Originele xenon koplampen met slechte lichtopbrengst.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Originele xenon koplampen met slechte lichtopbrengst.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274233
    Vectra V6 CD
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2013

      Hallo Opelaars,

      Ik zit met een issue. Ik heb gisteren van onze B2 station de Xenon koplampunits vervangen omdat deze gewoon heel slecht op brachten. Tijdje terug voor een prikkie een setje op te kop getikt en deze nu dan gemonteerd. Helaas zonder gewenst resultaat. De units zelf zijn denk ik gewoon aan hun einde. Maar ik wil toch wat meer licht uit die lampen krijgen. Dus ben van plan eens te gaan rommelen met grotere lenzen en reflectoren die binnenin zitten.

      Maar voordat ik twee koplampen uit elkaar sloop zou ik graag eerst eens willen weten of er niet nog andere oplossingen zijn. Nog een setje kopen en proberen licht aardig voor de hand, maar wie weet kan het makkelijker. Dus mocht iemand suggesties hebben of zelf al eens aan het hobbyen geslagen met positieve resultaten dan hoor ik heel graag van jullie.

      Moet er bij zeggen, de koplampen van de B2 V6 hebben dan weer wel een goed lichtbeeld, en deze zijn maar een jaar jonger..

      Groetjes Benjamin

      #18302039
      C00kie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 June 2013

        Een goede lamp (bijv Philips xtreme vision) zou ik mee beginnen. Is de lichtopbrengst dan nog niet naar wens controleren of de reflector schoon en glimmend is. Bij https://www.retrofitlab.com/nl/projektor-kits hebben ze diverse kits verkrijgbaar maar weet zo niet welke gaat passen daar de Vectra B een vrij kleine lens heeft maar meten is weten ;)

        #18302040
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          of een xenon lamp monteren met een lageren K-waarde… 4000K of 6000K

          #18302041
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            misschien een rare opmerking, maar staan ze wel op de juiste hoogte afgesteld? heb ooit eens een vectra c gehad met weinig opbrengst en hier bleken de lampen niet goed afgesteld te staan

            #18302042
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Dese lampen vergaan vaak inwendig (spiegels).
              Dit zijn al geen lichtwonders.

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.