overbrenging rekord e2

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266727
    hans-rekord-e
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2011

      wat voor overbrenging zit er in mijn rekord E2 1983 ( orgineel 1,8, maar nu met 2.0 aut v6 motor )
      deze maakt nu redelijk veel toeren bij +- 100km (+-3000tpm) en dit klopt met de auto waar de motor+aut uitkomt maar zou graag willen kijken of er achterassen zijn welke er ook onder kunnen zodat er aanzienlijk minder toeren gemaakt worden , dat ik aan kracht ed inlever maakt mij niet uit .
      wat is er te krijgen voor onder deze auto en wat zijn de prijzen hiervoor ?

      alvast bedankt voor de info

      #18240971
      baboe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 August 2007

        opel commendore c achteras zoeken

        #18240972
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Baboe…..Das een andwoort waar niemand iets aan heeft want wat is een Commodore C achteras 3.9 4.11 3.89 3.45 3.7?????

          Vertel eens V6 2 liter is geen Opel motor maar dat maakt niks uit wat is je versnelling bak nu?
          Overdrive of niet?

          Wat is je huidige achteras?

          Klinkts als mijn dagelijkse auto veel toeren weinig snelheid=Opel Monza 3 gang automaat zonder lockup met 3.45 as is 100km plus minus 3000 toeren 1 op 1 in de hoogste gang en een korte as..

          Misschien moet je as ombouwen of de overbenging importeren uit bv de USA als daar wat is dat past…

          #18240973
          hans-rekord-e
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2011

            zit nu 3 traps automaat (ford) zonder overdrive achter , met orginele rekord e2 achteras
            de snelheid die deze bak aangeeft klopt precies met wat de teller aangeeft en navigatie .
            heb een achteras gezien op mp van een comm c met een overbrenging van 3.70 , deze zou het zelfde zijn als van de rekord e2? (bericht is aangepast )

            #18240974
            Ray2712
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 June 2009

              Als de setup die je nu hebt zoals je zelf aangeeft klopt met GPS, zal je met die 3,70 as straks (afgerond) 7 procent afwijking krijgen. M.a.w. als je 100 km/h rijdt op je teller, zal je volgens GPS 107 km/h rijden.

              #18240975
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Wow een 3.7 als je de motor wilt pas echt in toeren wil hebben moet je zoiets nemen:

                http://www.my-car.info/calculator/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Kun je der ongeveer achter komen welke as je nu hebt maar met 195/50-15 banden en een 1 op 1 hoogste gang en een 3,7 diff zit over de 3500 toeren bij 100km/h als je de slip ook mee telt.

                Miscchien toch een overdrive bak zoeken?

                #18240976
                GSE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 August 2006

                  Ik weet je banden maat niet maar uitgaande van rond de 195/50-15 heb je nu rond de 3,27 als as verhouding 3,7 zou een ramp zijn kwa toerental.

                  Die moet je alleen gebruiken als je een royale overdrive hebt en je wil snel een sprint trekken lol maar zeker niet op een 1 op 1 hoogste gang gebruiken.

                  #18240977
                  kywieman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 February 2009

                    Draait de deksel van je diff af. (Let op hier loopt olie uit)
                    Op het grote tandwiel staan twee getal op dit formaat xx:xx.
                    Als je deze door elkaar deelt weetje welke overbrengen je hebt.

                    Het volgende weet ik niet zeker:
                    Als de Rekord origineel een 4 bak heeft is de overbrengen 3.45
                    En bij een 5 bak 3.70

                    Dit weet ik dan wel weer zeker:
                    Commodore C 2.5S (carburatie dus) werd alleen met 3.7 geleverd.
                    Let er wel op als je een achteras van een Commodore C pakt dat je dan van steek 4×100 naar steek 5×120 gaat.
                    Schijven voor van een Commodore C passen niet op een Rekord, deze naaf diameter verschillen.

                    Ik had eens een Commodore C 2.5S automaat met 3.7 achteras.
                    Deze motor draaide ook rond de 3200 toeren bij 100KM/U dus zo vreemd vindt ik het niet dat de motor zoveel toeren maakt.

                    Zoals al is gezegd zorg voor een bak met overdrive, als je een 3.7 hebt komt dat in dat geval ook beter uit.

                    #18240978
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Jip maar aan de andere kant kun je beter een overdrive bak zoeken dan heb je de achteras ook niet nodig….

                      #18240979
                      hans-rekord-e
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 January 2011

                        er lag een 18s 4 hand bak in
                        en ik ben vanwege het “dweilen” op de weg over gegaan naar de orginele lm velgen met banden
                        185-70-14 .
                        er is wel een aut met overdrive te krijgen voor deze motor maar dan komt er enige electronica bij kijken en dat is nou juist wat ik niet wil .
                        ik heb bewust voor de 2.0 gekozen want deze was met carburateur en ook de electronische onsteking is er af gegaan en vervangen door punten ( iedere gek zn gebrek zullen we maar zeggen ) anders had ik wel een 2.9 met alles dr op en dr an genomen.
                        volgens het werkplaats handboek is de overbrenging voor de 18s 3.70
                        dus ik begrijp uit de antwoorden dat er niet veel winst te behalen valt uit een andere achteras ?

                        #18240980
                        kywieman
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 February 2009

                          Now ja een 3:45 zorgt wel voor minder toeren. Daarom werdt een diplomat v8 met een 2:80 gelevert.
                          Maar zou toch zoeken naar een bak met overdrive.

                          Senator/monza 3 traps werdt stamdaard met een 3:15 gelevert.
                          Dit om een hogere top snelheid en minder toeren te krijgen.

                          Weet niet of je het tandwiel van een Senator/Monza in jouw diff kan drukken.

                          http://www.achterasrevisie.nl/
                          Kan je daar vast wel over informeren.

                          #18240981
                          GSE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2006

                            Monza Senator A1:
                            alles 3.45 as (aut schakel carby of injectie alles had 3.45)

                            Monza Senator A2:
                            3-gang automaat bj 83 met 30E had een 3.15 as (is maar heel ff verkocht de 3-gang automaat en toen vervangen door 4-gang)
                            4-gang automaat met 30E had een 3.45 as en met 4 cil of 2500E hadden een 3.7 as
                            5-gang handbakken hadden een 3.45 met 30E

                            Als je een lange achteras wilt hebben moet je zoiets zoeken:

                            http://www.ebay.com.au/itm/VB-VC-VH-VK-4-2-2-78-RATIO-DIFF-WAGON-SALSBURY-RECO-RECONDITIONED-COMMODORE-/400140029643?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item5d2a344ecb” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            Dit is een 2.78 verhouding dus je toerental zakt gigantisch en deze as past compleet onder je auto en je gaat dan van 4 naar 5 gaats wiel ophanging 5 x120

                            Misschien dat iemand je het de ingewanden van het dif wil opsturen zodat je deze in je eigen as kunt laten zetten als dit past (en grote kans dat het past aangezien de techiek van Holden en Opel grotendeels gelijk is op de meeste punten)

                            #18240982
                            hans-rekord-e
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 January 2011

                              ok bedankt allemaal voor de reacties

                              ik ga zoeken

                              #18240983
                              hans-rekord-e
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 January 2011
                                kywieman wrote:
                                Now ja een 3:45 zorgt wel voor minder toeren. Daarom werdt een diplomat v8 met een 2:80 gelevert.

                                en het diff van een diplomatb 6cil ?
                                weet iemand daar de overbrenging van ?
                                kan altijd proberen om eea over te zetten
                                heb nog een rekord e1 staan voor onderdelen ,kan ik mooi proberen of dit past

                                en GSE , bedankt voor de tip ,, maar australie is me net te ver , maar bedankt voor het meedenken

                                #18240984
                                chriske
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 October 2008

                                  volgens dat ik zie heb ik dan een 3.15as in mijn Monza a2

                                  wat zijn de voor en nadelen van een 3.45as te steken onder mijn Monza

                                  grtz

                                  #18240985
                                  GSE
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 August 2006

                                    Voordelen is iets sneller optrekken nadeel iets meer toeren in de hoogste gang en wat meer verbruik…

                                    Ik zou het van zijn leven niet doen om korte assen onder iets te bouwen wat 1 op 1 is als hoogste gang,persoonlijk hou ik van lage toerentallen bij autobaan snelheden zoals onder de 2500 toeren en niet zoals niet bv Monza A1 3-gang aut + 3.45as=met 120km 3700 toeren,ik had toch echt liever 2300 toeren gemaakt als het kon,maar ik ga niks meer aan die 30E doen,vind het wel goed.

                                    #18240986
                                    chriske
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 October 2008

                                      daar ik meer kortere afstanden doe , denk ik dat ik een s ga kijken wat het zegt met een 3.45 overbrenging
                                      alhoewel dat ik in twijfel zit wat er onder mijn Monza hangt is een 2.5E automaat van 1984

                                      grtz

                                      #18240987
                                      GSE
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 August 2006

                                        Diff van een Diplomaat B als het al past zal wel duurder zijn als iets wat geen drol kost in australie laten opsturen (mocht het passen)

                                        Beste is gewoon je diff open draaien en kijken naar de getallen der staan ergens 2 getallen ingetikt bv 37/10 deze deel je dan en krijg je de verhouding dit is bv 3.7 maar kan ook zijn 38/11 of iets in die geest ben vergeten wat wat wat is.

                                        Dus deksel los en olie eerste aflaten (middelse schroef onder dan loopt de SAE80 deruit als je geen sper hebt) en kun je de deksel los halen en dan zie je de getallen wel zitten.

                                        Ik heb altijd de zaak schoon gemaakt en vloeibare pakking gebruikt en nooit hebben de diffs gelekt dus ik zou vloeibare pakking gebruiken om de diffs weer dicht te bouwen.

                                        #18240988
                                        kywieman
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          20 February 2009

                                          KAD B is uitgevoerd met 2.8 (of zo iets) voor V8.
                                          2.8S/H/E 3 traps 3.7
                                          2.8S 4 hand 3.9

                                          Maar goed jij bent dus op zoek naar een korte as om het toerental te verlagen.

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.