Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opgelicht door een louche autoverkoper
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2011 om 08:38 #17948361
je bent gewoon geflest omdat zoals je zelf al zegt, je er de ballen verstand van hebt. Als je er zelf dan ook nog al geld in hebt gestoken ga je dat van niemand meer terug krijgen. Dus ik zou het allemaal maar vergeten en gewoon lekker in die auto gaan rijden. 150000 of 200000 zegt ook niks. Apk heeft geen bal met nap te maken. Ik heb nog nooit nap controle by apk gezien. Heb mn kadett 3 jaar achtereen met dezelfde kmstand gekeurd :P teller stond stil.. Sowieso zegt nap niks. Als je een auto wil kopen voor de juiste prijs in de juiste staat moet je er gewoon wat van af weten.. vry logisch.. zelfde geldt voor een 2e hands wasmachine :) verkopers zijn er om te verdienen. Niet om de klant zo goedkoop mogelijk uit te laten zijn ;)
Dus netjes is anders maar nu gewoon lekker gaan rijden!30 november 2011 om 12:56 #17948362@RedBill wrote:
Allereerst: balen dat je bent opgelicht.
Twee: als NAP al zegt dat de kilometerstand niet kan kloppen, geloof dan de verkoper ook direct niet meer op zijn woord als hij zegt dat de stand wel klopt, want of hij weet het niet, of hij weet wel dat het niet klopt omdat hij zelf de stand heeft gewijzigd.
Autohandelaren zijn per definitie oplichters, tenzij het tegendeel bewezen is.Ik wist eigenlijk te weinig van auto’s en omdat de stand op het APK-keuringsrapport overeenkwam met de auto/wat de verkoper zei heb ik ‘m gelooft. Dom… Ik heb onze mailcorrespondentie er nog eens op nageslagen en er bestaat een kans dat de verkoper ook opgelicht is. Ik heb de auto privé van de man gekocht, dus geen contract (ook dom..). Ja ik ben soms wat naïef..
Ik heb overigens met de RDW gesproken en ik kreeg er niet helemaal een senang gevoel bij. Eerst beweerde men dat men opnieuw begint, maar toen kreeg ik een andere medewerker en die zei toch dat de NAP-standen zullen worden overgenomen. Verder zei men dat de APK-keurmeester hierop aangesproken wordt. Dus ik kan mij dus niet aan de indruk onttrekken, dat of de RDW of de APK-keurmeesters auto’s gaan weigeren met verkeerde tellerstanden. (En dat ligt dan in de lijn van het beleid van de overheid om oude auto’s te weren en schone te promoten). En als ik nu de tellerstand ga opschroeven, dan ben ik zelf in overtreding per 2012 (alhoewel dit moeilijk te bewijzen zal zijn voor de RDW/Justitie). Ik ben zelf ook iemand die er een schurfte hekel aan heeft aan dit soort zaken. Stuck between a rock and a hard place..30 november 2011 om 12:59 #17948363Ik kan me niet voorstellen dat ze alle auto’s waarbij met de km-stand is gerommeld (en dat zijn er wel heel erg veel) gaan weigeren bij de apk….
30 november 2011 om 13:20 #17948364Geloof me.. Wordt echt niks van gezegd bij de apk! Misschien dat er bij een steekproef over gesproken zal worden.
maar ze kunnen jou toch niet de schuld geven dat er met die stand is gerommeld. Dat zou onzin zijn om jou daar dan de dupe van te laten zijn. Bij mijn garage zou er geen sprake van een probleem zijn iig ;)30 november 2011 om 14:14 #17948365Jah je kunt toch ook gewoon een jaar ver van huis gewerkt hebben en 60000km in een jaar gereden hebben. Dat valt wel op in de NAP natuurlijk maar is niet ondenkbaar dat zoiets een keer voorkomt. Zullen ze niet moeilijk over gaan doen hoor.
30 november 2011 om 18:06 #17948366Blokjes gaan bij goed onderhoud lang mee mijn Astra F met diezelfde motor heeft er al 241.000km opzitten en loopt perfect
30 november 2011 om 18:12 #17948367mn vectra en eerste astra hadden ook geen NAP
nooit iets van gehoord :D
o, en het kleppendekselpakking wil gaan lekken na verloop van tijd
deze is gemaakt van kurk en droogt langzaam uit
de meeste zweten dan ook flink :thumb
maar 5 eurie en er zit een ander op :DGr. Mario
30 november 2011 om 19:55 #17948368mijn astra uit 2003 heeft ook een niet kloppende kilometer stand tov de motor .
km stand van de auto is nu 123.000 en in juli is er een andere motor in gekomen bij de dealer met net geen 80.000 km .
alleen dit staat bij mij netjes in het onderhoudsboekje vermeld dat de motor vervangen is .
Nap zegt idd niet veel , want mijn auto wordt gekeurd door een maat van mij bij een klein bedrijfje waar ze niet met NAP werken , dus bij mijn auto zal de historie nooit via NAP terug te halen zijn . ja alleen door de gegevens die ik zelf op een blaadje in het onderhoudsboekje schrijf en bewaar .
30 november 2011 om 20:29 #17948369Mijn Kadett heb ik een ander blok in gelegd en omdat de dagteller stuk was er een nieuwe teller in gebouwd. Tja, wat ga je dan nog zeggen van een kilometerstand. Andere achteras, andere remmen, andere veerpoten, de hele bups nieuw…. Ik vond het wel effe mooi om weer op nul te beginnen.
Maar wel degelijk werd er met afmelden met de APK een opmerking over gemaakt! Dat afmelden sta je meestal niet bij, doen ze meestal in een kantoortje, en daar wordt die NAP stand uit gehaald. De APK monteur moet op de site van de RDW een aantal gegevens invullen van de auto…
Maar ik kan je vertellen dat kilometers geen ene moet zeggen van de staat van een auto of ‘hoe lang hij nog heeft’…. Ik heb ooit een baan ver van huis gehad en nooit wat aan mijn auto hoeven doen behalve standaard onderhoud en heb dat zes jaar gedaan, toen ik van baan veranderde en letterlijk naast de deur ging werken ging het wagentje HARD achteruit. Maar de kilometer stand niet hard vooruit!
Veel rijden en vooral lange ritten is juist goed voor een auto.
1 december 2011 om 11:20 #17948370Precies, een auto wat dagelijks 100km stadsverkeer maakt, maakt evenveel rij uren als een auto wat 300km maakt op de snelweg.
Ik zelf rij ook maar puur in de stad en zit gemiddeld 2,5u in de auto perdag en dan maak ik rond de 30.000 35.000km perjaar dus tel maar uit hoe mijn astra lijdt. Ik sta meer stil aan de stoplichten als ik rij :thumbdown
Als ik al die uren op de snelweg zou doorbrengen had ik nu geen 4.6ton op de teller maar ver boven de 6ton.1 december 2011 om 12:03 #17948371Astra F Sportive 1994
Was 1.6i 8v X16SZ 71pk
Nu 1.6i 16v X16XE Mantzel ???pkMario/ ‘trashmetal’,
Ik ben altijd nieuwsgierig: wat betreft je motorwissel, ik zat mij alleen even af te vragen of je nog veel merkt van het koppel dat veel hoger nu ligt (128nm op 4000 i.p.v.2800 toeren)? Veel F-jes hebben een trekhaak, maar is deze auto nu bijv. nog wel geschikt om een zware aanhanger of caravan te trekken? Ondanks dat je natuurlijk van 71 naar waarschijnlijk 109+ pk bent gegaan?http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_X16SZ” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/X16XE” onclick=”window.open(this.href);return false;1 december 2011 om 12:19 #17948372@touro_louco wrote:
Astra F Sportive 1994
Was 1.6i 8v X16SZ 71pk
Nu 1.6i 16v X16XE Mantzel ???pkMario/ ‘trashmetal’,
Ik ben altijd nieuwsgierig: wat betreft je motorwissel, ik zat mij alleen even af te vragen of je nog veel merkt van het koppel dat veel hoger nu ligt (128nm op 4000 i.p.v.2800 toeren)? Veel F-jes hebben een trekhaak, maar is deze auto nu bijv. nog wel geschikt om een zware aanhanger of caravan te trekken? Ondanks dat je natuurlijk van 71 naar waarschijnlijk 109+ pk bent gegaan?http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_X16SZ” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/X16XE” onclick=”window.open(this.href);return false;zozo 5,6ton mooie stand hoop dat ik die ook nog haal over 3jaar.
Het vermogen merk je altijd.
Wat versta je onder zware aanhangwagen?1 december 2011 om 16:38 #17948374@touro_louco wrote:
Astra F Sportive 1994
Was 1.6i 8v X16SZ 71pk
Nu 1.6i 16v X16XE Mantzel ???pkMario/ ‘trashmetal’,
Ik ben altijd nieuwsgierig: wat betreft je motorwissel, ik zat mij alleen even af te vragen of je nog veel merkt van het koppel dat veel hoger nu ligt (128nm op 4000 i.p.v.2800 toeren)? Veel F-jes hebben een trekhaak, maar is deze auto nu bijv. nog wel geschikt om een zware aanhanger of caravan te trekken? Ondanks dat je natuurlijk van 71 naar waarschijnlijk 109+ pk bent gegaan?http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_X16SZ” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/X16XE” onclick=”window.open(this.href);return false;gelezen specs gaan niet helemaal meer op
de x16xe is er niet helemaal origineel ingegaan king:
hij is/wordt voorzien van f13cr bak, sportkoppeling, plat vliegwiel, mantzel inlaat, spagetti uitlaatspruitstuk, 53mm uitlaat systeem GSi 16v, 2.0 injectoren, instelbare brandstofdrukregelaar, oliekoeler, k&n filter, c16xe computer met m-tech chip king:
hij is nog niet helemaal klaar dus kan nog niks zeggen over prestaties
maar reken maar dat ik een kar goed van zn plek krijg ;)1 december 2011 om 16:53 #17948375hey ook meegemaakt 10 jaar geleden denk ik had een audi 80 gekocht op lpg koste geloof 8000 gulden naar half jaar wou ik hem inruilen bij de garage die checke het stond 150.000 km op bleek er 300.000 km op te staan garage gebeld waar ik hem kocht gelijk bedreigingen aan m,n kop toen maar rechtzaak begonnen duurde wel 8 mnd toen het voorkwam rechter besliste dat hij fout was moest auto tereug nemen en moest m,n geld tereug geven bedrijf belde weer op weer bedreigen blabla zou langs komen maar hij betaalde gewoon niet toen maar beslag laten zetten op z,n bank rekening weer boos de man maar zei kom et maar brengen en de auto op halen deed hij haha was nog woedend maar had m,n geld dus nie somaar opgeven was bij de spaanse polders gr baboe
1 december 2011 om 18:09 #17948376Eigenlijk bedoel ik een volle aanhanger (enkelasser), de meeste rijden toch niet met een dubbelasser. En eigenlijk was mijn vraag meer van hoe de verhouding vermogen/koppel is.
Is 109PK/128nm bij 4000 beter of slechter dan 71PK (of in mijn geval: 75pk)/128 nm bij 2800 als ‘trekker’ voor bijv. een caravan?1 december 2011 om 18:24 #17948377Vandaag bij die autoverkoper geweest. De ‘zachte’ methode van veel praten geprobeerd, maar 0 op mijn rekest gekregen.. Verkoper zei nu ineens, dat hij mij had gewaarschuwd voor de onbetrouwbare km-stand, omdat hij zelf ook de NAP had gecheckt (!) n.a.l. van mijn bedenkingen…. En ineens sprak hij over 60.000 km afwijking op de teller, niet mijn woorden..
1 december 2011 om 20:45 #17948373ik zou zelf niet graag met een szr een caravan trekken
op de snelweg lijkt het me drie keer niks,
weinig vermogen over boven in 4 en 5e versnelling met zware last
met een 16v is het gewoon iets meer rev’s bij optrekken uit stilstandGr. Mario
P.S. @Baboe
leer de enter toets en leestekens eens goed gebruiken
je teksten zijn vreselijk onduidelijk zo2 december 2011 om 11:24 #17948378@touro_louco wrote:
Eigenlijk bedoel ik een volle aanhanger (enkelasser), de meeste rijden toch niet met een dubbelasser. En eigenlijk was mijn vraag meer van hoe de verhouding vermogen/koppel is.
Is 109PK/128nm bij 4000 beter of slechter dan 71PK (of in mijn geval: 75pk)/128 nm bij 2800 als ‘trekker’ voor bijv. een caravan?Laat ik het zo zeggen, mijn astra G 1,6 8 klepper met 75PK en 128nM trok beter dan mijn astra H 1,4 16 klepper met 90PK en 125nM, vandaar dat ik snel de huidige astra H gechiptuned heb naar pak hem beet 105PK en 140nM, luchtfilterhuis ontgrensd en toch, de G trok lekkerder omdat hij bij een lager toerental al goed trok en dat is wel belangrijk bij een caravan/aanhanger.
2 december 2011 om 11:49 #17948379haha.. Ben je toch terug gegaan. ;) nahja proberen kan natuurlijk altijd. Ze komen alleen toch altijd met een lulverhaal. En een discussie met een onredelijk mens wint men alleen door hem niet te voeren. :P
Gewoon vergeten die eikel en rijden met de auto! ;) Dat ding zal best een kar naar voren krijgen. als ie maar warm is en de vloeistoffen in orde zijn dan doet ie het nog wel een tijd!
Ik denk persoonlijk dat je meer aan een laag max koppel hebt met een kar. Zoals je zegt deze ook heeft. vroeger was je blij met een auto met 75 pk en die trokken toen ook al van alles. ;)2 december 2011 om 13:27 #17948380Ja, klopt zoals dit
ons kadetje in de ’80s (rip)
dus er zit serieus maar een 1.4 16v in die astra h station? :hmmz
snap uberhaupt niet dat ze dat in een astra station durven plaatsen
of dat iemand dat koopt
vind zelf dat je toch minimaal een 1.8 16v of 1.7td in een station nodig heb
en zeker als je ook een last moet trekken
net als 6 maltesers voor een hondenslee
en dan afvragen wrom ie niet vooruit te branden is :jerry2 december 2011 om 22:04 #17948381@astraTD wrote:
@touro_louco wrote:
@astraTD wrote:
Dat mensen dat doen tellers terug draaien :swear
Hehe, jij hebt een paar mooie standen staan! Maar diesel natuurlijk. Heeft een diesel nu eigenlijk dezelfde carrosserie als eentje met benzinemotor? Oftewel: kan een carrosserie met benzinemotor ook die 460.000km aan (los van de motor natuurlijk)?
Zoals Mr.F al zei carrosserie is het zelfde tussen de benzine en diesel.
Hier op het forum rijd ook een astra F 1.6i met 470.000km op de klok.Tellers worden inderdaad flink terug gedraaid. Zo heb ik zelf al gezien, 3jaar geleden stond er een knappen tds tekoop in Maastricht van 97 met 330.000km op de klok ben zelfs nog gaan kijken en was dag later al verkocht door nieuwe eigenaar:swear Maar toen paar weken erna was ik wat aan het snuffelen op marktplaats terwijl ik al was voorzien van mijn eige tdsje stond die knappe tds weer tekoop wat toen 330.000km had gelopen.
Hij stond nu bij een bedrijf tekoop aan geboden met niet schrikken 240.000km!!! 90.000km terug gedraait :swear :fy1Ben toen nog langs het bedrijf geweest en vertelt dat ik toen paar weken geleden ook wel interesse had in de astra, maar had toen nog 330.000km gelopen, en nu op ineens 240.000km?
Beste meneer keek me toen beetje raar aan vertelde wat ik eigenlijk kwam doen, en dat hij nergens vanaf wist van de kmstand.
Beetje gevloek dat het een schande was hoe ze mensen oplichten ben ik gegaan.Die medeforummer ben ik king: bedankt trouwens dat je mij even noemt AstraTD :jerry
maare, ik lees dit topic nu net en heb het even aandachtig doorgelezen.
Als ik het goed begrijp wil jij weten of een blokje met ruim 200.000 nog wel toekomst heeft.
Nou, ik heb er 1 van 450.000 kilometers maar rijdt nog perfect !
geen problemen, zuipt of lekt geen olie en is lekker zuinig 1:14. Wel is ie niet zo snel meer als vroeger maar dat mag dus wel na zoveel kilometers trouwe dienst !!Ik zeg houden die auto. Het is zeer triest, je zou hem/haar haast een doodschop verkopen (dan heb ik ook weer werk)
maar oke, het is al gebeurd. probeer het beste er van te maken. je hebt technisch gezien een hele goede en betrouwbare Astra gevonden. dat is die investering echt wel waard hoor !!Trouwens, kan je die km-teller niet weer “vooruit” draaien zodat ie weer klopt met de meest waarschijnlijke stand ?
Groet, Rik :)
3 december 2011 om 08:41 #17948382is het bij een astra g ook mogelijk om de teller terug te draaien, omdat deze een digitale teller heeft. of maakt dat gewoon niks uit.
wat bij een digitale teller zul je toch iets moeten programmeren denk aan opcom ofzo3 december 2011 om 09:33 #17948383@KadAstra-EF wrote:
@astraTD wrote:
@touro_louco wrote:
@astraTD wrote:
Dat mensen dat doen tellers terug draaien :swear
Hehe, jij hebt een paar mooie standen staan! Maar diesel natuurlijk. Heeft een diesel nu eigenlijk dezelfde carrosserie als eentje met benzinemotor? Oftewel: kan een carrosserie met benzinemotor ook die 460.000km aan (los van de motor natuurlijk)?
Zoals Mr.F al zei carrosserie is het zelfde tussen de benzine en diesel.
Hier op het forum rijd ook een astra F 1.6i met 470.000km op de klok.Tellers worden inderdaad flink terug gedraaid. Zo heb ik zelf al gezien, 3jaar geleden stond er een knappen tds tekoop in Maastricht van 97 met 330.000km op de klok ben zelfs nog gaan kijken en was dag later al verkocht door nieuwe eigenaar:swear Maar toen paar weken erna was ik wat aan het snuffelen op marktplaats terwijl ik al was voorzien van mijn eige tdsje stond die knappe tds weer tekoop wat toen 330.000km had gelopen.
Hij stond nu bij een bedrijf tekoop aan geboden met niet schrikken 240.000km!!! 90.000km terug gedraait :swear :fy1Ben toen nog langs het bedrijf geweest en vertelt dat ik toen paar weken geleden ook wel interesse had in de astra, maar had toen nog 330.000km gelopen, en nu op ineens 240.000km?
Beste meneer keek me toen beetje raar aan vertelde wat ik eigenlijk kwam doen, en dat hij nergens vanaf wist van de kmstand.
Beetje gevloek dat het een schande was hoe ze mensen oplichten ben ik gegaan.Die medeforummer ben ik king: bedankt trouwens dat je mij even noemt AstraTD :jerry
maare, ik lees dit topic nu net en heb het even aandachtig doorgelezen.
Als ik het goed begrijp wil jij weten of een blokje met ruim 200.000 nog wel toekomst heeft.
Nou, ik heb er 1 van 450.000 kilometers maar rijdt nog perfect !
geen problemen, zuipt of lekt geen olie en is lekker zuinig 1:14. Wel is ie niet zo snel meer als vroeger maar dat mag dus wel na zoveel kilometers trouwe dienst !!Ik zeg houden die auto. Het is zeer triest, je zou hem/haar haast een doodschop verkopen (dan heb ik ook weer werk)
maar oke, het is al gebeurd. probeer het beste er van te maken. je hebt technisch gezien een hele goede en betrouwbare Astra gevonden. dat is die investering echt wel waard hoor !!Trouwens, kan je die km-teller niet weer “vooruit” draaien zodat ie weer klopt met de meest waarschijnlijke stand ?
Groet, Rik :)
Grote kans dat de cijfertjes kapot gaan om er tegen te duwen.
Ik weet zelf bij brommers dat het wel gaat om ze vooruit te duwen maar 6x van de 10x blijft de teller normaal werken.Beste is langs de sloop te gaan en vragen voor een teller met rond de 2ton dan zit je altijd goed in buurt van de orginele kmstand.
3 december 2011 om 10:28 #17948384@touro_louco wrote:
Vandaag bij die autoverkoper geweest. De ‘zachte’ methode van veel praten geprobeerd, maar 0 op mijn rekest gekregen.. Verkoper zei nu ineens, dat hij mij had gewaarschuwd voor de onbetrouwbare km-stand, omdat hij zelf ook de NAP had gecheckt (!) n.a.l. van mijn bedenkingen…. En ineens sprak hij over 60.000 km afwijking op de teller, niet mijn woorden..
Dus hij voelt wel degelijk nattigheid!!
3 december 2011 om 10:32 #17948385Bom erop !!!
Rik :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.