Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › overbrenging rekord e2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2014 om 20:25 #17266727
wat voor overbrenging zit er in mijn rekord E2 1983 ( orgineel 1,8, maar nu met 2.0 aut v6 motor )
deze maakt nu redelijk veel toeren bij +- 100km (+-3000tpm) en dit klopt met de auto waar de motor+aut uitkomt maar zou graag willen kijken of er achterassen zijn welke er ook onder kunnen zodat er aanzienlijk minder toeren gemaakt worden , dat ik aan kracht ed inlever maakt mij niet uit .
wat is er te krijgen voor onder deze auto en wat zijn de prijzen hiervoor ?alvast bedankt voor de info
7 juli 2014 om 04:52 #18240971opel commendore c achteras zoeken
7 juli 2014 om 22:12 #18240972Baboe…..Das een andwoort waar niemand iets aan heeft want wat is een Commodore C achteras 3.9 4.11 3.89 3.45 3.7?????
Vertel eens V6 2 liter is geen Opel motor maar dat maakt niks uit wat is je versnelling bak nu?
Overdrive of niet?Wat is je huidige achteras?
Klinkts als mijn dagelijkse auto veel toeren weinig snelheid=Opel Monza 3 gang automaat zonder lockup met 3.45 as is 100km plus minus 3000 toeren 1 op 1 in de hoogste gang en een korte as..
Misschien moet je as ombouwen of de overbenging importeren uit bv de USA als daar wat is dat past…
7 juli 2014 om 23:03 #18240973zit nu 3 traps automaat (ford) zonder overdrive achter , met orginele rekord e2 achteras
de snelheid die deze bak aangeeft klopt precies met wat de teller aangeeft en navigatie .
heb een achteras gezien op mp van een comm c met een overbrenging van 3.70 , deze zou het zelfde zijn als van de rekord e2? (bericht is aangepast )8 juli 2014 om 07:44 #18240974Als de setup die je nu hebt zoals je zelf aangeeft klopt met GPS, zal je met die 3,70 as straks (afgerond) 7 procent afwijking krijgen. M.a.w. als je 100 km/h rijdt op je teller, zal je volgens GPS 107 km/h rijden.
8 juli 2014 om 10:49 #18240975Wow een 3.7 als je de motor wilt pas echt in toeren wil hebben moet je zoiets nemen:
http://www.my-car.info/calculator/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kun je der ongeveer achter komen welke as je nu hebt maar met 195/50-15 banden en een 1 op 1 hoogste gang en een 3,7 diff zit over de 3500 toeren bij 100km/h als je de slip ook mee telt.
Miscchien toch een overdrive bak zoeken?
8 juli 2014 om 10:59 #18240976Ik weet je banden maat niet maar uitgaande van rond de 195/50-15 heb je nu rond de 3,27 als as verhouding 3,7 zou een ramp zijn kwa toerental.
Die moet je alleen gebruiken als je een royale overdrive hebt en je wil snel een sprint trekken lol maar zeker niet op een 1 op 1 hoogste gang gebruiken.
8 juli 2014 om 19:58 #18240977Draait de deksel van je diff af. (Let op hier loopt olie uit)
Op het grote tandwiel staan twee getal op dit formaat xx:xx.
Als je deze door elkaar deelt weetje welke overbrengen je hebt.Het volgende weet ik niet zeker:
Als de Rekord origineel een 4 bak heeft is de overbrengen 3.45
En bij een 5 bak 3.70Dit weet ik dan wel weer zeker:
Commodore C 2.5S (carburatie dus) werd alleen met 3.7 geleverd.
Let er wel op als je een achteras van een Commodore C pakt dat je dan van steek 4×100 naar steek 5×120 gaat.
Schijven voor van een Commodore C passen niet op een Rekord, deze naaf diameter verschillen.Ik had eens een Commodore C 2.5S automaat met 3.7 achteras.
Deze motor draaide ook rond de 3200 toeren bij 100KM/U dus zo vreemd vindt ik het niet dat de motor zoveel toeren maakt.Zoals al is gezegd zorg voor een bak met overdrive, als je een 3.7 hebt komt dat in dat geval ook beter uit.
9 juli 2014 om 11:18 #18240978Jip maar aan de andere kant kun je beter een overdrive bak zoeken dan heb je de achteras ook niet nodig….
9 juli 2014 om 23:24 #18240979er lag een 18s 4 hand bak in
en ik ben vanwege het “dweilen” op de weg over gegaan naar de orginele lm velgen met banden
185-70-14 .
er is wel een aut met overdrive te krijgen voor deze motor maar dan komt er enige electronica bij kijken en dat is nou juist wat ik niet wil .
ik heb bewust voor de 2.0 gekozen want deze was met carburateur en ook de electronische onsteking is er af gegaan en vervangen door punten ( iedere gek zn gebrek zullen we maar zeggen ) anders had ik wel een 2.9 met alles dr op en dr an genomen.
volgens het werkplaats handboek is de overbrenging voor de 18s 3.70
dus ik begrijp uit de antwoorden dat er niet veel winst te behalen valt uit een andere achteras ?10 juli 2014 om 02:10 #18240980Now ja een 3:45 zorgt wel voor minder toeren. Daarom werdt een diplomat v8 met een 2:80 gelevert.
Maar zou toch zoeken naar een bak met overdrive.Senator/monza 3 traps werdt stamdaard met een 3:15 gelevert.
Dit om een hogere top snelheid en minder toeren te krijgen.Weet niet of je het tandwiel van een Senator/Monza in jouw diff kan drukken.
http://www.achterasrevisie.nl/
Kan je daar vast wel over informeren.10 juli 2014 om 11:03 #18240981Monza Senator A1:
alles 3.45 as (aut schakel carby of injectie alles had 3.45)Monza Senator A2:
3-gang automaat bj 83 met 30E had een 3.15 as (is maar heel ff verkocht de 3-gang automaat en toen vervangen door 4-gang)
4-gang automaat met 30E had een 3.45 as en met 4 cil of 2500E hadden een 3.7 as
5-gang handbakken hadden een 3.45 met 30EAls je een lange achteras wilt hebben moet je zoiets zoeken:
http://www.ebay.com.au/itm/VB-VC-VH-VK-4-2-2-78-RATIO-DIFF-WAGON-SALSBURY-RECO-RECONDITIONED-COMMODORE-/400140029643?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item5d2a344ecb” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is een 2.78 verhouding dus je toerental zakt gigantisch en deze as past compleet onder je auto en je gaat dan van 4 naar 5 gaats wiel ophanging 5 x120
Misschien dat iemand je het de ingewanden van het dif wil opsturen zodat je deze in je eigen as kunt laten zetten als dit past (en grote kans dat het past aangezien de techiek van Holden en Opel grotendeels gelijk is op de meeste punten)
10 juli 2014 om 22:37 #18240982ok bedankt allemaal voor de reacties
ik ga zoeken
11 juli 2014 om 22:00 #18240983kywieman wrote:Now ja een 3:45 zorgt wel voor minder toeren. Daarom werdt een diplomat v8 met een 2:80 gelevert.en het diff van een diplomatb 6cil ?
weet iemand daar de overbrenging van ?
kan altijd proberen om eea over te zetten
heb nog een rekord e1 staan voor onderdelen ,kan ik mooi proberen of dit pasten GSE , bedankt voor de tip ,, maar australie is me net te ver , maar bedankt voor het meedenken
12 juli 2014 om 05:51 #18240984volgens dat ik zie heb ik dan een 3.15as in mijn Monza a2
wat zijn de voor en nadelen van een 3.45as te steken onder mijn Monza
grtz
12 juli 2014 om 11:21 #18240985Voordelen is iets sneller optrekken nadeel iets meer toeren in de hoogste gang en wat meer verbruik…
Ik zou het van zijn leven niet doen om korte assen onder iets te bouwen wat 1 op 1 is als hoogste gang,persoonlijk hou ik van lage toerentallen bij autobaan snelheden zoals onder de 2500 toeren en niet zoals niet bv Monza A1 3-gang aut + 3.45as=met 120km 3700 toeren,ik had toch echt liever 2300 toeren gemaakt als het kon,maar ik ga niks meer aan die 30E doen,vind het wel goed.
12 juli 2014 om 16:39 #18240986daar ik meer kortere afstanden doe , denk ik dat ik een s ga kijken wat het zegt met een 3.45 overbrenging
alhoewel dat ik in twijfel zit wat er onder mijn Monza hangt is een 2.5E automaat van 1984grtz
13 juli 2014 om 15:43 #18240987Diff van een Diplomaat B als het al past zal wel duurder zijn als iets wat geen drol kost in australie laten opsturen (mocht het passen)
Beste is gewoon je diff open draaien en kijken naar de getallen der staan ergens 2 getallen ingetikt bv 37/10 deze deel je dan en krijg je de verhouding dit is bv 3.7 maar kan ook zijn 38/11 of iets in die geest ben vergeten wat wat wat is.
Dus deksel los en olie eerste aflaten (middelse schroef onder dan loopt de SAE80 deruit als je geen sper hebt) en kun je de deksel los halen en dan zie je de getallen wel zitten.
Ik heb altijd de zaak schoon gemaakt en vloeibare pakking gebruikt en nooit hebben de diffs gelekt dus ik zou vloeibare pakking gebruiken om de diffs weer dicht te bouwen.
13 juli 2014 om 16:04 #18240988KAD B is uitgevoerd met 2.8 (of zo iets) voor V8.
2.8S/H/E 3 traps 3.7
2.8S 4 hand 3.9Maar goed jij bent dus op zoek naar een korte as om het toerental te verlagen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.