Overeenkomsten Astra F en Kadett E

Forumindex Forums Modellen Astra Overeenkomsten Astra F en Kadett E

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259313
    ginkelvanmichiel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 April 2007

      In mijn fotoarchief vond ik een foto van de oude Astra F van m’n ouders tezamen met mijn Kadett E. Nu viel me op dat er best wel wat overeenkomsten bestaan tussen beide modellen. Wat ik me echter afvroeg:
      ik heb wel eens een Kadett gezien met Astra-F neus, maar zou het theoretisch ook andersom kunnen? Dwz. een Astra F met Kadett-E neus? Of moet er daar, buiten het voorfront, veel gelast gaan worden aan bijvoorbeeld de voorschermen?

      Ik was ineens benieuwd. Ik ben ook benieuwd of iemand het weet.

      #18160173
      black_astra
        Lid sinds:
        30 November 2010

        Denk het wel. De astra f heeft toch een andere lijn.

        #18160174
        asconahobbyist
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 June 2008

          jupz,qua plaatwerk is er geen deeltje hetzelfde,zelfs de spiegels niet (wat wel eens wordt beweerd).
          Ook heeft de Astra een subframe en bij de Kadett zit het spul aan de bodemplaat,de ellende die je ervan krijgt kent elke D/E Kadett en C Asconarijder wel.
          Motoren zijn grotendeels hetzelfde,evenals de bakken,achteras komt overeen,dat was het wel zo’n beetje,enneh,oja,de stoelen zijn uit te wisselen.
          En een Astra F met Kadett neus?? moet kunnen,als je een beetje heel erg handig bent (meen dat rob verkuyl,bekend van de Rob1 Kadett GSi zelfs eens een Golf 3 neus op een Kadett E heeft gefrot,ook bestaat er in NL een Calibra met Astra G snuit,dus je ziet,alles is mogelijk.

          #18160175
          ginkelvanmichiel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 April 2007

            Andersom heb ik het wel eens gezien (denk aan de Grey Illusion-kadett) waar een Astra-neus op zit. Zal anders in het Kadett-forum ook dezelfde vraag ‘ns plaatsen Misschien dat er daar iemand met de ‘andersom’ ombouw heeft.

            #18160176
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Heb diverse diverse Opel-tijdschriften waar Astra F met G-neuzen in staan en Kadett E met F-neuzen,
              Maar een F met een Kadett E-neus heb ik nog niet gezien volgens mij.
              Maar ik zal vanavond nog even voor je bladeren voor de zekerheid.

              #18160177
              Tiedo
                Lid sinds:
                7 December 2008

                @asconahobbyist wrote:

                jupz,qua plaatwerk is er geen deeltje hetzelfde,zelfs de spiegels niet (wat wel eens wordt beweerd).
                Ook heeft de Astra een subframe en bij de Kadett zit het spul aan de bodemplaat,de ellende die je ervan krijgt kent elke D/E Kadett en C Asconarijder wel.
                Motoren zijn grotendeels hetzelfde,evenals de bakken,achteras komt overeen,dat was het wel zo’n beetje,enneh,oja,de stoelen zijn uit te wisselen.
                En een Astra F met Kadett neus?? moet kunnen,als je een beetje heel erg handig bent (meen dat rob verkuyl,bekend van de Rob1 Kadett GSi zelfs eens een Golf 3 neus op een Kadett E heeft gefrot,ook bestaat er in NL een Calibra met Astra G snuit,dus je ziet,alles is mogelijk.

                dus een astra achteras past onder een e kadett?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.