Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › open luchtfilter diesel?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 november 2007 om 17:56 #17206247AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik heb nog een open luchtfilter over van de ascona, en wou deze op mijn combo 1.7 diesel zetten.
zou dit nut hebben?
in mijn ogen wel, want meer lucht is nooit verkeerd lijkt me…:hmmz
er zit geen LMM of iets dergelijks in de originele luchtfilterbak, dus die kan ik gewoon loshalen en op de flexibele slang de open luchtfilter monteren….
iemand een idee?
5 november 2007 om 18:04 #17368219Origineel gepost door Big Sexy
ik heb nog een open luchtfilter over van de ascona, en wou deze op mijn combo 1.7 diesel zetten.zou dit nut hebben?
in mijn ogen wel, want meer lucht is nooit verkeerd lijkt me…:hmmz
iemand een idee?
Het zal of niets uitmaken in vermogen, of je diesel zal iets minder snel zwarte roet uitblazen.
5 november 2007 om 18:22 #17368220AnoniemLid sinds:
1 January 1970Origineel gepost door corsa-erik
Origineel gepost door Big Sexy
ik heb nog een open luchtfilter over van de ascona, en wou deze op mijn combo 1.7 diesel zetten.zou dit nut hebben?
in mijn ogen wel, want meer lucht is nooit verkeerd lijkt me…:hmmz
iemand een idee?
Het zal of niets uitmaken in vermogen, of je diesel zal iets minder snel zwarte roet uitblazen.
van zwarte roet had hij zowiezo geen last, maar qua vermogen ook niets?
19 november 2007 om 09:22 #17368221Hij gaat tenminste klinken als een tractor!!!!
Peter:thumbdown
19 november 2007 om 17:00 #17368222AnoniemLid sinds:
1 January 1970hahha ja inderdaad
heb hem alweer eraf gehaald. te veel kabaal en het verbruik lag hoger
23 november 2007 om 15:10 #17368223een inleg filter van bijv. K&N maakt minder lawaai en zo behoud je ook je originele luchtbak ook nog eens…..
23 november 2007 om 19:37 #17368224Als je meer vermogen wilt kan je beter je roetstop een beetje verdraaien, dit werkte bij mijn oude combo 1.7 diesel (izusu) erg goed. het neemt wel iets meer maar dan kan je tenminste normaal 140 rijden hoe de wind ook staat.
13 december 2007 om 15:37 #17368225werkt dat ook bij een 1.5td die roetstop
en waar zit die dan?
en hoeveel moet je die verdraaien20 januari 2008 om 23:01 #17368226Subtiel schopje: zou dat ook wel eens willen weten over die roetstop
12 september 2008 om 09:02 #17368227Zal nog maar eens schoppen :P
11 februari 2009 om 03:25 #17368228Beeeetje late reactie…
Roetstop voor Isuzu motoren (1.5, 1.5TD, 1.7 en 1.7TD):
Doppie d’r af, borgmoer los, en 90 graden (niet meer!!) los draaien (of vast, ff proberen… :P)Bij TD kan je eventueel wel meer lossen, maar dan moet je wel een goeie intercooler hebben, anders kan alles wat achter je rijd nix meer zien… :jerry
kwestie van een beetje proberen, bij de geblazen versies voel je het verschil wel aardig, als je een boostmeter hebt, zul je ook zien dat je druk van 0.7 tot ongeveer 1 bar zal stijgen! Houd er wel rekening mee dat ie ook meer toeren gaat draaien, dus dat je niet meteen bij je eerste testrit je blok opblaast… Die van mij draait met de huidige afstelling onbelast ongeveer 6100 toeren, wat natuurlijk veel te veel is… Hij houdt het wel, maar houdt het wel bij uitzonderingen… De verleiding is groot, omdat hij ook onverminderd hard door blijft trekken tot ongeveer 5800 toeren…
En om ff bij het topic te blijven… Voor een turbo is alles wat minder weerstand oplevert in het inlaattraject winst. Zoals open luchtfilter, dikkere piping (niet te dik anders krijg je weer een gruweliijk turbogat), goeie intercooler (geld het zelfde voor als voor piping)
Als je puur voor het vermogen gaat kun je ook nog een bleedvalve plaatsen, zodat je turbodruk op kan schroeven tot ongeveer 1.4 bar. Dit kan het blok nog wel redelijk lijden, alleen moet er niet te lang volgas gereden worden, omdat dan zuigers, kleppen e.d. weg gaan branden… :jerry
En als je turbo’s over hebt kun je ook je uitlaatsysteem flink open gooien, je turbo zal dan sneller opspoelen en dus eerder druk gaan maken. Het snelle opspoelen is ook meteen het nadeel, want hij zal harder slijten omdat ie altijd flink meedraait.Al het bovenstaande zal natuurlijk niet echt meehelpen aan het zuinige karakter van de diesel… Om van het geluidsniveau maar te zwijgen… :jerry
Maar het is wel een hoop lol!
Ik rijd zelf met een Corsa A met 1.7TD Isuzu @ 1 bar met F16CR bak uit Kadett GSI en doe gemiddeld 1:15, maar draai ook 3500tpm @ 120 (2500 is wenselijk) :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.