Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Opfrisbeurt 2.0E; Slecht schakelende Getrag 240?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2015 om 16:09 #18155370
Ja precies, dan laat ik die voorverwarming ook voor wat het is. Heb dat T-stukje er niet bij.
Verder laat ik dit thermostaathuis erop omdat deze al in kleur is en gemonteerd met pakking e.d.
Maar ga ik het systeem wel gebruiken met een luchthulp-schijf. :thumbupBedankt voor de hulp en binnenkort weer eens :kewlpics maken
17 mei 2015 om 17:01 #18155371:thumb
succes
14 juni 2015 om 13:38 #18155372Tijd voor maar weer eens een update;
Allereerst is mijn telefoon gesneuveld bij het erachter hangen van de versnellingsbak, dus geen :kewlpics helaas.Paar weken geleden had ik alles in elkaar gezet en was ik bijna zover om de motor voor de eerste keer weer te starten.
Er moest alleen nog ff koelvloeistof op, na dat gedaan te hebben kwam de koelvloeistof net zo hard weer tussen de cilinderkop en motorblok eruit lopen; conclusie een cilinderkop nog krommer dan een banaan :swearDus alles maar weer uit elkaar, de kop laten vlakken, een nieuwe koppakking ertussen, en alles weer in elkaar.
Afgelopen woensdagavond was ik dan weer zo ver dat ik het blok voor de eerste keer weer horen zou :DBij de eerste paar keer starten deed hij nog helemaal niks :swear :hmmz , toen kwam ik erachter ik de tank strontje leeg had. Gelukkig hadden we nog een jerrycan staan.
Na enkele liters getankt te hebben, ff starten en VROEMM :jerry
Hij pakte gelijk mooi aan en liep direct eigenlijk al heel goed.
Inmiddels was het 0:30u en moest er de volgende dag weer gewoon gewerkt worden.Zaterdag heb ik de kleppen gesteld en de onsteking juist gezet. Vervolgens moest het interieur er weer in.
Nadat ik dit alles gedaan had konden we eindelijk weer een proefritje maken.Nu kom ik een volgend probleem tegen. Bij lopende motor krijg ik de versnellingsbak haast niet in zijn 1,2 of achteruit.
Bij stilstaande motor lukt dit wel, maar ook niet heel soepel ofzo.
De bak is voorzien van nieuwe olie en heeft het eerder altijd goed gedaan, bak is niet uit elkaar geweest, enkel voorzien van nieuwe keerringen.
Er zit een nieuwe koppelingsplaat, drukgroep en druklager in.
Het koppelingspedaal zit helemaal boven in. Onder bij de bak heb ik nu iets vrije slag op de gaffel (naar mijn inzicht eigenlijk iets te weinig), Maar in de auto pakt de koppeling helemaal onderaan al vlot aan.
Weet iemand nog andere oorzaken voor dit vreemde probleem, kan ik het ingaande asje/vorkje van de schakelpook bijvoorbeeld verkeerd om monteren? Moet ik misschien de andere zijde van de koppelingsgaffel anders af gaan stellen?Verder heb ik nog het volgende to-do lijstje:
– Schakelproblemen oplossen.
– Motor moet 1 gat naar achteren, dit komt mooier uit met de inlaatslang en met de versnellingspook. Deze zit nu iets te ver naar voren in het gat van de carrosserie, maar hij raakt hem nog niet bij schakelen. Verder scheelt dat ook weer iets in de gewichtsverhouding die al verre van ideaal is natuurlijk.
– Motorsteunen moeten hoger worden, dit kan om de ruimte onder de motorkap, nu steekt de gehele voorpijp veel te ver onder de carrosserie waardoor hij te snel de grond schraapt.
– Daardoor moet er ook weer een nieuwe versnellingsbaksteun gemaakt worden, hier wil ik ook een soort van hitteschildje op maken omdat de voorpijp dan vrij dicht op de carrosserie komt.
– Motorkap monteren
– Nieuwe versnellingspookhoes (deze is kapot gegaan)
– Vast nog wat kleine dingen
– APK regelen
– Genieten! king: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.