originele coupe veren

Forumindex Forums Modellen Astra originele coupe veren

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220509
    sjans
      Lid sinds:
      7 November 2006

      Beste allemaal,

      Onlangs zijn mijn achterveren gebroken. Hiervoor ben ik bij mijn vod geweest, en heeft mij proberen te adviseren. Ik stuitte eigenlijk al op een probleem; de ondoorzichtbaarheid in de verschillende onderdelen.

      Wie kan mij vertellen of er verschillende veren geleverd zijn voor deze auto’s, bijvoorbeeld zijn er andere veren geleverd voor de 1.8, 2,2, of 2L turbo…

      Mijn achterveren zijn vervangen en ik heb gekozen voor de “originele turbo sportveren”… maar vind ze wel wat hoog overkomen. Ik heb op de één of andere manier de geloofwaardigheid een beetje verloren en denk dat ze gewone veren eronder hebben gezet. Hoe kan ik ze dus onderscheiden?

      Alvast bedankt!

      #17663120
      OPC Turbo
        Lid sinds:
        7 June 2009

        Het is heel moeilijk te zeggen welke veren er origineel onder horen er zijn zoveel verschillen… als de dealer ze op chassisnummer heeft uitgezocht moet het goed zijn…

        Mijn Astra OPC heeft bijvoorbeeld dezelfde achterveren als een standaard Astra G lettercode JP (volgens EPC ook!) maar hij heeft wel speciale OPC schokbrekers… (EPC is het magazijn programma van de Opel dealer)

        De coupe 1.8 van mijn vader had origineel lettercode JQ op de achterveren.

        #17663121
        sjans
          Lid sinds:
          7 November 2006

          Ok, maar hoeveel mm ruimte zou er tussen de band en wielkas moeten zitten, dus de ruimte die men ziet? Als ik namelijk kijk op inet naar coupe turbo’s dan vind ik die veel beter en mooier liggen dan die van mij nu… Ze gaan nog met de voorveren aan het werk maar als het allemaal te hoog wordt zit ik met zeer hoge kosten en ziet het er niet uit… Ik heb gewoon het idee dat dit niet zo hoort… Of gaan ze nog zakken de komende weken?

          #17663122
          OPCdriver
            Lid sinds:
            1 August 2009

            Waarom kijk je niet even bij Efka import die leveren niet alleen Koni schokdempers maar
            ook Eibach verlagings veren sets , er staat bij hoeveel je de auto ermee verlaagd.
            Dit is nl. wat jij zoekt ; als ie lager staat vult ie de wielkasten mooier.
            En ze zijn erg goed (geen verhaaltje ik heb ze al op diverse auto’s).
            Montage ervan is ook geen “rocketscience” trouwens , als die garage er moeilijk
            over doet zou ik toch wel even naar een alternatief omgaan zien.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.