OPGELOST !!! Astra G blijft lopen met sleutel UIT contact

Forumindex Forums Modellen Astra OPGELOST !!! Astra G blijft lopen met sleutel UIT contact

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220056
    Deentjuhhh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 April 2010

      Goedendag allemaal ik heb vandaag weer iets vaags :wtf

      kging bij me werk weg , was me sigaretten vergeten dus ik zet de G uit en op slot en loop terug naar de zaak , kom terug deurtjes keurig open starten lopen allemaal so far so good , ik ben eenmaal thuis aangekomen ,trek de sleutels uit me contact en kdenk :wtf motor blijft lopen ,ik in zen 1gezet koppeling late schieten bam uit ,alleen dan blijft de dashboardlampies branden (mm lampie enzo) branden ,radio gaat wel uit , elec ramen gaan ook uit en me kachel ook.. maar die dashboard niet ..
      trek de accu pool eraf… kloop terug naar me dashboard , gaan de lampjes van fel(normaal)heel sloom naar uit.
      nou heb ik net ff zitte google en vond iets met hoge temprature (zon ) dat dan het contact slot wel eens vaag wil doen , maar ik begrijp der geen bal hoe dat opeens kan , het lijkt wel alsof die zichzelf kortgesloten heeft ofzoiets
      want normaal lijkt mij dat sleutel eruit is pasts boem motor dood

      Heeft iemand dit ooit gehad?
      a.u.b serieuze reacties ,geen spamm a.k.a -offtopic dinge :)
      Alvast bedankt

      #17657294
      marcoml01
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2010

        Hoi, heb je toevallig een lamp vervangen ?
        Heb bij Mercedes hetzelfde meegemaakt, had een klant een verkeerd lampje vervangen, en toen bleef de auto ook lopen.

        #17657295
        daruler
          Lid sinds:
          12 July 2009

          sleutel versleten
          is bij de sprinters ook zo

          #17657296
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            kan, Controleer eens de bedrading naar de kofferklep, of deuren. laatst met een corsa gehad..

            draden door in de thule van auto naar kofferklep,

            Willem

            #17657297
            akonings
              Lid sinds:
              9 November 2004

              Bedrading naar de kofferklep en deuren zeker goed controleren ja.
              Ik had er zelf ook last van begin dit jaar. ( ik heb een G astra Station ). Was isolatie van de achterruitverwarming stuk en maakte contact met het voedend draadje van de achterste ruitenwisser.! Vond het ook toevallig dat mijn achterruitverwarming z’n eigen leven begon te lijden ..!
              Eerst het contactslot verdacht; daarop zitten rammen, zitten rammen op alle relais in de zekeringendoos en ook op de relais in de motorruimte… Het was een openbaring toen bleek dat het euvel dus ACHTERIN de auto zat ..! ;)
              Dus als ‘ie nog eens blijft lopen eerst eens alle deuren en achterklep open en dicht doen.. ;) dit is géén verlate 1 april grap.. !

              #17657298
              tmug
                Lid sinds:
                4 July 2007

                Of natuurlijk het contactplaatje achterop je contactslot?

                #17657299
                Deentjuhhh
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 April 2010

                  Kzal straks uit me werk ff kijken ,want ik wilde vanochtend ermee naar me werk , accupool erop gezet.. en nu start die niet eens meer , motor gaat rond ,vonkt en de rest van de mikmak maar slaat gwn niet aan :S
                  maar is wel raar heb hem nu 1,5 jaar en nog nooit last van gehad :S hij maakt denk ik ergens kortsluiting want hij gaat buiten het contact om..
                  kzal strax ff uuit me werk bij me contact kijken

                  sleutel is goed , heb me reserve sleutel ook geprobeerd ,
                  heb wel vorige maand electrishe ramen ingebouwd .. maar dat werkt allemaal prima , zo goed zelfs dat het zonder sleutel blijft werken :S en eerst nergens last van ..

                  ik hou jullie op de hoogte , mvg Deentjuhhh

                  #17657300
                  akonings
                    Lid sinds:
                    9 November 2004


                    heb wel vorige maand electrishe ramen ingebouwd .. maar dat werkt allemaal prima , zo goed zelfs dat het zonder sleutel blijft werken :S en eerst nergens last van ..

                    ik hou jullie op de hoogte , mvg Deentjuhhh

                    Inbouw van elektrische ramen niet eerst checken ??

                    #17657301
                    Deentjuhhh
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 April 2010

                      PROBLEEEEEEM Gevonden , jullie gaan er volgens mij wel raar van kijken..
                      Jullie gaven als advies controleer de bedrading , allemaal gedaan .. opgegeve moment zat ik een beetje te denken , en ik heb recent een OPC binnenverlichting geinstalleerd(er is trouwens een howto over die voor geen meter klopt) maar okey ,ik heb het probleem gevonden en het issss :::

                      http://rapidshare.com/files/376613750/VID_00009-20100416-1817.3GP.html

                      :wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors

                      Binnenverlichting , jaa nu hoor ik je denken :wtf maar kijk het filmpje ,en zo kan je je contactslot omzeilen:P hahaha
                      hoor graag jullie reacties alvast bedankt voor alle moeite :thumbup
                      kzal zeer zeker aanwezig blijven op het forum om mede opel collega ryderzzz te steunen haha :)

                      Greeeeeeetz D.C

                      #17657302
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Ik kijk daar niet raak van op.

                        Elk draadje wat met Contact te maken heeft, wat je verbind met een Constante + zorgt voor dit probleem.

                        daar komt het logische dnek werk weer, korte uitleg:

                        je hebt Constante spanning, daar staat ALTIJD 12V op.

                        en je hebt + die alleen als het contact aan staat 12V afgeeft.

                        als je die Constante met een contact draad verbind gaat de stroom met het doorverbonden draad(apparaat), dan komt die Constante stroom zonder door het contact slot te gaan naar het contact.

                        Willem

                        #17657303
                        Deentjuhhh
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 April 2010

                          Maar jij bent expert :) ,ik heb trouwens die opc binnenverlichting geprobeert te instaleren maar .. ik krijg alleen mijn gewone verlichting aan.. :S me leesverlichting werkt niet… die howto klopt niet helemaal volgens mij..

                          Iemand die mij het eventjes haarfijntjes wilt uitlegge :) in het filmpje kan je zien welke stekkers ik heb enzo

                          kben trouwens ook bezig om een Pioneer HD3 scherm in me middenconsole te krijgen , kzal er binnenkort ALS en ik zeg ALS ikhem af heb howto maken:) met GOEDE foto’s en uitleg :P want die ben ik nog niet tegen gekomen :afro

                          #17657304
                          RonaldH
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Je kunt een ander wel de schuld geven, maar als je niet weet hoe het werkt en je sluit gewoon wat aan dan kan dit gebeuren;)

                            #17657305
                            Deentjuhhh
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 April 2010

                              Ik volgde gewoon de howto zoals die daar stond ,zelfs het UITgeprint en laten zien aan me chef en 2andere GOEDE monteurs (waarvan 1 EX OPELmonteur)en ja nieuwsflits : UT KLOPT NIET:P
                              dus ut ligt niet aan mij zogenaamd *ik snap het niet* ;)
                              k kom hier niet om terror te schoppen maar ja :) als je dan tog iets *zogenaamd* wil doen voor je mede mense doe het dan goed of niet..
                              heb inmiddels het al opgelost ,mja iig niet zoals het in die howto omschreven staat.
                              Het gedeelte van de instapverlichting klopt alleen mja :) tvalt onder de LB cato :)
                              Kga nu lekker genieten van me weekend in de G :P
                              FIJNNNNNNNNNN Weekend Allemaal :) :angel

                              #17657306
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                rustig maar, rustig maar…

                                is al vaker gevallen dat het vaak niet wil werken, die leeslampen..

                                als je dan toch leeslichten wil kan je beter kiezen voor de oudere variant.

                                deze zijn te vinden in de:

                                – Kadett-E
                                – Vectra-A
                                – Vectra-B (mooie smoke versie zelfs)
                                – omega-A
                                – Omega-B
                                – laatste type Senator

                                deze zijn met 4 schuif stekkers aan te sluiten.

                                Willem

                                #17657307
                                astratjeg01hh
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 July 2009

                                  ik heb wel de opc binnenverlichting gemonteerd en bij mij werkt ie wel goed inclusief de leeslampjes was met een grote stekker de extra leeslampjes gaan wel pas aan als de hoofdverlichting uit is mvg erik

                                  #17657308
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    dat hoort ook zo, dat de leeslampjes pas werken als de deur open is, of lichtschakelaar uitgetrokken staat.

                                    Willem

                                    #17657309
                                    Famempeters
                                      Lid sinds:
                                      8 March 2008

                                      Let op .!!!!!

                                      mijn simpele binnen verlichting dimmend en met leeslampjes bij Wim v6 UIT de combo

                                      werken perfect …..:wub

                                      dat wil ik even zeggen ,, en niet meteen zo,n toon aan slaan ieder probeerd hier z,n best te doen om iemand te helpen .

                                      heb je zelf al van die geweldige hulp stel dan hier je vraag niet .deze hulp is afkomstig van lief hebbers die het beste bedoelen !!!

                                      dat bedoel ik even te zeggen boos zeg het vooral hier niet :D

                                      bert

                                      #17657310
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        leuk te horen dat het leeslampje, met vertrager (origineel opel / kadett-GSi) nog werkt.

                                        Willem

                                        #17657311
                                        jan0405
                                          Lid sinds:
                                          15 December 2009

                                          whahah of je sleutel ding gaat los waardoor je alleen je batterije nog in je hand hebt en de sleutel in het contact :cool: keer gehad en had het amper door LOL:angel

                                          #17657312
                                          Deentjuhhh
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            15 April 2010

                                            Tdada Tdadada TAdadaaaaaaaaaaaaaaaaaa LB.nl Lekkaaaa Balanaaaangrijk :)

                                            deze mag van mij wel closed ofzo .. of late we ze ope zodat mense uhm volspemmme :P

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.