Opstart problemen

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Opstart problemen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208537
    Astraaa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Ik heb het volgende probleem.
      Als ik de pc aanzet slaat ie na een sec of 10 “stil” (uit) Alleen het lampje dat de pc aanstaat brandt nog, voor de rest doet ie niets meer. Zet ik de hoofdschakelaar aan de achterkant een tijdje uit en start dan weer op, krijg je het scherm van veilig modus keuze enz. Ik kies dan normaal opstarten. Soms gebeurt dan hetzelfde en soms start ie dan wel normaal op(Als eenmaal Windows XP in beeld komt gaat het verder goed).

      even ter aanvulling:

      Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
      Versie 5.1.2600 Service Pack 3 Build 2600
      Fabrikant Microsoft Corporation
      Systeemfabrikant Paradigit
      Systeemmodel AWRDACPI
      Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
      Processor x86 Family 15 Model 2 Stepping 9 GenuineIntel ~2605 Mhz
      BIOS-versie/datum Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG, 16-5-2003
      SMBIOS-versie 2.3
      Map van Windows C:WINDOWS
      Systeemmap C:WINDOWSsystem32
      Opstartapparaat DeviceHarddiskVolume1
      Landinstelling Nederland
      Hardware Abstraction Layer Versie = “5.1.2600.5512 (xpsp.080413-2111)”
      Gebruikersnaam VERVEERMarko
      Tijdzone West-Europa (standaardtijd)
      Totaal fysiek geheugen 512,00 MB
      Beschikbaar fysiek geheugen 228,64 MB
      Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
      Beschikbaar virtueel geheugen 1,96 GB
      Ruimte voor wisselbestand 1,22 GB
      Wisselbestand C:pagefile.sys

      Iemand een idee?

      #17461590
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Controleer alle ventilatoren als ze nog soepel draaien, als er 1 stil blijft staan (met name de processor) zal de PC direct weer uitslaan.

        Verders kan het de voeding zijn…

        Als het lampje blijft branden en de fans draaien moet je het meer in het moederbord, geheugen oid zoeken.

        #17461591
        Astraaa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          dan zal ik hem eens open maken. misschien teveel stof ofzo.

          bedankt voor de tip :thumbup

          Trouwens als het lampje brandt doet de hele pc verders niks. deze is totaal stil

          #17461592
          Kadett-E
            Lid sinds:
            8 January 2008

            Heb je onlangs iets veranderd aan je pc? Qua hardware weliswaar.

            #17461593
            Powercorsa
              Lid sinds:
              26 October 2007

              kan een verrotte hardeschijf betekenen.

              Als je je comp dus opstart zie je de doorloop van de BIOS en daarna krijg je alleen een zwart scherm?
              wanneer dit weer gebeurt, alleen de reset knop gebruiken en daarna de BIOS ingaan.
              Controleer dan even welke hardeschijf er gedetecteerd wordt.
              Als er een vreemde naam staat bijv. Dochiba (ja ik weet het heb het zelf gezien :P) dan kan je er zowat op rekenen dan je schijf gaar is.

              #17461594
              Astraaa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Late reactie, maar mijn andere pc is er helemaal mee gestopt. Had de kast open gemaakt. Zag een hoop stof. Vooral achter de vin in de kast zelf ( van de proccessor. Probeerde deze los te halen. Ging helaas niet 123. Nah weer vast drukken en zo maar proberen. Nu gaat bij opstarten de vin wel even aan en het lampje van de harde schijf en cd branden even, maar verder gebeurd er niets. Zit schijnbaar koelpasta tussen de koelribben en prccessor?

                Ben ook even langs de computer zaak gegaan. Enkele condensatoren zijn open gesprongen en er kwam een soort vet uit. Volgens de expert kon dit gebeuren na een jaar op 6, Moederbord is niet meer te leveren en een nieuwe moederbord heeft andere aansluitingen. Kostom wordt een nieuwe pc dus….. Terwijl er zo te zijn maar 3 condensatoren het hebben begeven. lekkere kwaliteit dan….:hmmz

                Maargoed met dat opstarten valt nog te leven. Kan het zo zijn dat als ik koelpasta aanbreng de pc weer te gebruiken is? Dat ie helemaal niets meer doet kwam nadat ik de koelvin probeerde los te halen.

                #17461595
                Astraaa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  origineel gepost door Kadett-E
                  Heb je onlangs iets veranderd aan je pc? Qua hardware weliswaar.

                  Heb niets veranderd. Alles was zoals het was.

                  #17461596
                  Astraaa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    origineel gepost door Powercorsa
                    kan een verrotte hardeschijf betekenen.

                    Als je je comp dus opstart zie je de doorloop van de BIOS en daarna krijg je alleen een zwart scherm?
                    wanneer dit weer gebeurt, alleen de reset knop gebruiken en daarna de BIOS ingaan.
                    Controleer dan even welke hardeschijf er gedetecteerd wordt.
                    Als er een vreemde naam staat bijv. Dochiba (ja ik weet het heb het zelf gezien :P) dan kan je er zowat op rekenen dan je schijf gaar is.

                    Computer deed het na opstarten prima. Kon dit niet verder checken, omdat ie nu niks meer doet..

                    #17461597
                    Roelof
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Rotte condensatoren is een bekend probleem.

                      Ergens rond de eeuwwisseling is er ooit een persoon van bedrijf gewisseld en had een geheime formule voor de electroliet (vloeistof in de condensator) mee gestolen en is gebruikt bij het nieuwe bedrijf. Helaas dat er een bugje in de formule….

                      Naast dat komt het gewoon voor dat deze dingen gaan lekken.

                      #17461598
                      Henk042
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 June 2008

                        origineel gepost door Roelof
                        Rotte condensatoren is een bekend probleem.

                        Ergens rond de eeuwwisseling is er ooit een persoon van bedrijf gewisseld en had een geheime formule voor de electroliet (vloeistof in de condensator) mee gestolen en is gebruikt bij het nieuwe bedrijf. Helaas dat er een bugje in de formule….

                        Naast dat komt het gewoon voor dat deze dingen gaan lekken.

                        Ze zijn echter heel simpel zelf te vervangen.
                        Al meerdere keren uitgevoerd.

                        #17461599
                        Roelof
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Ik weet het, ik heb vroeger ook voor mijn werk moederborden gerepareerd bij Laser Computers

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.