Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › opelpower89’s ascona c
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 november 2010 om 14:40 #17745075
origineel gepost door Nathan Kop
origineel gepost door opelpower89
het probleem met de 2000 is op gelost
had eerst rotor ,verdeelkap,bougies en bougiekabels vervangen,
hij liep wel stuk beter maar nog steeds kut
toen heb ik hem laten uitlezen bij kennis
toen bleek dat de kabel naar de lmm kortsluiting had
deze gestript kleek een kabel kapot te zijn dit gerapareerd
en nu loopt hij beter dan ooit!de astra 2.0 rijdt ook al rond momenteel nog zonder de zij skirts
en met rotte 1.4 einddemper maar daar kom zsm vervanging voor
alleen bleeft je de benzinepomp horen onder het rijden
tot me vriendin gister belde dat ze met pech stond
hij was uitgevallen onder het rijden wat blijkt
benzine pomp dood (daarom maakte hij denk ik ook zo een herrie)
nu aan 4 pompen kunnen komen via internet wel gebruikt mja zit er altijd wel ene bij die het doet:P
was toch maar klein prijsje haha
ze zijn alleen van een 1800 16v gsi maar is het zelfde d8 ik
nu wachten tot ze binnen zijn dan kan ik de astra weer lopend maken
trouwens rijdt veel beter nu hij omgebouwd na gsi is (met stuurverkrachting en abs en 2x zo veel vermogen haha)Zo wordt je nog eens bezig gehouden he;)
Mooi dat je er zoveel voor doet om ze te behouden, ik ken dat;)
hahah ja moet wel he
de auto gaat zelfs voor me vriendin hahah
ook al heb ik het af en toe mee gehad omdat soms paar dingen achter elkaar kapot gaan
mja het zijn autos van bijna of ouder dan 20 jaar
dusja25 november 2010 om 15:31 #17745076Och ja… dat houdt je van de straat he ;)
Maar ik weet precies hoe je je voelt, ik sleutel bijna dagelijks aan eigen en aan andere auto’s. Voornamelijk Opel, en iedere keer mankeert er iets.Laatst een Astra C20XE 2.8 DIS, kop gescheurd, buisje laten persen. Week later loopt druklager van de koppeling kapot.
Nu liep die weer beroerd door versleten bougiekabels, terwijl deze nog maar iets van 2-2,5 jaar oud waren….
Een C20NE aant reviseren en opnieuw opbouwen met SEH zuigers, en dan er steeds achter komen dat je het een of ander niet besteld hebt, ligt alles weer 2 dagen…
Eigen Vectra, roest, roest verwijderd, nog meer roest…. maar dat noemen ze hobby he :angel en je kunt er maar een hebben…Jeroen
25 november 2010 om 15:59 #17745077mwa je kan er meer hebben
maar zo heb je maar tijd voor een hobby:P
heb je tenminste altyd wat te doen
ben alleen nog op zoek na een grotere garage /schuur
waar ik met een paar vrienden samen kan sleutelen (het word te klein waar in nu zit passen maar 2 wagens terwijl ik er meer heb:P)25 november 2010 om 16:48 #17745078Hmmm, nu zie ik interessants…. Die rubbers zijn hetzelfde als die van een Senator en Omega, en die kent H-base wel. Dus rubbers zijn wel te bestellen via automaterialenzaak…
Dus met flinke korting :)Jeroen
25 november 2010 om 16:58 #17745079weetje zeker dat de maten hetzelfde zijn???
net gekeken op hbase ze zien het zelfde uitdan zal je ze met korting denk ik voor 40 euro perstuk krijgen ofzo
25 november 2010 om 18:02 #17745080-40% op dat spul…
Alleen ff kijke of ik ergens via de zaak kan bestelle… scheelt 19% btw…Jeroen
26 november 2010 om 14:32 #17745081origineel gepost door opelpower89
denk niet dat dit veel kan zijn voor deze prijs
denk dat ze snel poreus worden of gaan kraken of piepenDenk t eerlijk gezegd ook, maar wist toevallig deze te staan omdat ik altijd wel op ebay kijk naar leuke onderdelen. Maar veel is troep. Alhoewel. ik heb eens imitatie achterlagers gekocht voor mijn oude vectra a en voor 50,00 per stuk. Die zitten er nu nog onder zonder enig bijgeluid en we zijn toch al 120dkm verder ;).
Maar nee, ik zou die rubbers idd via Havam of iets dergelijks bestellen als de dealer ze echt niet meer heeft. Ik heb ze ook nog nodig trouwens…;)
13 december 2010 om 19:06 #17745083jeeej
een nieuwe sleutel ruimte/.loods
we gaan nu met een clubje van 3 man lekker projectjes aan:P21 december 2010 om 13:13 #17745084hoppa nieuwe rvs einddemper voor de astra gsi
zal een stuk beter klinken dat die uberrotte pot van de 1.4 eronder:Pmoet ik wel nog passend maken
21 december 2010 om 13:18 #17745085hebben nu een flinke sleutel plek jonge:P
binnen passen 6 autos en buiten ook :P:P
lekker geisoleerd enal
deze week alles om verhuizen van de oude naar de nieuwe plaats
dat zal wel een paar aanhangers zijn :P:P7 januari 2011 om 13:49 #17745086en sinds vandaag heb ik nog een vectra 2000 erbij gekocht
een zwarte uit 1992
motor is goed
carrosserie had vorige eigenaar gelast maar alleen plamuur erop geknald
en links voor de deur in puin
dus carroserie heeft aandacht nodig
WAT ik ermee ga doen weet ik niet slopen of opslaan voor op te knappen een x:Pde corsa tr is ook van eigenaar verwisseld , die heb ik aan een maat van me gegeven die gaat hem op knappen tot buikschuiver
7 januari 2011 om 19:04 #17745087Opknappen!!! Haha geen vectra 2000’s slopen??? :argue
7 januari 2011 om 19:05 #17745088hier een foto van de nieuwe vec2000
ook nog een foto van de loods
ja ik weet de tr staat daar zo zielig alleen binnekort niet meer
binnekort ook foto van het buiten terrein7 januari 2011 om 19:09 #17745089Sjiek man :P gotta love vectra 2000 :D
7 januari 2011 om 19:21 #17745090die zwarte heeft veel werk jonge
:voorraam moet nieuw de vorige eigenaar heeft hem overal gelast en aleen plamuur erop gekwakt
dus moet eraf en nieuw plaat werk erin want is slecht gedaan
nieuwe liknse voor deur en spatbord
en interieur is slecht zal morgen meer fotos maken7 januari 2011 om 19:30 #17745091Ogjah, ik kan wel makkelijk zeggen dat je hem moet opknappen hoor! Maar het is nog altijd aan jezelf :P Kost een hoop tijd en geld, is het dat voor je waard dan moet je het doen he :P
Ben benieuwd naar de foto’s :P
10 januari 2011 om 11:00 #17745092hier de fotos
van de 2 2000 bij elkaar
de linkse is de nieuwe
10 januari 2011 om 14:26 #17745093nog meer fotos
hij is niet moeders mooiste maarja kom miss nog wel eens
ligt eraan hoe rot hij is
ander wiel ligt in koffer bak ivm lekke band
4 mei 2011 om 03:40 #17745094na lange tijd ook hier maar eens posten….
de laatste tijd veel pech met de wagens….
de blauwe 2000 heeft de koppeling kapot..heb wel al een koppelingset liggen maar nog geen tijd gehad,
de oranje c kadett coupe was ik aan begonnen maar was te rot dus deze gestript en in een paar stukken gezaagd n na oud ijzer gebracht jammer maar helaas….,
de zwarte 2000 word nu ook zo snel mogelijk gestript en in stukken gezaagd en na oud ijzer…dan ga ik mijn astra gsi weer uit een halen en in top staat maken dmv spuiten en poedercoaten ,blokje reviseren en sneller maken , en interieur veranderen..(dus eigenlijk de hele mikmak)
de frontera is na 4 maanden ook eindelijk gemaakt…. hier bleek de kabel boom aan een geprutst te zijn door een beunhaas,dus flink liggn zoeken naar een nieuwe … in 2 uurtjes erin gebouw en meteen lopen… hehe na al die tijd ergeren aan dat ding…
nu lekker weer in gereden ,knal een gek met zijn vw bora achter op met 140 km/h dus moet ik die schade weer gaan maken….heb nog een omega b station x20xev staan die ik niet kwyt kom dus die gaat in parts weg voor de geinterresseerden…..
en nog een maat helpen met zijn b corsa op te leuken.
nu maar hopen dat het wat mer gaat mee zitten maar dat zal wel goed komen
4 mei 2011 om 16:56 #17745082Ey Maikel,
zit je niet echt mee he!
Die gek in die Bora zit bij mij in de klas man:P
heb foto’s gezien. Hoop schade aan de VW, de Opel nauwelijks iets he:Dsuc6 met je verbouwingen e.d
je houd je wel bezig zo he!4 mei 2011 om 17:13 #17745066hahah ja zit niet egt mee nee
maar ja komt wel weer
ja die bora was flink kaduuk…hahha
ja frontera heeft bumper plat stekkerdoos van aanhanger kapot deuk in carroserie,uitlaat kapot , en doordat de bumper de carros in gedeukt had heeft die de kabel boom doorgesneden dus me hele verlichting in het spacen haha
ja hou me wel bezig maar geld te kort he hahha23 mei 2011 om 09:10 #17745095hehe
de expert voor de schade van de frontera is geweest
ff 1100 euro schadede astra bleef een knoep geluid maken met rijden en remmen..
daar bleken de draagarmen kapot te zijnde vectra staat nog stil wel aan begonnen. met de koppeling…
maar een maat had me de 5e versnelling los gedraaid en gemold en daarna me druk groep verbogen dat de klemmen ni meer passen….
dus vandaag of morgen ff bak los en zo proberen te verwijderen….
weet je meteen wie ik er ni meer in de buurt van laat komen….hehevan daag nog ff een flink karwei aan de auto van de zaak …. frontera b dti automaat….. alle 4 de fusee en stabihouders… vervangen
en dan word de zwarte 2000 een berg onderdelen…
28 mei 2011 om 02:16 #17745096deze week weer een nieuw opeltje gekocht samen met een vriend
op de sloop nog wel:P:P nog net met kenteken..
voor zoon redelijke e kadettje ook vrij weinig betaaldeen e kadettje 18s automaat zilvergrijs
uit 88 182 000 gelopen…
met stuurbekrachting en orgineel centrale deurvergrendeling…
apk tot eind januari
en de enige roest is rechts het wielrandje en lekbakjes achter
deze is al besteld en als deze binnen is word dit gelast…nog even gsi bumperts erop en hij moet en beetje zakken
er zat zelfs nieuwe olie in
motertje spint als een kat zonder te tikkenenige nadeel als de motor loopt kan ik de sleutel zo uit contact halen…
foto.s volgen van het cruize kadetje:P
deze week ff blok uit de omega lepelen , want deze is verkocht…..
nog steeds mijn vec 2000 maken…
en de zwarte 2000 strippen…stay tuned:P:P
5 juli 2011 om 23:07 #17745097mij mooie blauwe wonder:P is al een tydje gemaakt
loopt stukken beter met nieuwe koppeling
heb haar eens goed schoon gemaakt en gekleid met meguairs
ziet er stukken beter uit…
bi xenon erin…
originele wieln eronder
volgende maand maar even 4 nieuwe toyo bandjes bestellen voor op mijn zomer wieltjes:P:P
en de zomer wieltjes even spuiten…aan het kadetje zijn ook al veranderingen aan gebracht…
waaronder gt bumpers, gsi achterlichten , achter verlaagd(zoek nog lage veren en schokkers voor voor:P) deze gaan we lekker oldschool maken…moet alleen nog gelast worden:P en komt de motor uit de astra erin c20ne met 40er dellortos en ff ombouwen naar schakel want denk niet dat de auto maat dat leuk gaat vinden (ik ook niet)ook nog een ascona c gekocht voor als donor voor me ooms ascona project
ben t denken om me frontera om te bouwen naar 6 cilinder want de 2liter is toch wat slapjes voor zoon auto
t kadettje bij aankoop
(ziet onder tussen al leuker uit)mijn droom machine:P na flink wat tlc:P
6 juli 2011 om 15:53 #17745098LET’je voor in de Vec zou wel leuk zijn ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.