overbouw 180° achteruitrijcamera

Forumindex Forums Modellen Grandland X overbouw 180° achteruitrijcamera

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18550608
    Davy Sailor
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 March 2024

      hoi allen,

       

      Na een ongeval met economische perte total als uitkomst heb ik nu een andere 2de hands Opel Grandland X

      dit keer een automatique maar ook de 1200 benzine 3 cilinder.

      tot mijn grote spijt echter bezit deze geen 180° achteruitrij camera wat ik heeeeel handig vond !!! enkel rondomrond sensoren en alle andere opties zoals lane-, en brake-assist, dode hoek,auto-park etcetera.

      zeker als matroos aan de haven met alle bolders, brandkranen, wegenwerken, meerdraden en duizenden andere obstakels.

       

      ik dacht nou het wrak staat hier nog dat bouw ik toch snel even over.

      En ja hoor het gat voor de cam is voorzien… Heb de tweeledige behuizing binnen – buiten met daarin het cameraatje uit de oude gehaald maar op het eerste zicht zie ik geen camera stekker (piepkleine blauwe fiche) ergens in de achterklep behuizing klaarliggen om de camera aan te sluiten.

      (kan eventueel later nog wat foto.s plaatsen)

      voor ik heel die behuizing los ga maken voor piet snot kom ik dus hier even vragen of mijn plan (dat bouw ik toch gewoon effe over )  te voorbarig was… :unsure: :cry:

      de nieuwe Grandland is van 2018 de oude was iets recenter  (2020)

      misschien is het beeldscherm van het controlecentrum in de middenconsole niet eens geschikt om een camerabeeld weer te geven wat wel jammer zou zijn.

      ik bouw liever geen aparte kit in uiteraard.

      iemand hier met kennis ter zake ?

      #18550686
      quandor
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2017

        Ik vermoed dat je voor dit soort soort vragen het allersnelste via een dealer antwoord krijgt. Wij hier zijn of waren bezitters van de Grandland en ik denk niet dat dit door één van de forumleden ooit eerder is gedaan. Een dealer zal je ongetwijfeld binnen 1 minuut een antwoord kunnen geven.

        #18550687
        Hans GLX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2018

          Ik weet natuurlijk niet, of in alle GLX uitvoeringen, de voorbereiding aanwezig is voor allerlei opties. Maar is dit niet het geval, en de kabel voor de aansluiting van die camera ontbreekt, dan is je actie voor niks. Dus ga eerst ff langs je Opel dealer. ;-)

          #18550697
          XanderV1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2023

            Dus ik begrijp dat jouw GLX helemaal geen camera heeft?

            Als dat zo is dan zal er geen bedrading liggen en moet je die helemaal trekken vanaf het scherm.

            Ik denk dat elk scherm het wel kan laten zien maar ze leggen niet standaard alle kabels in een auto. Enkel de kabels voor de opties die je hebt worden aangelegd.

            #18550941
            RonaldGLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 August 2019

              Ik heb achteraf een camera bij de dealer laten inbouwen. Koste in 2019 €600. Geen seconde spijt van gehad. Het scherm kan het dus wel weergeven maar ik weet niet of je dit zelf kan inbouwen. Zijn vast goedkopere bedrijven voor te vinden.

              #18551000
              Davy Sailor
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 March 2024

                Nou voor 600 euro valt daar nog over na te denken, jammer genoeg is de inflatie ondertussen zo enorm gestegen dat het ondertussen eerder richting het dubbele ligt.

                 

                De achtervolging bekleding en dorpels wil ik nog wel losmaken maar de middenconsole om aan het scherm te koppelen dat komt nooit meer goed vrees ik…

                 

                Echt jammer wel.

                 

                Zal moeten leren leven zonder achteruitrijcamera of hem zelf plaatsen met hulp van iemand die ervaring hierin heeft.

                #18551001
                Floki
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 March 2022

                   

                  Lijkt mij een strak plan want als ik eraan denk dat ik het zou moeten gaan doen in mijn eigen auto, dan zal het vast niet goed gekomen zijn. Dingetjes / palletjes / schuifjes etc. etc. waarvan je niet echt precies weet hoe je ze los moet krijgen zouden bij mij ongetwijfeld resulteren in afgebroken stukjes kunststof……… :wacko:

                  Echter, een telefoontje naar de plaatselijke dealer zal al snel wat meer duidelijkheid geven omtrent de vermoedelijke kosten. Succes.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.