands) Omega-A gekocht, met automaat, LPG, airco.
Maar na iets meer dan een half jaar ermee gereden te hebben, begon de miserie.
Als hij koud was ging hij even niet in 2. Dat gebeurde telkens maar 1 keer en dan was alles normaal.
Maar een tijdje later wou hij niet naar 3 schakelen, alleen als ik meer gad gaf en dan ‘knotste’ hij erin.
Dit werd met de tijd erger tot hij niet verder meer dan in z’n 1 ging.
Nu ben ik hem aan ‘t afbreken voor reserve onderdelen.Een revisie van de automaat zou 1.250€ + taks kosten. Als de Omega-A verder nog in perfecte staat had geweest, dan had ik desnoods een tweedehands automaat geplaatst, maar het koetswerk had overal roest waar het gewoonlijk zit bij zo’n Omega-A.
Gelukkig is er dan een 3de Omega-A bij me in de schoot gevallen met maar 27.624km op de teller.
Maar een wagen met weinig kilometers heeft ook zijn kwaaltjes. Veel stilstaan is ook niet goed.15 januari 2010 om 22:22 #17589940Het laat overschakelen is een normaal verschijnsel bij deze automaten(Bij de B2’s weet ik het wel zeker)
Dit is het zgn. opwarmprogramma om zoals gezegd de kat snel(ler) op te warmen.
In de zomer gebeurt het ook maar omdat het dan gemiddeld wat warmer is zal het niet zo extreem zijn als bij lage(Lees onder nul) temperaturen.
Het,ook bij bedrijfstemperatuur,laat opschakelen kan een tekort aan olie in de bak zijn of(wat minder vaak voor komt) is dat de bak simpelweg aan revisie toe is omdat deze versleten is.
De elektronische problemen daar gelaten:Dgr
Danny
15 januari 2010 om 23:24 #17589941origineel gepost door Omega2.2-16v
origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
en het ging nogal langzaam omdat ik via de foon aan het typen was.Gr Jack
Geen toetsenbordje op je telefoon zeker:jerry
Of heb jij ook van die kleine toetsen :jerry
gr
Danny
allebei geen toetsenbordje en kleine toetsen en dan ook nog een telefoon met een eigen wil.
Gr jack
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.