originele banden maat commodore B met ronal velgen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD originele banden maat commodore B met ronal velgen

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208633
    commodore_GS_72
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 January 2007

      heb sinds n paar dagen op mn gse ronal velgen, alleen nou loopt het voor bij het inveren (en insturen) wel eens aan

      de banden maat die r nu op ligt is 205/70/
      wat lag er origineel op? aangezien de commodore B ook standaard geleverd is met dit type velgen

      heb ik voor deze velgen ook een binnenband nodig of?


      #17462584
      henkjan_80
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2006

        Bandenmaat ik zo niet zeker maar ik denk dat je met 205/70 niet eens zo heel verkeerd zit. Maar de auto is verlaagd, ik dat ‘m dat de das om doet

        #17462585
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          inderdaad, als ik dat zo bekijk op foto is de auto verlaagd of zwaaaaar afgeladen….

          of je een binnenband nodig bent, hangt af van je band, en velg,

          aangezien het hier een wat ouder type velg betreft is de kans aanwezig dat je wel een binnenband nodig bent.
          mocht het niet nodig zijn, om het type velg, dan staat het nog wel op de band, tupples ofzo..(ben geen ster in engelse taal) dan is er voor de band zelf geen binnenband nodig.

          #17462586
          commodore_GS_72
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 January 2007

            de auto is niet verlaagd, de achterveren zijn oud dus hij hangt helaas vrij laag achter.
            voor zijn nogsteeds de originele veren, alleen met 205 loopt het soms aan tegen het spadbord

            binnenkort even wat andere achterveren er op zetten want dit is natuurlijk niks :(

            zal er eens 195 op gooien :cool:

            #17462587
            henkjan_80
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2006

              Hij lijkt me voor ok erg laag maar niet verlaagd dus?

              #17462588
              commodore_GS_72
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 January 2007

                nee t zijn echt de originele opel veren die er onder zitten, misschien komt het omdat het zulke hoge banden zijn, ze zijn 70 hoog, heb wel wat andere fotos misschien dat dat t wat duidelijker maakt?:D

                15 inch bmw velgen

                14 inch originele velgen en banden zoals ik m kocht

                15 inch senator velg(even voor de apk)

                huidige situatie

                :jerry

                #17462589
                rinus de boer
                  Lid sinds:
                  2 July 2004

                  Het lijkt op het oog, of dat de originele velgen iets meer naar binnen staan dan de huidige velgen (die zaten toch ook onder een Bitter?). Andere ET waarde?

                  Een wang van 70 (of zelfs 80) was in die dagen heel gewoon hoor. Toen had men nog niet van die platte 55, 50 of nog lager serie banden. De wanghoogte van de band mag niet het probleem zijn.

                  Standaard, volgens mij, was de originele bandenmaat 185H13/70, en misschien als klantenoptie een 14 inch velg. In die dagen had men niet zulke grote velgen. Een uitzondering was de Kever, die stond toen al op 15 inch.

                  #17462590
                  eddycommodore
                    Lid sinds:
                    27 February 2009

                    je zal je veren wel moeten vervangen,die zijn doorgezakt.
                    ik rijd ook met die velgen maar dan de 195 band.

                    #17462591
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Der zal toch wel iemand zijn die een Commo B heeft met de originele velgen en je de juiste ET waarde kan zeggen,als je die een beetje aanhoud past er wel wat.

                      Kan goed zijn dat dat model velgen in een paar ET waarde is gemaakt en jij net de verkeerde ET waarde hebt,als Monza/Senator velgen niet aanlopen heb je een ET van rond de 47/49.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.