Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Opfrisbeurt 2.0E; Slecht schakelende Getrag 240?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2014 om 21:16 #18155345
wel een beetje olie aan de nokkenas gesmeerd?
anders is het idd vreemd :hmmz18 april 2014 om 21:17 #18155346wel alle nokkenas kappen op de zelfde plek gemonteerd , stroef draaien dat kan maar het moet niet zo stroef gaan dat je er een schroevendraaier bij nodig hebt
18 april 2014 om 21:29 #18155347Olie eraan, en de nokkenlagers zijn er niet uit geweest. Kan alleen maar bedenken dat er met demonteren iets niet in de haak is geweest.
19 april 2014 om 08:05 #18155348Is de nokkenas van een 2,0S dezelfde als van een 2,0E? Heb nog ergens een 2,0S staan en anders begin ik er niet aan om hem achter uit de schuur te trekken :angel
19 april 2014 om 15:41 #18155349Nee is niet hetzelfde volgens mij. ik zou trouwens alles met olie in elkaar zetten en niet met wd40 :sleeping nokkenas er gewoon weer even uithalen en de lagervlakken goed schoonmaken, dan zou ie normaal moeten kunnen draaien met de hand
19 april 2014 om 15:42 #18155350@RamSwa72 wrote:
wel alle nokkenas kappen op de zelfde plek gemonteerd , stroef draaien dat kan maar het moet niet zo stroef gaan dat je er een schroevendraaier bij nodig hebt
cih motor heeft geen losse nokkenas kappen
19 april 2014 om 16:32 #18155351je hebt toch wel na het inslijpen je klepstoters afgesteld op de juiste waarde.
19 april 2014 om 17:43 #18155352Tuimelaars & hydrostoters zijn nog niet gemonteerd. Het gaat hier om de kale nokkenas in de glijlagers die heel stroef draait. Mijn inziens moet dit vrij los kunnen draaien. Na montage van de stoters en geleiders wordt dit natuurlijk anders want dan bedient de nokkenas de (onder veerspanning staande) kleppen.
19 april 2014 om 17:44 #18155353Glijlagers op juiste spanning gemonteerd?
19 april 2014 om 18:11 #18155354Glijlagers van de nokkenas zijn niet gedemonteerd geweest.
19 april 2014 om 18:49 #18155355kun je zoon nokkenas ook achterstevoren monteren ?
dat lagers niet even groot zijn ?19 april 2014 om 18:58 #18155356Nee, lagers zijn niet gedemonteerd geweest.
En de nokkenas zelf kan er niet verkeerd om in. Zit een buisje in de weg en je zou je nokkenastandwiel aan de verkeerde kant hebben.19 april 2014 om 19:46 #18155357Niet ergens een braampje af gestoten met het monteren?
Probeer inderdaad de S nokkenas, alleen het nokprofiel is anders van. De lager vlakken zijn hetzelfde.22 april 2014 om 16:07 #18155358Nou vandaag tijd gevonden om de nokkenas en kop eens beter te bekijken.
Nu kom ik erachter de dat lagers van de kop kapot zijn :swear , er zijn stukken uitgeknapt:
Vervloek mezelf dat ik dit niet eerder heb opgemerkt :argue
Nu lees ik her en der dat deze niet/slecht te vervangen zijn en dat dit een dure hobby is.
Denk dat ik beter op zoek kan gaan naar een andere kop?
Mijn vraag is of het nog zin heeft om bijv. een 1.9s of 2.0s kop te monteren (vermogenwinst/vermogenverlies).
Ik heb nog een 2.0s compleet in de schuur liggen, maar anderzijds vind ik het ook jammer om deze te slopen.
22 april 2014 om 16:34 #18155359Er staat nog een cliinderkop te koop op Marktplaats.
Ik zou die 2.0S in elkaar laten zitten, er zijn genoeg anderen die hun blok in onderdelen verkopen. Dan blijft er tenminste nog wat over ;)
22 april 2014 om 19:47 #18155360Lager is als hobbyist wel te vervangen , oude lager er uit dremelen (kleine dwars doorsnede maken)
het monteren is ook goed te doen klinkt raar maar werkt prima , leg de cilinderkop in de oven en dan verwarmen tot 150c ongeveer een uur
in de tussentijd leg je het lager in de vrieskist of in ijs , als je dan de kop uit de oven haalt en de bedding waar het lager moet komen in spuit met WD40 kan je het koude lager er zo in schuivenNog maal het klinkt raar maar werkt wel
22 april 2014 om 20:40 #18155361Op zich valt het mee ja.
Je kunt er alleen slecht bij.
En heb wel even gezocht maar de lagers zijn zo 123 ook niet te vinden.23 april 2014 om 21:40 #18155362Weet iemand hier of het zin heeft om een 1,9S of 2,0S kop te monteren ivm vermogenwinst, lees namelijk dat het vaker wordt gedaan.
Is een 2,0S cilinderkop qua specs hetzelfde als een 2.0E kop alleen dan met een andere nokkenas?
27 april 2014 om 17:16 #18155363Gaat de cilinderkop van een 2.0 gauw stuk. Er staan namelijk wat (in)complete motoren op marktplaats, maar dat blijft natuurlijk wel een gok.
Voordeel is dan wel dat ik extra onderdelen erbij heb, en ook enkele onderdelen die ik nog nodig heb.
27 april 2014 om 17:46 #18155364zit er niet een revisiebedrijf bij je in de buurt?? die kunnen zulke onderdelen vaak nog wel krijgen. ik verbaasde me hier bij het revisiebedrijf ook wat ze nog konden krijgen :shock:
13 mei 2014 om 18:55 #18155365Van het weekend een extra blok erbij gekocht (deze was zonder computer en kabelboom).
Nu heb ik mooi wat onderdelen extra.Wat me wel opvalt is dat deze nokkenas ook vrij stroef gaat, terwijl toen de motor nog in elkaar zat ik hem aan de krukaspoelie zo kon draaien. Bij deze nieuwe kop zijn in elk geval wel alle lagers heel.
Verder zit er een scherpere nokkenas in, maar kan hier verder geen info over vinden:Er staat een nummer in de as gegoten; GC0902
en een nummer op de kopse kant ingeslagen; 80XU ofzoiets, dit is slecht te lezen
Internet leert dat het om een “camko” as gaat?Iemand hier enig idee wat voor nokkenas dit kan zijn?
17 mei 2015 om 13:24 #18155366Na lange tijd eindelijk tijd gevonden om eens verder te gaan met de Kadett.
Bij het aansluiten van de injectie kom ik niet helemaal meer uit de kabelboom.
Ik heb namelijk een tweede blok erbij voor de cilinderkop en hier zaten ook enkele extra delen bij zoals de luchtomloopklep.Allereerst even de setup zoals ik voor de revisie reed:
– L-jectronic, grijze injectoren + voorschakelweerstand
– geen luchtomloopklep? aansluitingen afgedopt?
– 3 temperatuurzenders op het thermostaathuis (kleine (dashbord), blauwe en bruine)
– geen koude start injector, geen aansluiting op inlaatspruikstuk en geen stekker in de kabelboom.Nu had ik altijd alle stekkers kleur bij kleur, alleen op de bruine temperatuurzender kwam een zwarte stekker, dit lijkt me niet logisch. De kabelboom ziet er ook niet uit alsof er in geknipt is. Was dan deze zwarte stekker eigenlijk voor de luchtomloopklep?
Is de L-jetronic ook uitgevoerd zonder koude start injector en kan ik dan dus die bruine temperatuur zender achterwege laten?
Voor de revisie liep het blok wel oké, vreemd dat dit kan zonder luchtomloopklep. Toch wil ik hem nu graag origineel aansluiten zoals het hoort.
17 mei 2015 om 15:13 #18155367je hebt blijkbaar 2 systemen door elkaar.. Le jetronic en L jetronic
L jetronic : is zonder bruine thermotijdschakelaar in thermostaathuis en dus zonder koudstartventiel, daar is immers de bruine sensor voor.
L en LE jetronic hebben beide een luchthulpschijf, aangesloten met inderdaad de zwarte stekker
L jetronic heeft de voorschakelweerstanden en grijze injectoren
Le jetronic heeft de gele injectoren
motor kan prima lopen zonder de luchthulpschijf, al zal het bij een koude start wat minder kunnen zijn.
17 mei 2015 om 16:02 #18155368@Ghanz wrote:
je hebt blijkbaar 2 systemen door elkaar.. Le jetronic en L jetronic
L jetronic : is zonder bruine thermotijdschakelaar in thermostaathuis en dus zonder koudstartventiel, daar is immers de bruine sensor voor.
L en LE jetronic hebben beide een luchthulpschijf, aangesloten met inderdaad de zwarte stekker
L jetronic heeft de voorschakelweerstanden en grijze injectoren
Le jetronic heeft de gele injectoren
motor kan prima lopen zonder de luchthulpschijf, al zal het bij een koude start wat minder kunnen zijn.
Zoiets dacht ik al, ik denk dat ik het verkeerde thermostaathuis heb. Ik heb hier nog een thermostaathuis liggen, daar zit op de plaats van de thermotijdschakelaar een slangthule. Is dit voor naar de gasklep (voorverwarming?), en waar komt dan de retour van deze leiding op?
Deze aansluitingen heb ik eigenlijk nooit gebruikt, is dit noodzakelijk? Anders ga ik het gat van de thermotijdschakelaar afdoppen.
17 mei 2015 om 16:05 #18155369voorverwarming van gasklep is niet noodzakelijk,
deze behoort terug te komen op een aansluit t stuk, net boven de waterpomp.
ik bedoel dus, vanaf de waterpomp gaat er een slang naar het kachelhuis, en juist in die slang zit
normaal een t stukje, net boven de pompgewoon het huidige thermostaat huis gebruiken… sensor mooi laten voor wat het is, of een bout m14 in steken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.