Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opgelicht door een louche autoverkoper
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2011 om 11:58 #17948333
Ja, klopt, ik heb ook heel bewust voor een Astra G gekozen en niet voor een H vanwege dat canbus.
Bij de Vec-C SW van m’n ouders word je echt gestoord van al die meldingen terwijl er niets aan de hand is. Dan weer een lampje voor, dan weer een lampje achter, overal lekstroom en problemen met verloopstekkers voor de trekhaak enzovoort. Het enige fijne aan die auto is de ruimte binnenin en de heerlijke motor (Z22YH).4 december 2011 om 12:01 #17948410Astra-H / Vectra-C staan in de Kinderschoenen wat betreft moderne Electronica en single wire technologiën wat Opel betreft, en dat komt goed terug in de Electrische ellende die deze auto’s kunnen krijgen.
Dit is bij de Astra-J, Meriva-B en Insignia al een heel stuk verbeterd!!
Willem
4 december 2011 om 12:08 #17948411Tja, ik weet ook niet wat ik als volgende auto zou willen. De moderne Opels (Astra J, Insignia, enz.) vind ik echt niet mooi en de Astra H/Vec-C vind ik vervelend door de canbus-problemen. Al vind ik de Astra H GTC wel erg mooi, zeker als OPC.
4 december 2011 om 12:08 #17948412@trashmetal wrote:
als ik naar EDS zou gaan met mn nieuwe beestje kom ik met een monster terug :jerry
Vriendelijke groeten, Mario
Nu moet je ook niet gaan overdrijven hé :D :D
Groetjes!
4 december 2011 om 12:09 #17948413Ja, De OPC, met Fijn IDS onderstel, schokbrekers van 700 euro per stuk, waarvan ik je de garantie kan geven dat ze KAPOT gaan, en de IDS in storing gaat.
Willem
4 december 2011 om 12:10 #17948414@wim-v6 wrote:
Het rijdt een nieuwere auto, en dan voelt men zich interesanter en belangrijker en vergeet dat de aloude Astra-Fjes een van de Betrouwbaarste Opeltjes is die er zijn.
Onderhoud en reparatie kosten, zijn echt Nihil vergeleken bij de Gemiddelde Astra-H welke toch wel getergd worden door Motor en Electronica storingen!! (dan laat ik de problemen met de onderstellen nog even buiten beschouwing)
Kosten technisch ben je goedkoper uit met de op papier iets duurder lopende astra-F, als met een gemiddelde moderne Astra-H.
Nu is dat ook wel de tijd die aangebroken is, allemaal onnodige electronica aan board zoals Electronisch geregelde schokbrekers, en Can-Bus techniek, waarbij ELK lampje of schakelingetje via een Computertje gestuurd word, door middel van Digitale data.
Willem
Nog nooit ben ik het zo eens geweest met iemand als nu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rik :)
4 december 2011 om 12:11 #17948415@RISL wrote:
Tja, ik weet ook niet wat ik als volgende auto zou willen. De moderne Opels (Astra J, Insignia, enz.) vind ik echt niet mooi en de Astra H/Vec-C vind ik vervelend door de canbus-problemen. Al vind ik de Astra H GTC wel erg mooi, zeker als OPC.
Wat denk je van een nieuwe Calibra? :D
Link: http://carscoop.blogspot.com/2010/05/new-opel-calibra-coupe-rumored-for-2013.html
Groetjes.
4 december 2011 om 12:12 #17948416Jouw beestje?? die X16XE?? kan je beter terecht bij V-maxx..
en Kwuyts: zo’n X16XE 1.6 motortje met Mantzelbox en Spagettie, en Freeflow uitlaat systeempie komt op een goeie 145 a 150pk en 155 a 160Nm
Willem
4 december 2011 om 12:12 #17948417AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ Willem :thumbup :thumbup
4 december 2011 om 12:18 #17948418@wim-v6 wrote:
Jouw beestje?? die X16XE?? kan je beter terecht bij V-maxx..
en Kwuyts: zo’n X16XE 1.6 motortje met Mantzelbox en Spagettie, en Freeflow uitlaat systeempie komt op een goeie 145 a 150pk en 155 a 160Nm
Willem
Ik heb niets gezegd :jerry
4 december 2011 om 12:21 #17948419Moet wel zeggen dat ik nu al rond de 125 a 130pk zit, zonder chip, zonder Feeflow uitlaat, met spagetti (lexmaul), en Matzelbox, en een motor die op sterven na dood is!!
T gaat met de 1300kg zware Combo bij het stoplicht in ieder geval gelijk op met een Vectra-B X20XEV van 1260kg(kenteken gew.) van 0-100.
Willem
4 december 2011 om 12:25 #17948420Tja, een H OPC houdt dus ook op. En de nieuwe Calibra….alsie ook maar lijkt op de Insignia, vind ik ‘m lelijk. Vrees dat het dan toch een ander merk gaat worden, als daily. Een Corsa D OPC is misschien nog een optie…
4 december 2011 om 12:30 #17948421Houd het voorlopig wel bij de Vectra 3.0 V6 van 1996 (na de roestperiode) met in iedergeval Betere rij en stuureigenschappen als de Vectra-C en Astra-H, en beresterke V6 motor met een verschrikkelijke vracht koppel wat vanaf 2800 toeren volledig tot mijn beschikking staat, en het vermogen van ongeveer 190pk bij+/- 5500 toeren, en dus eigenlijk een Multiklepper / 4kleppen per cilinder / 24V motor een 2kleppen per cilinder karakter.
t is wel wat onzuinig, maar daar krijg je echt een hoop rijgenot voor terug..
Willem
4 december 2011 om 13:32 #17948422@RISL wrote:
@Opel-Mark, je kan je boodschap ook wel wat vriendelijker brengen.
@ Mario en Opel-Mark vecht het niet hier uit in een topic, stuur gewoon een pm als je elkaar ff niet moet.We gaan overigens ook compleet -offtopic zo
Mario vroeg om een :jerry nou die heeft hij gekregen, als Mario aan het afkraken gaat dan kan ik dat een stuk beter :D king: hij moet niet gaan huilen als hij een kat terug krijgt als hij begint met afkraken terwijl hij zelf een tig jaar oude wagen heeft.
Mark
4 december 2011 om 13:36 #17948423AnoniemLid sinds:
1 January 1970Pffff :thumbdown
Doe nou niet zo kinderachtig man :sleeping4 december 2011 om 13:40 #17948424@wim-v6 wrote:
Effe lief voor elkaar inderdaad.
Voor bijde:
De Astra-H 1.4 16V scheelt qua prestaties niet veel met de 71 / 75pk Astra uit 1994, dat heeft met de modernisering te maken, nieuwe auto’s hebben kleinere motoren met meer vermogen, maar dat is dan weer slechter verdeeld over de toerenvlakken, de oude 8kleppers doen daarom over een heel breed gebied goed doortrekken, terwijl de huidige generatie motoren het juist van meer toeren moeten hebben.
Als bijde voertuigen standaard zijn:
Astra-F 1.6i 71pk X16SZ station wagon 1994:
Vermogen: 71pk bij 5000toeren
Koppel: 128Nm bij 2800toeren
0-100: 14,4 seconden
top: 170km/u
gem verbruik: 6,7l / 100km – 1 op 14,9Astra-H 1.4 16V Z14XEP stationwagon 2007:
Vermogen: 90pk bij 5600 toeren
Koppel: 125Nm bij 4000toeren
0-100: 14,1 seconden
top: 178km/u
gem verbruik: 6,1l / 100km – 1 op 16,4Geen grote verschillen als ik eerlijk moet wezen.
en persoonlijk vind ik dat voor de Oude Astra een hele prestatie, als je ziet dat deze al hele nette scores neer zet met echt oude tecgniek, zeker gezien de verbruiks cijfers!! voor een auto 1994.
daar komt bij dat de verbruiks cijfers welke door de fabriek opgegeven zijn, makkelijk te bereiken zijn met de oude 8 klepper als met de nieuwe 1.4 16klepper, uit praktijk ervaringen van bestuurders blijkt dat de Astra-F 1.6 station gemiddeld een nette 1 op 13,5 neer zet, en de Astra-H 1.4 16V station komt daar met zijn 1 op 12 niet eens in de buurt!!!
met een 1.6i 75pk uit 1994 (dat is overigens NA de roestperiode) trek je er GEENSzins een VW TDi uit bij het stoplicht, zelfs de 90pk TDi niet, als dat WEL het geval is, dan is deze TDi niet goed, in storing of ernstig versleten, ook toppen kun je vergeten, een beetje 90pk TDi loopt op zijn sloffen 190km/u
de enige 90pk TDi die je zoek zal rijden is in dit geval een Transporter T4
dit lukt overigens ook niet met een Astra-H 1.4 16V
Willem
Je vergeet er wel even bij te zeggen dat het verschil in gewicht tussen de oude astra F stationwagon en de H zo’n 175KG scheelt, komt door alle veiligheids zaken als tig airbags die ze erin gestopt hebben bijvoorbeeld.
op dit moment die ik 0-100 in 13 sec (was 15 sec).
en het verbruik, ik zit tussen de 1:12,9 en 1:14,7 gemiddeld verbruik, en dat zijn weinig snelweg kilometers, het meeste is 80 wegen en stad.Overigens, af en toe sleutel ik nog wel eens aan de 1997 astra f 1.6 8V stationwagon van mijn broertje, geen slechte bak maar dat is niet te vergelijken met de astra H
4 december 2011 om 13:46 #17948425@wim-v6 wrote:
Astra-H / Vectra-C staan in de Kinderschoenen wat betreft moderne Electronica en single wire technologiën wat Opel betreft, en dat komt goed terug in de Electrische ellende die deze auto’s kunnen krijgen.
Dit is bij de Astra-J, Meriva-B en Insignia al een heel stuk verbeterd!!
Willem
Is dat zo ja? ik wilde eerst eigenlijk een astra H kopen, maar omdat die tever boven m’n budget lag is het toch een G geworden. helemaal niet bij stil gestaan dat een H nog vrij gevoelig is voor canbus storingen.
Zou ik qua reparaties dan goedkoper uit zijn met m’n G ipv een H, of is dat zo niet te vergelijken?4 december 2011 om 13:47 #17948426AnoniemLid sinds:
1 January 1970@opel-mark wrote:
@RISL wrote:
@Opel-Mark, je kan je boodschap ook wel wat vriendelijker brengen.
@ Mario en Opel-Mark vecht het niet hier uit in een topic, stuur gewoon een pm als je elkaar ff niet moet.We gaan overigens ook compleet -offtopic zo
Mario vroeg om een :jerry nou die heeft hij gekregen, als Mario aan het afkraken gaat dan kan ik dat een stuk beter :D king: hij moet niet gaan huilen als hij een kat terug krijgt als hij begint met afkraken terwijl hij zelf een tig jaar oude wagen heeft.
Mark
Vertel mij eens even wat er dan verkeerd is aan een ”tig jaar” oude Astra F :sleeping
4 december 2011 om 13:50 #17948427Electrische ellende kunnen in alle auto’s voor komen, de astra H dus ook, vooral als je zaken gaat veranderen buiten het originele om, maar tegenwoordig zijn alle moderne auto’s volgepropt met electronica.
En electronische schokbrekers, nou die zitten in mijn astra H niet hoor, en tot nu toe nog geen canbus storing gehad, schakelt netjes mijn mistachterlicht uit als er een aanhanger achter zit enz, dus op zich is een canbus nog niet zo slecht tot je er storingen aan krijgt, maar dat is met iedere auto.
4 december 2011 om 13:51 #17948428@Mr.F wrote:
@opel-mark wrote:
@RISL wrote:
@Opel-Mark, je kan je boodschap ook wel wat vriendelijker brengen.
@ Mario en Opel-Mark vecht het niet hier uit in een topic, stuur gewoon een pm als je elkaar ff niet moet.We gaan overigens ook compleet -offtopic zo
Mario vroeg om een :jerry nou die heeft hij gekregen, als Mario aan het afkraken gaat dan kan ik dat een stuk beter :D king: hij moet niet gaan huilen als hij een kat terug krijgt als hij begint met afkraken terwijl hij zelf een tig jaar oude wagen heeft.
Mark
Vertel mij eens even wat er dan verkeerd is aan een ”tig jaar” oude Astra F :sleeping
Niks maar als je iemand met een vrij nieuwe auto uit gaat maken voor centenneuker oid terwijl hij zelf in een goedkope auto rondrijdt dan ben je niet helemaal lekker in je bovenkamer.
Hij wilde een :jerry nou die heeft hij gekregen :D :D4 december 2011 om 13:53 #17948429AnoniemLid sinds:
1 January 1970:sleeping
4 december 2011 om 14:22 #17948430Kritiek op de H stationwagon heb ik ook hoor, vooral de schokbrekers, veel te comfortabel, die van de G waren beter, dus misschien dat er onder die van mij een keer andere komen zodat hij ook meteen een centimeter of 3 lager komt te liggen.
Mark
4 december 2011 om 14:36 #17948431Nou, geef mij de F maar.
de mijne met bina 500.000 carrosserie kilometers komt al 4 jaar zonder enig adviespunten door de APK.
Mijn “stokoude” Kadett E ook. Nooit geen gedonder met de APK !
En gaat er wat kaopt ? Oke dan, voor een koopje ben je klaar. Onderdelen zijn niet duur.
En deze E en F zitten niet moeilijk in elkaar dus dat scheelt ook wel manuren in de garage als ie daar toch heen moet.Dit wilde ik ook even zeggen ook al is het hartstikke -offtopic -offtopic
Rik :)
4 december 2011 om 14:49 #17948336@opel-mark, ik vind echt dat je je hier nu een beetje kinderachtig gedraagt…omdat Mario iets zegt, wil je per sé terug reageren? Overigens, je mistachterlicht schakelt tot een schakelaartje in de trekhaakstekker uit, niet door dat canbus….
4 december 2011 om 14:51 #17948432AnoniemLid sinds:
1 January 1970Volgens mij gaan we hier erg ontopic.
-offtopic -offtopic -offtopic
Graag weer even helemaal terug naar het hoofdonderwerp
Opgelicht door een louche autoverkoper
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.