Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › opel_astr@'s german style kadett project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2008 om 17:39 #17311559
zijn toch die met die klote pennen
geef mij maar t ate systeem
28 mei 2008 om 07:01 #17311560Gister met dre en ingie verder gegaan met het monteren van de veerpoot.
Tevens remleiding vervangen door een gevlochtenremleiding.uhhhm ja als dat maar goed gaat :vertag :hmmz:o
dre zat ook vast :jerry
De veerpoot weer gemonteerd
gevlochten remleiding zichtbaar :angel
En toen bij het zakken zat de auto muurvast op de krik :jerry
kleine krik eronder grote krik er onder uit en toen zat de auto vast op de kleine krik hahahahahhaha toen hebben dre en ik de auto opgetilt en ingie de krik eronder weggetrokken :hmmzGaat nog leuk worden als ik wat moet vervangen ahhahhaahhahahaha:jerry
totaalplaatje :o :wub
aankomend weekend de andere kant :!:
28 mei 2008 om 08:16 #17311561ziet er fackin sjiek uit kerel! vind dat een van de mooiste plaatjes waar je het remsysteem remschijf vering en dempers ziet.. en helemaal als het :wuballemaal nieuw rood en glimd:agent
KOop maar alvast een brug vriend of graaf een kuil waar je hem overheen kunt rijden:jerry
Lijkt me vervelend om hier een krik onder te krijgen:jerry
Mooiiiee auto.
Hoe zit dat trouwens? want Skirts zijn polyester? en Carroserie is metaal gaat dit niet werken op ten duur of behandel je dit?
28 mei 2008 om 16:53 #17311562Denk niet dat het door de warmte gaat scheuren maar ben wel bang dat dit niet echt goed gaat met hoge drempels:vertag:o maar zie wel anders heb ik weer wat te doen :vertag:hmmz:cry
Ik wil wel de sideskirts opvullen met pur dus dan zou het wat steviger moeten zijn.:angel
En ja een smeerput zou nu handig zijn:jerry
31 mei 2008 om 16:27 #17311563Netjes hoor :)
31 mei 2008 om 18:53 #17311564zo vandaag de andere kant gedaan :vertag:P
Dat ging een stuk sneller alleen zijn we vandaag met meerdere auto’s bezig geweest :jerry
De remmen hebben we nog niet gemonteerd omdat 1 van de remblok pennen gebroken was (andere helft nergens te vinden)
Wat blijkt nu als ik de foto’s terugkijk :angel de bovenste was dus al kapot :hmmz heeft altijd ook goed gewerkt zo dus zou goed moeten gaan maar kan beter denk ik maandag even bij de dealer kijken :vertag
veerpoot nummer twee :wub
morgen verder:D
2 juni 2008 om 06:29 #17311565Oorlog bij appie in de shop:jerry
http://s258.photobucket.com/albums/hh271/TigraAboveTheLaw/?action=view¤t=oorlogbijappie.flv
Alleen balen dat de draagarmbout aan de bestuurderskant niet los wou (De achterste waar je alleen met een steeklsleutel bij kan zat zo vastgeroest als wat) en ik het kopje er dan maar van afgeslepen had, met de bedoeling om de bout dan door de draagarm te slaan.
Alleen is de bout door de warmte versmolten met de opvulring.
Dus dat wordt uitboren vrezen (leuk dagklusje vandaag):hmmzeven een foto van GlennGSI geleend voor het beeld:hmmz
7 juni 2008 om 22:44 #17311566zo dan ben je een week verder voordat je de bout eruit hebt:vertag:thumbdown:swear:jerry
Iets aan de bout vastlassen heb ik geprobeert maar de draagarmbout zat echt vastgerot in het draagarmrubber en montage punt auto dus geen beweging.
uitboren heeft geen zin metaal van de bout is knetter hard
Maar vrijdag heb ik hem eindelijk los gekregen.
hoe:
1: kroonmoer fusse kogel losgehaald en uit veerpoot verwijderd
2: draagarm rubber montage punt achter losgehaald.
3: toen met een breekijzer tussen de draagarm het voorste draagarm rubber eruit getrokken zodat ik de draagarm kon verwijderen en het draagarmrubber plus bout nog in de auto zaten
4: nu kon je er beter bij en heb ik met een slijptol zover mogelijk de bout tussen de draagarm rubber en chassis doorgeslepen.
5: toe met een paar flinke slagen de bout laten afknappen.
6: met veel gebakkelei en gesla de vastgerotte bout het laatste stuk erdoorheen geramd. :shock:vandaag even langs verschillende zaken geweest voor nieuwe onderdelen maar AMBA,Brezan, en Birze hebben de draagarmbouten plus toebehoren niet :oops:
Toen bij de opeldealer langsgeweest en die hadden het ook niet maar ze hebben even online in de wereldweide vooraad van opel/gm gekeken en alleen in russelheim hadden ze ze nog (nog 989 stuks) heb twee nieuwe besteld dus nu zijn er nog 987 stuks wereldweid :wink:
Voorste draagarmrubber van GM was niet meer op vooraad en komt er ook nooit meer. (deze heb ik nog bij birze kunnen bestellen (imi))En toen moest ik ook nog voor de remmontage een nieuw pinnetje hebben die de remblokken bijelkaar houd.
Deze bestaan ook niet meer in de vooraad maar achter hadden ze nog in een stalen bak een nieuwe voor als er eens nog vraag naar zou zijn anders hadden ze deze onderdellen al lang niet meer.
Dus heb weer best geluk :shock:Woensdag kom alles binnen :!:
draagarmbout geprobeerd uit te boren
draagarm uit draagarmrubber gewrikt (nu kan je er beter bij)
draagarm zonder draagarmrubber voor
draagarmrubber kapotgeslepen plus laatste stuk van de vastgerotte bout zat dus echt solide in de auto :wink: logisch dat je de bout er niet zo uitkreeg :evil:
16 juni 2008 om 11:34 #17311567Op aanraden onderkant kaal gemaakt aan de voorkant
1 stukje roest gevonden :shock: meteen roestvrij gemaakt en opnieuw behandeld.Tevens nieuwe draagarm orig opel binnen gekregen, aan de voorkant ligt het orig met nieuwe draagarmrubber maar die kreeg ik er niet in (bankschroef, smeren met olie, m12 draaderdoorheen etc)
Heb al genoeg geklooit dus dan maar een compleet nieuwe draagarm :lol:17 juni 2008 om 14:43 #17311568zo gister de nieuwe draagarm en veerpootbrug (OMP) onder gemonteerd:wub
17 juni 2008 om 21:35 #17311569zo voor de voetbal de kadett nog weer even op zijn poten gezet:wub
Moest wel eerst 6cm aan hout blokken onder de wielen leggen anders kreeg ik de krik er niet onderuit :jerry
En nu kan er zeker geen krik meer onder (moet hem eerst dan op houtblokken rijden ofzo:hmmz)
18 juni 2008 om 15:12 #17311570nou succes met die 16 inch er onder te zetten:jerry
ben je wel een uurtje bezig.
gr marcel18 juni 2008 om 16:35 #17311571origineel gepost door Opel_Astr@
Op aanraden onderkant kaal gemaakt aan de voorkant
1 stukje roest gevonden :shock: meteen roestvrij gemaakt en opnieuw behandeld.Tevens nieuwe draagarm orig opel binnen gekregen, aan de voorkant ligt het orig met nieuwe draagarmrubber maar die kreeg ik er niet in (bankschroef, smeren met olie, m12 draaderdoorheen etc)
Heb al genoeg geklooit dus dan maar een compleet nieuwe draagarm :lol:Valt nog reuze mee kwa roest daar ( vergeleken met mijn kadett :jerry ). Ga je het vanbinnen ook nog even openslijpen om het binnen in roestvrij te maken en roestvrij te houden ?
18 juni 2008 om 21:34 #17311572die stang wil k er ook nog onder
maar de bouten van een nexia zijn toch t zelfde
misschien evt bij een deawoo dealer of onder nexia zoeken
21 juni 2008 om 07:06 #17311573Dat denk ik wel jah maar je zou zelfs eventueel de bouten kunnen nemen van een kadett D (Kadett D en E delen dezelfde draagarm zit geen verschil in) alleen weet ik niet of de bouten even lang zijn:vertag
Het beste is wel nieuwe te bestellen en ze te vervangen omdat deze niet roesten ahahahahahha
21 juni 2008 om 18:32 #17311574Vandaag de remslangen aan de achterkant vervangen voor gevlochten OMP’s
Tevens eens naar de uitlaat gekeken of hij nog gasdicht was nou niet echt ahahahahah:jerry:o
21 juni 2008 om 22:36 #17311575Mooi werk ouwe!! :wors
21 juli 2008 om 18:53 #17311576weer een update na een maand:jerry
Oprijbokjes gemaakt om de krik eronder te krijgen :P
de nieuwe knalpiepe
remslangklemmetjes weer netjes zwart gemaakt
sebring groep A pasgelast voor nieuwe knalpiep.
nieuwe bandjes voor de lenso’s Toyo Proxes T1r 195/45/16
Samen met Brie lederen panelen voor achter in de kadett gemaakt
nieuwe mascotte voor de kadett :shock:
Alvast begonnen met afplakken
22 juli 2008 om 16:08 #17311577Ej Robbert, hoeveel mm is je kadett nu verlaagt ??
22 juli 2008 om 18:25 #17311578tussen de 80 en 100mm:vertag:hmmz
22 juli 2008 om 19:41 #17311579gaat lekker zo appie..
vande week nog ff buitenkant schuren en dan kunnen we er tegen aanking:
vant weekend de buitenkant doen kunnen ze w8ten op:kewlpicsGreetz Brie(BlackG)
23 juli 2008 om 17:28 #17311580Omdat gister mn telefoon leeg was geen foto’s kunnen maken maar dat maak ik nu goed:jerry
Mr oizo (Flatbeat) en Mr Jummy naast elkaar:wub:P
Vandaag special delivery from italy from OMP:o for race/rally use only. Niet zo’n pruts metaal of aluminium ding maar speciale legering.
Via Ferry Biesheuvel
En dat ziet er zo uit onder een rally kadett :jerry
http://nl.youtube.com/watch?v=DzdHVf6gTjMbinnenkant afplakken:
vandaag de binnenkant gespoten:kewlpics (de camera kan de kleur niet aan:D)
23 juli 2008 om 18:02 #17311581ziet er goed uit die carterplaat
maar die stang aan de onderkant is dat een beetje te merken qwa rijgedrag van de auto
verder mooi project man
23 juli 2008 om 18:20 #17311582Volgens diegene die rally rijden en diegene die circuit kadett’jes hebben helpt de veerpootbrug onder meer dan de veerpootbrug aan de bovenkant.:vertag
23 juli 2008 om 18:34 #17311583origineel gepost door Opel_Astr@
Volgens diegene die rally rijden en diegene die circuit kadett’jes hebben helpt de veerpootbrug onder meer dan de veerpootbrug aan de bovenkant.:vertagKlopt !! De draagarmen bewegen onafhankelijk van elkaar in een links en rechtsgaande beweging zegmaar… door de stang ertussen kunnen ze niet meer onafhankelijk bewegen… ( draagarmen gaan in de rubbers heen en weer )
Als je vol weg trekt dan zijn de kadettjes heel zoekerig ( de voorkant ) dit is dus doordat de draagarmen alle kanten opgaan… Met de stang niet.
Thanx voor je antwoord op men vraag btw.. nu weet ik wat ik kan verwachten met mijn kadett. Wil ook zown stang ertussen en schroefset 85mm naar beneden met 14” eronder dusja.. :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.