Opgelost: van DC247 naar CDR500 TID display probleem

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Opgelost: van DC247 naar CDR500 TID display probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209372
    damted
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 November 2008

      Bij het omwisselen van de radiocassette DC247 naar de CDR500 (CD cassette) heb ik een probleem met het display.

      Bij het inbouwen heb ik gewoon de autoradio uit de slede gehaald (met de sleuteltjes / spijkertjes)
      Toen de CDR500 erin gezet (past allemaal)

      Radio aan. Op display moest ik na drukken AS toets de diefstalcode invoeren (gewoon op het display te doen)
      Na juiste invoer code gaat de radio spelen, maar wordt geen zenderinfo of bij cd spelen ook geen CD info getoond.

      Als je radio aanzet zie je wel heel kort “code” in beeld en ook als het frontje eruit is krijg je ook een waarschuwing “panel”

      Is dit een programmeer klusje voor de VOD of zou er wat stuk zijn ?

      Het betreft een Corsa B van 1997 (Sport)
      TID met de oude radio werkt gewoon goed!

      #17474826
      PVB
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 April 2006

        Voorkeuzeknoppen 4 en 6 indrukken en ingedrukt houden en de radio aanzetten, op display verschijnt DIGIT 8.
        Daarna radio uit en weer aanzetten.

        #17474827
        damted
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 November 2008

          origineel gepost door PVB
          Voorkeuzeknoppen 4 en 6 indrukken en ingedrukt houden en de radio aanzetten, op display verschijnt DIGIT 8.
          Daarna radio uit en weer aanzetten.

          Ik ga het morgen proberen, want de radio is er nu weer even uitgehaald, omdat ook de speakers rechts het niet deden.
          Ik vermoed dat de connector hier en daar ook misschien niet helemaal lekker contact maakt.

          De slede zal ik er morgen ook even uitschroeven.
          ik hoop dat die echt met dat ene boutje in het midden vergrendeld zit, want dan kan ik ook achter de connectors kijken.
          Er lijkt trouwens ook een verschil te zitten in de pinbezetting van de Corsa (uit TID2000) en de CDR500:
          Corsa: Blok A 1=SDA 2=SCL 3=Massa 4=MRQ
          CDR500: Blok A 1=SDA 2=SCL 3=Tel 4=MRQ 6=D1 8=massa

          Zou ik hier ook nog wat mee moeten doen, want dan zou TEL aan massa liggen en massa van Corsa zou juist naar pin 8 moeten ?

          #17474828
          PVB
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 April 2006

            Met de aansluitingen hoef je niets te doen.

            #17474829
            damted
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 November 2008

              Vandaag de CDR500 er weer ingezet.
              Even de procedure gevolgd van toets 4 +6 indrukken en inderdaad omschakelen van digit 10 naar digit 8 en ja hoor toen kwam het display wel met alle info.

              Het probleem met geluid rechts is ook opgelost:
              In de volumeknop zit ook de balansfunctie enigszins verstopt, :sleeping dus balans naar het midden gedraaid en ja hoor nu ook rechts weer geluid.
              Ik heb het idee dat trouwens de CDR500 iets meer vermogen levert dan de DC247.
              Dus is dat ook mooi meegenomen.

              Super bedankt weer en ik kan nu ook van CDtjes genieten in de Corsa.

              #17474830
              PVB
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 April 2006

                Hartstikke mooi dat het werkt.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.