overdreven roken + gek geluid dumpvalve Astra G met LEH

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) overdreven roken + gek geluid dumpvalve Astra G met LEH

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260278
    BelgianBlitz
      Lid sinds:
      1 September 2010

      ik heb net bij mijn Astra G II OPC volgende veranderingen gedaan:
      -LEH turbo
      -Bastuck uitlaatlijn
      -Bailey dumpvalve

      nu heb ik de volgende problemen:
      -bij het starten en bij gas geven komt er overdreven veel rook uit de uitlaat. niet echt blauw, eerder grijs en het ruikt ook niet echt naar verbrandde olie
      -de dumpvalve klinkt ook niet zoals hij zou moeten klinken. klinkt eerder als een vrachtwagen..

      ik heb al deze dingen van een donorauto gehaald, die er vorige week nog prima mee werkte, en ik heb alles identiek hetzelfde aangesloten.
      mijn auto start, rijdt en presteert wel perfect, maar erg gezond kan het volgens mij allemaal niet zijn.

      het enige verschil met de donorauto en de mijne is dat die V-max software had en de mijne is (nog) niet geherprogrammeerd. zou dit het probleem kunnen zijn? of is er iets anders aan de hand?

      #18170241
      belgium turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2010

        Post effe een filmpje van de rook en het geluid van de dumpvalve .
        Als je de ecu verwisseld heb je ook de V-max op uw auto , dus probeer dit effe .
        Hoe en waarop heb je dumpvalve aangesloten ??

        #18170242
        NoFear1696
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2012

          @belgium turbo wrote:

          Post effe een filmpje van de rook en het geluid van de dumpvalve .
          Als je de ecu verwisseld heb je ook de V-max op uw auto , dus probeer dit effe .
          Hoe en waarop heb je dumpvalve aangesloten ??

          @belgium turbo,als je goed leest heeft hij de ecu niet verwisseld dus..zorg eerst voor de juiste software voordat je je motor in puin rijdt :vertag

          #18170243
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Wat bedoelt wordt is de ecu van de donor auto aansluiten op zijn eigen auto en dan kijken wat het doet.

            #18170244
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Haal de bumpvalve er maar tussen uit. Loopt die stuk beter van.

              #18170245
              NoFear1696
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2012

                @Corsa_GSi wrote:

                Wat bedoelt wordt is de ecu van de donor auto aansluiten op zijn eigen auto en dan kijken wat het doet.

                ik zou geen risico nemen en een chip op maat laten schrijven..die ecu van donor auto is bijna zeker op maat geschreven voor de donor motor dus daar zal hij ook niet optimaal mee draaien

                #18170246
                BelgianBlitz
                  Lid sinds:
                  1 September 2010

                  het roken van mijn astra is vanzelf gestopt na een paar dagen, dus wss toch met de montage wat olie in de uitlaat gekomen ofzo…

                  de dumpvalve heb ik een keer ingespoten met kruipolie en hij klinkt nu veel beter, dus die zat wss gewoon wat vast van een tijd niet te gebruiken.

                  de software is inmiddels ook al gewisseld, maar ik heb hem nog niet echt kunnen testen. snel rijden met jetlag is niet echt verantwoord en ik ben ondertussen een scooter met een duizelingwekkende snelheid van 80 per uur gewoon, dus zelfs de Modus van mijn moeder lijkt nu redelijk snel :wtf

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.