Opgelost: Carterventielatie testen/schoonmaken x12xe

Forumindex Forums Modellen Corsa Opgelost: Carterventielatie testen/schoonmaken x12xe

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257342
    Heks
      Lid sinds:
      18 June 2012

      Hallo allemaal.

      Heb een vraag over de carterventielatie, namelijk hoe maak ik deze schoon en hoe kan ik testen of hij nog goed functioneert? Ik heb een x12xe motor. Ik weet het slangetje wel te vinden en aan de kant van het gasklephuis is het schoon, maar hoe weet ik zeker dat aan de andere kant nog wel naar behoren werkt?

      Ik had eerder vandaag een “how to” gevonden, met jpg-tjes van de lokaties en hoe het uit te boren, maar het is helemaal brandschoon aan de gasklephuis kant. Dus vandaar mijn nieuwsgierigheid naar de andere kant van de slang.

      #18137527
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        makkelijkste testmethode: als in de winter de slang kapot vriest, dan zit ie dicht…. :vertag

        Er zitten een dunne en een dikke slang aan.
        van de dunne slang moet bijde doorgangen vrij zijn.
        de Dikke wil wel vol met sludge gaan zitten, en zal ie kapot kunnen vriezen s’winters.

        willem

        #18137528
        Heks
          Lid sinds:
          18 June 2012

          Hey Willem,

          Bedankt voor je reactie. Kreeg er wel een glimlach van om m’n gezicht.
          De dikke aan de bovenkant was helemaal vrij.
          Het kleine slangetje was ook niet verstopt, maar als ik richtning de carter op het slangetje blaas/zuig, gaat er geen lucht door. Nu vermoed ik dat dat zo hoort, maar hoe weet ik of het werkt zoals het hoort te doen?
          Ik had geloof ik de olievuldop eraf, maar zal het morgen nog is proberen voor de zekerheid.

          #18137529
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Gaat niet richting carter mag ik hopen.

            de dunne slang loop van inlaat naar kleppendeksel, hier hoort wel voelbaar wat te bewegen of iets lucht doorheen te gaan!!!

            Willem

            #18137530
            Heks
              Lid sinds:
              18 June 2012

              Ik kreeg geen lucht door dat dunne slangetje als hij op zijn plek zit. Richting het gasklephuis wel, maar de andere kant uit niet.
              De 2 naar kop gaat wel lucht door, maar de andere 2 krijg ik niks door.

              #18137531
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Even Controleren op verstopping..

                Willem

                #18137532
                Heks
                  Lid sinds:
                  18 June 2012

                  Bedankt Willem!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.