opelpower89’s ascona c

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling opelpower89’s ascona c

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 102)
  • Auteur
    Berichten
  • #17745049
    opelpower89
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 September 2009

      nu weer pech

      de astra 1.4 gsi look heeft de koppakking eruit liggen
      dus 1.4 eruit en c20ne erin dus hele ombouw na gsi (assen,motor,bak)
      stuur bekrachting erin en abs , hele kabel boom van voor tot achter erin met dash
      calibra stoelen erin
      foto s volgen

      #17745050
      Lukko
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 January 2005

        succes ermee. daar ben je wel even mee bezig . mooi klusje voor in het weekend. :thumbup

        #17745051
        opelpower89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 September 2009

          joa
          vrydag begonnen hele wagen van voor kaal (motorruimte en interieur)
          vandaag complete kabelboom erin van voor tot achter subframe eronder met de gsi poten
          interieur erin motor er los in
          maandag weer verder want mis rechteraandrijf as ( de lange ) en eeb stuk van de rechter motorsteun met stuurbekrachting wat van de carrosserie tot de steun wat op blok zit
          dus stukje waar de riem van stuurbekrachting door loopt
          is dit nog ergens te krijgen of is dit het zelfde bij alle astra met stuurbekrachting???

          #17745052
          opelpower89
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 September 2009

            hier nog de fotos van de reaparatie van de chassisbalk van de 2000

            balk eruit gesneden:

            de donorbalk uit een calibra:

            nieuwe balk erin en afgewerkt:


            meteen nieuwe asrubbers nieuw:

            vectra weer opgebouwd:

            #17745053
            opelpower89
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 September 2009

              foto van kont van cabrio :P

              ohja hij wordt zwart :P

              #17745054
              opelpower89
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 September 2009

                ombouw astra f c14nz naar c20ne
                voor:



                deuren eruit:



                voorkant kaal maken:

                interieur en dash eruit:

                oude motor los maken van alles:

                oude blok eruit:

                motorruimte verder kaal maken:

                nieuwe motor c20ne :

                interieur erin weer in:
                stuurbekrachting,subframe van gsi,remleidingen en abs kabels erin:

                de rest van de ombouw volgt ga maandag weer verder eerst nog wat spul halen op sloop en heuts

                k heb ook nog de wielen van de astra onder de 2000 gedaan en ziet best goed uit de kleuren combo
                zal morgen fotos maken

                #17745055
                opelpower89
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 September 2009

                  hier de foto s van de vec2000
                  met de andere wielen vind het wit wel mooi afsteken bij het blauw
                  deze wielen zijn maar tijdelijk wil graag 16 inch witte schmidt spacelines eronder maar daar moet ik nog ff voor sparen hahaha

                  #17745056
                  Fl0pke
                    Lid sinds:
                    6 March 2009

                    Ziet er niet verkeerd uit dacht ik zo! Ik heb ook 16″ 9J onder de vectra, staat wel mooi!

                    #17745057
                    coot
                      Lid sinds:
                      26 December 2009

                      ziet er goed uit allemaal
                      wat ben je van plan met de c-coupe?

                      #17745058
                      opelpower89
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 September 2009

                        de coupe ga ik helemaal uiteen trekken en laten stralen dan alles lassen de body aan passen voor een 2.0 cih met 5 bak
                        word gte nagemaakt maar niet zwart geel maar zwart groen

                        #17745059
                        opelpower89
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 September 2009

                          origineel gepost door Fl0pke
                          Ziet er niet verkeerd uit dacht ik zo! Ik heb ook 16″ 9J onder de vectra, staat wel mooi!

                          dit zijn maar 15 inch deze zij origineel kanarie geel
                          maar een eikel heeft die toen onder mijn station uitgejat en wit gespoten en toen ben ik erachter gekomen wie het had gedaan en toen heeft ome agent ze voor me terug gehaald en die vent opgepakt
                          mja zo slecht vind ik het niet eens uitzien maar het geel komt er langzaam weer door heen door het poetsen en zo

                          #17745060
                          Fl0pke
                            Lid sinds:
                            6 March 2009

                            Kheb het mss verkeerd geformuleerd :P Die witte velgen vind ik wel mooi staan,

                            origineel gepost door opelpower89
                            hier de foto s van de vec2000
                            met de andere wielen vind het wit wel mooi afsteken bij het blauw
                            deze wielen zijn maar tijdelijk wil graag 16 inch witte schmidt spacelines eronder maar daar moet ik nog ff voor sparen hahaha

                            en als antwoord hierop bedoel ik dat ik 16″ onder de vec heb en dat dat ook mooi staat :P

                            #17745061
                            opelpower89
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 September 2009

                              oh ok haha
                              moeten oook 16 onder 15 is nett te klein en 17 is te groot

                              #17745062
                              GSI Racer
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 June 2009

                                He Maikel,
                                Leuk wagenpark.

                                die Vectra is wel superdik man;)

                                en waar gaat de x20xev nu in komen???

                                trouwens, al gehoort hoe mijn nieuwe blokkie loopt?
                                http://www.youtube.com/watch?v=vicqVvenEG0

                                :P

                                #17745063
                                opelpower89
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 September 2009

                                  de x20xev komt in die vectra b station die blauwpaarse waar ik het blok ook heb opgehaald
                                  klinkt wel lekker zo he
                                  de vec2000 van mij klinkt ook zo lekker

                                  #17745064
                                  GSI Racer
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 June 2009

                                    ah okey;)
                                    dan gaat het wel goed komen he!

                                    #17745065
                                    opelpower89
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 September 2009

                                      zow
                                      de 2000 is weer voor een jaartje gekeurd:D
                                      gelukkig
                                      de astra staat ver in een alleen nog de abs pomp erop , vloeistoffen erin ,nog een ashoesvervangen die is gescheurd, bumper en grill erop danis hij eigenlijk wel klaar
                                      en dan kijken hoe het rijdt met die c20ne met lexmaul uitlaatspruitstuk tegen over de oude c14nz

                                      foto volgen

                                      #17745067
                                      opelpower89
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 September 2009

                                        hmm vandaag weer pech was ff na de gamma geweest en wil na huis rijden rijd hij maar op 3 pitten en valt hij de hekle tijd uit onder het rijden
                                        dus maar ff door na huis gereden (500 meter) laten afkoelen
                                        koelvloeistof vaaje na gekeken geen olie erin en uilaat is ook droog
                                        en gebruikt geen water dus koppakking lijkt me niet
                                        nu gaan kijken wat dit is

                                        iemand een idee :P?? zou wel helpen heb het een beetje gehad met de pech de laatste tijd met me wagens

                                        #17745068
                                        opelpower89
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 September 2009

                                          het probleem met de 2000 is op gelost
                                          had eerst rotor ,verdeelkap,bougies en bougiekabels vervangen,
                                          hij liep wel stuk beter maar nog steeds kut
                                          toen heb ik hem laten uitlezen bij kennis
                                          toen bleek dat de kabel naar de lmm kortsluiting had
                                          deze gestript kleek een kabel kapot te zijn dit gerapareerd
                                          en nu loopt hij beter dan ooit!

                                          de astra 2.0 rijdt ook al rond momenteel nog zonder de zij skirts
                                          en met rotte 1.4 einddemper maar daar kom zsm vervanging voor
                                          alleen bleeft je de benzinepomp horen onder het rijden
                                          tot me vriendin gister belde dat ze met pech stond
                                          hij was uitgevallen onder het rijden wat blijkt
                                          benzine pomp dood (daarom maakte hij denk ik ook zo een herrie)
                                          nu aan 4 pompen kunnen komen via internet wel gebruikt mja zit er altijd wel ene bij die het doet:P
                                          was toch maar klein prijsje haha
                                          ze zijn alleen van een 1800 16v gsi maar is het zelfde d8 ik
                                          nu wachten tot ze binnen zijn dan kan ik de astra weer lopend maken
                                          trouwens rijdt veel beter nu hij omgebouwd na gsi is (met stuurverkrachting en abs en 2x zo veel vermogen haha)

                                          #17745069
                                          lemmuh
                                            Lid sinds:
                                            29 July 2005

                                            Vraagje, die achterasrubbers van jou Vectra 2000, heb jij die origineel gehaald, of gewoon bij een automaterialenzaak?
                                            En wat kosten die rubbers?

                                            Jeroen

                                            #17745070
                                            opelpower89
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 September 2009

                                              die heb ik bij opel gehaald
                                              had eerst naar opel aken (de)gebeld die kon ze zowiezo leveren
                                              maar omdat ik haast ermee had heb ik naar opel bergstein gebeld in valkenburg aan de geul
                                              die kon ze me binnen een dag leveren voor de zelfde prijs als in duitsland.
                                              die kosten mij 55 euro per stuk
                                              je bedoelt toch die rubbers waar de 8teras aan de carrosserie vas zit he die donut rubbers zeg maar

                                              #17745071
                                              lemmuh
                                                Lid sinds:
                                                29 July 2005

                                                Jep, die rubbers… Ik heb al vaker bij de Opel hier korting gevraagd, maar die geven ze niet graag. Dus als ik weet wat ze ergens anders kosten, dan kan ik nog eens een stukje rijden…

                                                Jeroen

                                                #17745072
                                                Nathan Kop
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  8 September 2009

                                                  origineel gepost door lemmuh
                                                  Jep, die rubbers… Ik heb al vaker bij de Opel hier korting gevraagd, maar die geven ze niet graag. Dus als ik weet wat ze ergens anders kosten, dan kan ik nog eens een stukje rijden…

                                                  Jeroen

                                                  Is dit iets..?Is niet oem, dus ik weet niet of dit rubber is wat snel uitdroogt ofzo, maar goedkoop is het wel…;)

                                                  http://cgi.ebay.de/2-ACHSLAGER-HINTERACHSE-OPEL-OMEGA-A-SENATOR-B-VECTRA-A-/300491312826?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item45f6ad8eba

                                                  #17745073
                                                  Nathan Kop
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 September 2009

                                                    origineel gepost door opelpower89
                                                    het probleem met de 2000 is op gelost
                                                    had eerst rotor ,verdeelkap,bougies en bougiekabels vervangen,
                                                    hij liep wel stuk beter maar nog steeds kut
                                                    toen heb ik hem laten uitlezen bij kennis
                                                    toen bleek dat de kabel naar de lmm kortsluiting had
                                                    deze gestript kleek een kabel kapot te zijn dit gerapareerd
                                                    en nu loopt hij beter dan ooit!

                                                    de astra 2.0 rijdt ook al rond momenteel nog zonder de zij skirts
                                                    en met rotte 1.4 einddemper maar daar kom zsm vervanging voor
                                                    alleen bleeft je de benzinepomp horen onder het rijden
                                                    tot me vriendin gister belde dat ze met pech stond
                                                    hij was uitgevallen onder het rijden wat blijkt
                                                    benzine pomp dood (daarom maakte hij denk ik ook zo een herrie)
                                                    nu aan 4 pompen kunnen komen via internet wel gebruikt mja zit er altijd wel ene bij die het doet:P
                                                    was toch maar klein prijsje haha
                                                    ze zijn alleen van een 1800 16v gsi maar is het zelfde d8 ik
                                                    nu wachten tot ze binnen zijn dan kan ik de astra weer lopend maken
                                                    trouwens rijdt veel beter nu hij omgebouwd na gsi is (met stuurverkrachting en abs en 2x zo veel vermogen haha)

                                                    Zo wordt je nog eens bezig gehouden he;)

                                                    Mooi dat je er zoveel voor doet om ze te behouden, ik ken dat;)

                                                    #17745074
                                                    opelpower89
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 September 2009

                                                      denk niet dat dit veel kan zijn voor deze prijs
                                                      denk dat ze snel poreus worden of gaan kraken of piepen

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 102)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.