Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › opel_astr@'s german style kadett project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2008 om 18:57 #17311584
Schijnt zelfs dat zon veerpootbrug boven op juist nadelig werkt….Hoe het precies zit kan ik niet uitleggen.
Hoorde het van een oudleraar op school, deedt veel met Rallyrijden.Ziet er wijs uit man die dett, die carterbeschermplaat ook:wors waar wordt die op vast gebout?
24 juli 2008 om 16:34 #17311585Voorkant radiator balk en tussen de draagarmen:vertag maar wordt nog wel een leuk klusje:jerry
de auto vanbinnen afplakken is al een pens werk maar daarna na het spuiten alles weer netjes verwijderen is bijna dan niet nog meer werk :P
Ojah dat het dashboard rood is dat is reflectie:jerry
24 juli 2008 om 17:54 #17311586Een heel erg leuk project zal af en toe kijken of er nog veranderingen zijn.
Succes met de vorderingen.Gr P
25 juli 2008 om 15:48 #17311587Die carterbeschermingsplaat is die zwaar? Als ie niet zwaar is heb ik ook wel intresse in zown plaat, en anders maak ik er zelf wel 1.. moet niet te zwaar worden namelijk :P
25 juli 2008 om 16:32 #17311588Tjah wat is zwaar:jerry het is van 5mm dik duralumin en is ong een meter bij 66cm dus dat weegt wel iets maar lang niet zo veel:angel
Maar altijd nog veeeel minder dan staal of aluminium:vertag
als je de plaat zelf maakt glen zou ik hem niet te dun maken want anders heeft het nog geen zin.
Dan rijd je nog alles kapot of de plaat drukt alles naarboven omdat hij dan naarbinnen buigt als je iets raakt:vertag
Carterplaten zijn tussen de 4 en 7mm dik26 juli 2008 om 09:20 #17311589origineel gepost door Fearless
Schijnt zelfs dat zon veerpootbrug boven op juist nadelig werkt….Hoe het precies zit kan ik niet uitleggen.
Hoorde het van een oudleraar op school, deedt veel met Rallyrijden.voor de rally gebruiken ze die dingen niet, alleen op het circuit, op het circuit moet je auto stijf zijn en bij de rally wat minder en bij de rally lassen ze vaak een andere kooi in die van je voorpoten voor tot aan je achterste demperophanging gaat. de voorpoten worden dan volledig in de rolkooi opgenomen waardoor de stabistangfunctie wegvalt.
26 juli 2008 om 10:04 #17311590origineel gepost door Opel_Astr@
Tjah wat is zwaar:jerry het is van 5mm dik duralumin en is ong een meter bij 66cm dus dat weegt wel iets maar lang niet zo veel:angelMaar altijd nog veeeel minder dan staal of aluminium:vertag
als je de plaat zelf maakt glen zou ik hem niet te dun maken want anders heeft het nog geen zin.
Dan rijd je nog alles kapot of de plaat drukt alles naarboven omdat hij dan naarbinnen buigt als je iets raakt:vertag
Carterplaten zijn tussen de 4 en 7mm dikHmm jah idd moet niet te dun zijn, maargoed wil nog wel een beetje luchtcirculatie hebben onder de auto ivm het koelen van de carterpan.. als al die warmte daar blijft hangen weet ik niet of dat wel zo prettig is.. Mja ik ga er nog even over brainstormen.. eerst maar ff wat aan de D kadett doen want die heeft de koppakking eruit.. :jerry
26 juli 2008 om 16:33 #17311591Nee toch glenn:angel
Maar heb je de dett van plasbal al:jerry kan je mooi beginnen aan de 2 liter ombouw:wub
Ojah voor de koeling je kan ook grote gaten boren als je dat fijner vind waar de caterpan zit in de carterplaat (dan las je om die gaten heen gewoon een vierkant dmv stalen staven dan is de stevigheid ook nog goed:vertag
26 juli 2008 om 17:57 #17311592origineel gepost door Opel_Astr@
Nee toch glenn:angelMaar heb je de dett van plasbal al:jerry kan je mooi beginnen aan de 2 liter ombouw:wub
Ojah voor de koeling je kan ook grote gaten boren als je dat fijner vind waar de caterpan zit in de carterplaat (dan las je om die gaten heen gewoon een vierkant dmv stalen staven dan is de stevigheid ook nog goed:vertag
Nee die kadett heb ik nog steeds niet, anders was de 1200 rond deze tijd al wel uit de motorruimte verdwenen :P
Ik krijg Pascal maar niet te pakken heb em ge u2ut op opelteamdeventer en gemailt enzo.. op msn is ie ook nooit..
Dusja dat word nog ff kijken, het liefste heb ik em deze week nog dan kan ik lekker in de bouwvak klussen..
Maar ik zat ook al aan sleuven oid te denken in de carterplaat.. maargoed komt vast wel goed denk ik zo :P
26 juli 2008 om 19:27 #17311593Sorry maar ik werd een beetje groen toen ik dit zag. Maar je kan dit allemaal wel een beetje verzorgder doen. Ik ben zelf carrossier geweest en ik weet dat als je de wagen zo gaat spuiten zoals hij er nu bij staat je nx anders dan aftekeningen gaat krijgen van waar je door je grondverf geschuurd hebt, plak ook nooit af met rechte lijnen, dus spuit je grondverf een beetje uit. Een lijn grondverf kan je wegschuren maar deze zal later altyd terug komen als je in je lak gaat spiegelen. Probeer ook zo weinig mogelijk met spuitbussen te werken want die laten later je lak inzuigen waardoor je matte plekken gaat krijgen. Toch hoop ik voor je dat het een mooie en strakke wagen gaat worden en je er veel plezier aan gaat beleven.
26 juli 2008 om 20:22 #17311594origineel gepost door Goossens Bjorn
Sorry maar ik werd een beetje groen toen ik dit zag. Maar je kan dit allemaal wel een beetje verzorgder doen. Ik ben zelf carrossier geweest en ik weet dat als je de wagen zo gaat spuiten zoals hij er nu bij staat je nx anders dan aftekeningen gaat krijgen van waar je door je grondverf geschuurd hebt, plak ook nooit af met rechte lijnen, dus spuit je grondverf een beetje uit. Een lijn grondverf kan je wegschuren maar deze zal later altyd terug komen als je in je lak gaat spiegelen. Probeer ook zo weinig mogelijk met spuitbussen te werken want die laten later je lak inzuigen waardoor je matte plekken gaat krijgen. Toch hoop ik voor je dat het een mooie en strakke wagen gaat worden en je er veel plezier aan gaat beleven.auto nog een keer in de vuller spuiten helemaal en het gaat helemaal goed komen.. En jah spuitbussen gaat idd schroeien.. maargoed als je de auto eerst kan afsluiten met een sealer.. ( de verf die er nu op zit zegmaar ) dan gaat het gewoon goed.
26 juli 2008 om 21:57 #17311595begint al netjes te worden he’ die motor beschermer is zeker netjes, weet jij toevallig of die er ook te krijgen zijn voor astra f station??? want die van mij hangt ook flink op ze buik.
veel succes verders.
groeten nick
27 juli 2008 om 00:01 #17311596origineel gepost door Goossens Bjorn
Sorry maar ik werd een beetje groen toen ik dit zag. Maar je kan dit allemaal wel een beetje verzorgder doen. Ik ben zelf carrossier geweest en ik weet dat als je de wagen zo gaat spuiten zoals hij er nu bij staat je nx anders dan aftekeningen gaat krijgen van waar je door je grondverf geschuurd hebt, plak ook nooit af met rechte lijnen, dus spuit je grondverf een beetje uit. Een lijn grondverf kan je wegschuren maar deze zal later altyd terug komen als je in je lak gaat spiegelen. Probeer ook zo weinig mogelijk met spuitbussen te werken want die laten later je lak inzuigen waardoor je matte plekken gaat krijgen. Toch hoop ik voor je dat het een mooie en strakke wagen gaat worden en je er veel plezier aan gaat beleven.als je afplakt precies op een rand dan zie je die lijn echt niet terug hoor
27 juli 2008 om 16:03 #17311597Als ik het helemaal goed zou willen doen zou ik de hele kadett in de naden en wielkasten vertinnen en daarna weer helemaal in de filler/primer moeten spuiten.
En daarna schuren/toppen en daarna direct spuiten:vertag maarjah het is hobby ervaring van alles zelf doen en geen bedrijf
ookal begint het wel op een bedrijf te lijken met wat ik allemaal heb
:jerryMaar omdat ik eerst wil zien hoe alles zich op de openbare weg houd (ivm de laagte van de dett enz) ga ik hem nu eerst spuiten en daarna evt opnieuw spuiten als de boel gaat werken:angel
27 juli 2008 om 16:11 #17311598ojah nl-tuning ze hebben wel voor de astra F (GSI) caterplaten.
volgens mij is het onderstel aan de voorkant voor elke uitvoering van de astra F ong gelijk.
28 juli 2008 om 21:10 #17311599Vandaag ging helaas wat minder ben echt niet tevreden maarjah de ruimte is gewoon te klein om normaal te kunnen spuiten :thumbdown
29 juli 2008 om 09:04 #17311600origineel gepost door Opel_Astr@
Vandaag ging helaas wat minder ben echt niet tevreden maarjah de ruimte is gewoon te klein om normaal te kunnen spuiten :thumbdownIs ie wel overal strak ?? das namelijk ook lullig als je dan nog een plekje tegenkomt dat niet goed is…
29 juli 2008 om 10:43 #17311601deur aan de passagierskant moet zowiezo over:puke
Baal er wel gigantisch van iig:fy1
Het afgeplakte gedeelte was gewoon veel te dicht op de auto je heb echt geen ruimte aan de zijkant je zit er dan veel te dicht op met de spuit, en of je trekt het plastic los:swear
Maarjah daar moet je maar van leren danDus moet over maar dan plak ik de muren af met afplakpapier (geen last dat het beweegt en of dat het aan je vastplakt) en aan de linkerkant het plastic veeeeeeel verder naar links.
29 juli 2008 om 11:03 #17311602maak de grond ook nat voordat je gaat spuiten schilt je hoop stof
29 juli 2008 om 11:48 #17311603Ik ben mijn wagen ook aan het spuiten in de garage en doe iedere keer een deel.
eerst de deuren (waren los van de carresorie)
daarna de motorkap en de kofferklep (ook los van de carresorie)
dan mijn voorschermen los van de carresorie)
daarna het dak en de sponningen van de deuren, motorkap en kofferklep.
Dan de keienvanger (voorschermen eerst monteren)
linker achter scherm
rechter achterscherm
achterplaathet is een hoop werk en het duurt lang maar door de kleine ruimte kan je gewoon niet te veel nevelen. ik plak zelf liever alles een paar keer extra af en dat het mooier wordt dan dat ik iedere meer mezelf erger aan alle mindere plekken op de carresorie.
en natuurlijk heb ik net als vele ook mijn werk al meerdere keren afgeschuurd en opnieuw gedaan (meerdere keren zelfs) het is balen, schelden uithuilen en opnieuw beginnen.
succes
29 juli 2008 om 13:46 #17311604Kun je niet ff bij tim op zen werk een weekendje bezig ? dat je em daar in de spuitcabine afspuit ?
29 juli 2008 om 20:28 #17311605Zal het tim eens vragen is wel een stuk idealer:jerry
maar valt me nog reuze mee had het gister zelf veel erger verwacht:angel zit nu ong 2 a 1,5 laag verf op.
De deuren heb ik nu gedemonteerd en ga ik los spuiten netzoals de motorkap en achterklep.:vertag
dit is dus jammer en waarom de deur zowiezo over moet:cry
29 juli 2008 om 21:28 #17311606Ej Robbert, dat eh dutchblitzsociety.nl hea :P heeft er een muiterij plaats gevonden in OTD ?
30 juli 2008 om 16:29 #17311607Zal er niet teveel op ingaan maar OTD liep gewoon niet meer en 95% van de harde kern komt uit Apeldoorn en zagen het ook niet echt meer zitten met OTD.
OTD bestaat nog wel maar of het blijft bestaan weet ik niet:angel aangezien de harde kern weg is:vertag maarjah dat is niet meer mijn zorg.
30 juli 2008 om 17:16 #17311608origineel gepost door Opel_Astr@
Zal er niet teveel op ingaan maar OTD liep gewoon niet meer en 95% van de harde kern komt uit Apeldoorn en zagen het ook niet echt meer zitten met OTD.OTD bestaat nog wel maar of het blijft bestaan weet ik niet:angel aangezien de harde kern weg is:vertag maarjah dat is niet meer mijn zorg.
ok :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.