Opfrisbeurt 2.0E; Slecht schakelende Getrag 240?

Forumindex Forums Techniek Cih Opfrisbeurt 2.0E; Slecht schakelende Getrag 240?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Berichten
  • #18155345
    Bertram2510
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 February 2013

      wel een beetje olie aan de nokkenas gesmeerd?
      anders is het idd vreemd :hmmz

      #18155346
      RamSwa72
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 February 2014

        wel alle nokkenas kappen op de zelfde plek gemonteerd , stroef draaien dat kan maar het moet niet zo stroef gaan dat je er een schroevendraaier bij nodig hebt

        #18155347
        Deperik
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 November 2007

          Olie eraan, en de nokkenlagers zijn er niet uit geweest. Kan alleen maar bedenken dat er met demonteren iets niet in de haak is geweest.

          #18155348
          Deperik
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 November 2007

            Is de nokkenas van een 2,0S dezelfde als van een 2,0E? Heb nog ergens een 2,0S staan en anders begin ik er niet aan om hem achter uit de schuur te trekken :angel

            #18155349
            Tiedo
              Lid sinds:
              7 December 2008

              Nee is niet hetzelfde volgens mij. ik zou trouwens alles met olie in elkaar zetten en niet met wd40 :sleeping nokkenas er gewoon weer even uithalen en de lagervlakken goed schoonmaken, dan zou ie normaal moeten kunnen draaien met de hand

              #18155350
              Tiedo
                Lid sinds:
                7 December 2008

                @RamSwa72 wrote:

                wel alle nokkenas kappen op de zelfde plek gemonteerd , stroef draaien dat kan maar het moet niet zo stroef gaan dat je er een schroevendraaier bij nodig hebt

                cih motor heeft geen losse nokkenas kappen

                #18155351
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  je hebt toch wel na het inslijpen je klepstoters afgesteld op de juiste waarde.

                  #18155352
                  Deperik
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 November 2007

                    Tuimelaars & hydrostoters zijn nog niet gemonteerd. Het gaat hier om de kale nokkenas in de glijlagers die heel stroef draait. Mijn inziens moet dit vrij los kunnen draaien. Na montage van de stoters en geleiders wordt dit natuurlijk anders want dan bedient de nokkenas de (onder veerspanning staande) kleppen.

                    #18155353
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Glijlagers op juiste spanning gemonteerd?

                      #18155354
                      Deperik
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 November 2007

                        Glijlagers van de nokkenas zijn niet gedemonteerd geweest.

                        #18155355
                        theunm
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          kun je zoon nokkenas ook achterstevoren monteren ?
                          dat lagers niet even groot zijn ?

                          #18155356
                          Deperik
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 November 2007

                            Nee, lagers zijn niet gedemonteerd geweest.
                            En de nokkenas zelf kan er niet verkeerd om in. Zit een buisje in de weg en je zou je nokkenastandwiel aan de verkeerde kant hebben.

                            #18155357
                            Slevin
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 November 2010

                              Niet ergens een braampje af gestoten met het monteren?
                              Probeer inderdaad de S nokkenas, alleen het nokprofiel is anders van. De lager vlakken zijn hetzelfde.

                              #18155358
                              Deperik
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                16 November 2007

                                Nou vandaag tijd gevonden om de nokkenas en kop eens beter te bekijken.

                                Nu kom ik erachter de dat lagers van de kop kapot zijn :swear , er zijn stukken uitgeknapt:

                                Vervloek mezelf dat ik dit niet eerder heb opgemerkt :argue

                                Nu lees ik her en der dat deze niet/slecht te vervangen zijn en dat dit een dure hobby is.

                                Denk dat ik beter op zoek kan gaan naar een andere kop?

                                Mijn vraag is of het nog zin heeft om bijv. een 1.9s of 2.0s kop te monteren (vermogenwinst/vermogenverlies).

                                Ik heb nog een 2.0s compleet in de schuur liggen, maar anderzijds vind ik het ook jammer om deze te slopen.

                                #18155359
                                Slevin
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 November 2010

                                  Er staat nog een cliinderkop te koop op Marktplaats.

                                  Ik zou die 2.0S in elkaar laten zitten, er zijn genoeg anderen die hun blok in onderdelen verkopen. Dan blijft er tenminste nog wat over ;)

                                  #18155360
                                  RamSwa72
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 February 2014

                                    Lager is als hobbyist wel te vervangen , oude lager er uit dremelen (kleine dwars doorsnede maken)
                                    het monteren is ook goed te doen klinkt raar maar werkt prima , leg de cilinderkop in de oven en dan verwarmen tot 150c ongeveer een uur
                                    in de tussentijd leg je het lager in de vrieskist of in ijs , als je dan de kop uit de oven haalt en de bedding waar het lager moet komen in spuit met WD40 kan je het koude lager er zo in schuiven

                                    Nog maal het klinkt raar maar werkt wel

                                    #18155361
                                    Deperik
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      16 November 2007

                                      Op zich valt het mee ja.
                                      Je kunt er alleen slecht bij.
                                      En heb wel even gezocht maar de lagers zijn zo 123 ook niet te vinden.

                                      #18155362
                                      Deperik
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        16 November 2007

                                        Weet iemand hier of het zin heeft om een 1,9S of 2,0S kop te monteren ivm vermogenwinst, lees namelijk dat het vaker wordt gedaan.

                                        Is een 2,0S cilinderkop qua specs hetzelfde als een 2.0E kop alleen dan met een andere nokkenas?

                                        #18155363
                                        Deperik
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          16 November 2007

                                          Gaat de cilinderkop van een 2.0 gauw stuk. Er staan namelijk wat (in)complete motoren op marktplaats, maar dat blijft natuurlijk wel een gok.

                                          Voordeel is dan wel dat ik extra onderdelen erbij heb, en ook enkele onderdelen die ik nog nodig heb.

                                          #18155364
                                          Tiedo
                                            Lid sinds:
                                            7 December 2008

                                            zit er niet een revisiebedrijf bij je in de buurt?? die kunnen zulke onderdelen vaak nog wel krijgen. ik verbaasde me hier bij het revisiebedrijf ook wat ze nog konden krijgen :shock:

                                            #18155365
                                            Deperik
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              16 November 2007

                                              Van het weekend een extra blok erbij gekocht (deze was zonder computer en kabelboom).
                                              Nu heb ik mooi wat onderdelen extra.

                                              Wat me wel opvalt is dat deze nokkenas ook vrij stroef gaat, terwijl toen de motor nog in elkaar zat ik hem aan de krukaspoelie zo kon draaien. Bij deze nieuwe kop zijn in elk geval wel alle lagers heel.
                                              Verder zit er een scherpere nokkenas in, maar kan hier verder geen info over vinden:

                                              Er staat een nummer in de as gegoten; GC0902
                                              en een nummer op de kopse kant ingeslagen; 80XU ofzoiets, dit is slecht te lezen
                                              Internet leert dat het om een “camko” as gaat?

                                              Iemand hier enig idee wat voor nokkenas dit kan zijn?

                                              #18155366
                                              Deperik
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                16 November 2007

                                                Na lange tijd eindelijk tijd gevonden om eens verder te gaan met de Kadett.

                                                Bij het aansluiten van de injectie kom ik niet helemaal meer uit de kabelboom.
                                                Ik heb namelijk een tweede blok erbij voor de cilinderkop en hier zaten ook enkele extra delen bij zoals de luchtomloopklep.

                                                Allereerst even de setup zoals ik voor de revisie reed:
                                                – L-jectronic, grijze injectoren + voorschakelweerstand
                                                – geen luchtomloopklep? aansluitingen afgedopt?
                                                – 3 temperatuurzenders op het thermostaathuis (kleine (dashbord), blauwe en bruine)
                                                – geen koude start injector, geen aansluiting op inlaatspruikstuk en geen stekker in de kabelboom.

                                                Nu had ik altijd alle stekkers kleur bij kleur, alleen op de bruine temperatuurzender kwam een zwarte stekker, dit lijkt me niet logisch. De kabelboom ziet er ook niet uit alsof er in geknipt is. Was dan deze zwarte stekker eigenlijk voor de luchtomloopklep?

                                                Is de L-jetronic ook uitgevoerd zonder koude start injector en kan ik dan dus die bruine temperatuur zender achterwege laten?

                                                Voor de revisie liep het blok wel oké, vreemd dat dit kan zonder luchtomloopklep. Toch wil ik hem nu graag origineel aansluiten zoals het hoort.

                                                #18155367
                                                Ghanz
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 July 2005

                                                  je hebt blijkbaar 2 systemen door elkaar.. Le jetronic en L jetronic

                                                  L jetronic : is zonder bruine thermotijdschakelaar in thermostaathuis en dus zonder koudstartventiel, daar is immers de bruine sensor voor.

                                                  L en LE jetronic hebben beide een luchthulpschijf, aangesloten met inderdaad de zwarte stekker

                                                  L jetronic heeft de voorschakelweerstanden en grijze injectoren

                                                  Le jetronic heeft de gele injectoren

                                                  motor kan prima lopen zonder de luchthulpschijf, al zal het bij een koude start wat minder kunnen zijn.

                                                  #18155368
                                                  Deperik
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    16 November 2007

                                                    @Ghanz wrote:

                                                    je hebt blijkbaar 2 systemen door elkaar.. Le jetronic en L jetronic

                                                    L jetronic : is zonder bruine thermotijdschakelaar in thermostaathuis en dus zonder koudstartventiel, daar is immers de bruine sensor voor.

                                                    L en LE jetronic hebben beide een luchthulpschijf, aangesloten met inderdaad de zwarte stekker

                                                    L jetronic heeft de voorschakelweerstanden en grijze injectoren

                                                    Le jetronic heeft de gele injectoren

                                                    motor kan prima lopen zonder de luchthulpschijf, al zal het bij een koude start wat minder kunnen zijn.

                                                    Zoiets dacht ik al, ik denk dat ik het verkeerde thermostaathuis heb. Ik heb hier nog een thermostaathuis liggen, daar zit op de plaats van de thermotijdschakelaar een slangthule. Is dit voor naar de gasklep (voorverwarming?), en waar komt dan de retour van deze leiding op?

                                                    Deze aansluitingen heb ik eigenlijk nooit gebruikt, is dit noodzakelijk? Anders ga ik het gat van de thermotijdschakelaar afdoppen.

                                                    #18155369
                                                    Ghanz
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      31 July 2005

                                                      voorverwarming van gasklep is niet noodzakelijk,
                                                      deze behoort terug te komen op een aansluit t stuk, net boven de waterpomp.
                                                      ik bedoel dus, vanaf de waterpomp gaat er een slang naar het kachelhuis, en juist in die slang zit
                                                      normaal een t stukje, net boven de pomp

                                                      gewoon het huidige thermostaat huis gebruiken… sensor mooi laten voor wat het is, of een bout m14 in steken

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 53)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.