Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › opel_astr@'s german style kadett project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2007 om 00:25 #17311509
origineel gepost door BadMuts
origineel gepost door peerke1987
ik denk dat de prijs wel mee valt voor het verchromen vriend!Mja goed hoeveel heb je er voor over? ik schat rond de 250 euro…
heb het, hier in enschede, eens gevraagd een tijd terug…en daar kostte een spruitstuk verchromen 75 euro.
btw. als je wilt verchromen, zorg dan eerst dat je spruitstuk gestraald word. Het liefst glasstralen, dan blijft/pakt het chroom beter (zitten)
Grt. René
Ik wil niet de wijsneus uithangen maar bij verchromen word het metaal juist gepolijst als een spiegel voor de chroomlaag erop gaat.
Dus stralen lijkt me niet gewenst.
@ astra
de plaats voor de lambda moet in ieder geval zijn waar de buizen samen zijn gekomen.
En idd bij div automaterialen zaken verkopen ze lasringen met de juiste draad,
succes verder met de auto.
gr3 januari 2008 om 18:11 #17311510robert had je al voor die andere astra gekeken?
3 januari 2008 om 21:27 #17311511Weuw, dikke velgen heb je daar..
Maare.. die Ats velgen.. gaan die weg ?? heb eventueel wel intresse in de Ats velgen.. zitten nieuwe banden op toch ?
3 januari 2008 om 21:30 #17311512origineel gepost door stoppelflieger
origineel gepost door BadMuts
origineel gepost door peerke1987
ik denk dat de prijs wel mee valt voor het verchromen vriend!Mja goed hoeveel heb je er voor over? ik schat rond de 250 euro…
heb het, hier in enschede, eens gevraagd een tijd terug…en daar kostte een spruitstuk verchromen 75 euro.
btw. als je wilt verchromen, zorg dan eerst dat je spruitstuk gestraald word. Het liefst glasstralen, dan blijft/pakt het chroom beter (zitten)
Grt. René
Ik wil niet de wijsneus uithangen maar bij verchromen word het metaal juist gepolijst als een spiegel voor de chroomlaag erop gaat.
Dus stralen lijkt me niet gewenst.
@ astra
de plaats voor de lambda moet in ieder geval zijn waar de buizen samen zijn gekomen.
En idd bij div automaterialen zaken verkopen ze lasringen met de juiste draad,
succes verder met de auto.
grals het gestraald is kan het nog wel verchroomt worden.. is geen enkel probleem..
4 januari 2008 om 11:37 #17311513origineel gepost door BadMuts
origineel gepost door peerke1987
ik denk dat de prijs wel mee valt voor het verchromen vriend!Mja goed hoeveel heb je er voor over? ik schat rond de 250 euro…
heb het, hier in enschede, eens gevraagd een tijd terug…en daar kostte een spruitstuk verchromen 75 euro.
btw. als je wilt verchromen, zorg dan eerst dat je spruitstuk gestraald word. Het liefst glasstralen, dan blijft/pakt het chroom beter (zitten)
Grt. René75 euros is inderdaad niet veel geld!:D Valt helemaal niet tegen…
Hoe heet dat straalbedrijf dan kerel?4 januari 2008 om 11:37 #17311514veel chrome bedrijfen willen geen gestraalde delen doen omdat de kans groot is dat er dan stukjes straal zand in het dompelbad komen en dat is erg lelijk zoals je snapt :o
4 januari 2008 om 11:39 #17311515volgens mij zitten de kosten toch ook meerendeel in het ontchromen als het verchromen?:hmmz
Kan me vergissen
4 januari 2008 om 11:49 #17311516Nee het polijsten is het meeste werk…
als er grote oneffenheden inzitten zoals straalputjes,krassen endergelijke.
en de klant wil het strak hebben moet het eerst verkoperd of vernikkeld worden dan geschuurd en gepolijst worden.
das veel werk en daarom duur.
veel bewerkingen en kostbare grondstoffen maken het duur.
in polen verchromen ze voor een prikkie maar dat ziet er ook niet uit.
gr4 januari 2008 om 16:35 #17311517origineel gepost door GlennGSI
Weuw, dikke velgen heb je daar..Maare.. die Ats velgen.. gaan die weg ?? heb eventueel wel intresse in de Ats velgen.. zitten nieuwe banden op toch ?
Bedankt Glenn,
zitten idd nieuwe Toyo proxes T1R banden op zal niet meer dan 200km mee gereden zijn:vertag maar die houd ik als winterset of sprintset omdat ze aardig weinig wegen (nog minder dan de compomotives velgen die daar speciaal voor zijn ontwikkeld)
ATS CUP 15×7 : 7.7Kg
Compomotive (verschillende srt) 15×7 : ong 8.3Kg
velgen met het minste gewicht in 15×7: Volk CE28N : 4,1KgBeetje in stijl met mijn velgen alleen geen diep velgbed:P
Zat net even zo te neuzen en de stijl die ik mn velgen heb gespoten komt nu helemaal in (origineel):vertag:o en ook bij de buikschuiver motoren:D
BBS RG: (15×7=4.6kg)
Wat info betreffende gewicht:
Banden:
Bandengewicht is net zo belangrijk dan wel belangrijker dan het gewicht van je velgen.
Dit komt omdat het draaiende gedeelte (gyroscopisch effect) van de banden verder van het midden van de as afdraaien, en daardoor een groter effect hebben op het stuur gevoel, gedrag van je onderstel/veren, acceleratie en remmen.
De banden met het minste gewicht zijn op het moment nog steeds de Toyo proxes T1R gevolgd door de Pirelli Pzero nero.Prestaties:
De regel is dat elke 0,5kg dat je toevoegt aan het gewicht van je velgen/banden/remschijven, gelijk staat aan het toevoegen van 2x dat gewicht ergens anders aan je auto.
Deze regel gaat alleen op met het acceleren en afremmen in een rechte lijn:vertagHet gewicht speel ook een rol met sturen (gyroscopisch effect) en met de stabiliteit doordat je veren meer hebben te verdragen in de bochten.
Als je dus naar velgen op zoek bent is het altijd beter om zo weinig mogelijk gewicht in je sturende gedeelte te hebben. (grotere remschijven zijn dus ook nadelig:vertag).Offtopic:
daarom is de acceleratie met een lichter vliegwiel ook hoger. :vertag7 februari 2008 om 23:45 #17311518nog een update of niet :jerry
8 februari 2008 om 06:49 #17311519origineel gepost door stoppelflieger
Ik wil niet de wijsneus uithangen maar bij verchromen word het metaal juist gepolijst als een spiegel voor de chroomlaag erop gaat.
Dus stralen lijkt me niet gewenst.kan best wezen, maar als je eerst straalt blijft het chroom beter zitten.
@peerke; bedrijf heet Jansen Chroom geloof ik.Grt. René
8 februari 2008 om 08:57 #17311520Uhhh nee niet echt maar:jerry maar de overgang tussen de sideskirt en de body ben ik nog vlak aan het maken met glasvezen en poly plamuur (1 kant is aardig klaar)
Voor de rest ben ik elke avond bezig met de Tieg die ook in het verbouwingstopic staat en die moet voor een vastgestelde tijd klaar zijn en de mn kadett niet:jerry
8 februari 2008 om 11:52 #17311521die deadline die deadlines..
bedankt rené!
Ik was dit topic al kwijt.. en vond het altijd zo gezellig hier:P
8 februari 2008 om 19:14 #17311522veel succes nog wordt al echt een fat german :thumbup
25 februari 2008 om 05:27 #17311523Mooi leerzaam project.
Vond die ouwe velgen niet eens zo slecht.
Hoop dat tie zeer mooi wordt.
Op die photoshop laat je dat rode zo ver doorlopen op t dak?
Is t niet mooier om te stoppen bij de klep met een dakspoiler.
Of strak en kaal.Rest vind ik t een mooie combo.
Die inderdaad de lijnen goed weergeeft.
Luchtfilter had er zelf een KN op gegooid.
En zouden zwarte velgen niet bruut staan?
Zei t eindresultaat wel.Veel succes ermee
Ps:wat is er mis met n broodje kroket :jerry25 februari 2008 om 05:40 #17311524was ik weer ,nog ff gekeken.
Tog bezig:Tankdop andere plaats.
Enkele ruitenwisser miss.
Ruiten blinderen.Zwarte band voorruit.
Hoe spuiten ze die overgang van zwart naar rood zonder randen?Voor de freak:
Achterklep dichtlassen.
Dubbel uitlaatsysteem.Zomaar wat te denken.
Succes ermee.25 februari 2008 om 15:31 #17311525met afplakken , of je moet em in willen laten vloeien met de andere lak. Maar meestal word dit gewoon afgeplakt.
25 februari 2008 om 18:38 #17311526En dan na de blanke lak voel zie je t niet meer?
25 februari 2008 om 18:55 #17311527origineel gepost door bolus
En dan na de blanke lak voel zie je t niet meer?Fineliner tape kun je mooie strakke lijnen krijgen.. voel je ook niet zo heel erg, na blanke lak helemaal niet..
25 februari 2008 om 19:28 #17311528origineel gepost door bolus
Hoe spuiten ze die overgang van zwart naar rood zonder randen?Word niet gespoten auto word helemaal rood en zwart word gestickerd:thumbup
is makkelijker te verwijderen als het tog niet het gewenste resultaat geeft:P
zal wel helemaal rood blijven…niet dan Robert:jerry
25 februari 2008 om 20:20 #17311529origineel gepost door blackG
origineel gepost door bolus
Hoe spuiten ze die overgang van zwart naar rood zonder randen?Word niet gespoten auto word helemaal rood en zwart word gestickerd:thumbup
is makkelijker te verwijderen als het tog niet het gewenste resultaat geeft:P
zal wel helemaal rood blijven…niet dan Robert:jerry
Kzou alleen wel een weekje of anderhalf wachten met het plakken.. mocht het wel het gewenste resultaat geven moet het wel mooi worden en niet allemaal bellen eronder van de verf die nog niet uitgedampt is..
Bij me op het werk hebben we 2 vrachtwagens van Bredenoord opnieuw kunnen stickeren omdat de verf na 2 weken nog niet uitgedampt was..
25 februari 2008 om 21:03 #17311530glenn dan werk jij zeker bij boonzaayer
26 februari 2008 om 11:29 #17311531origineel gepost door Black Magic
glenn dan werk jij zeker bij boonzaayerklopt:jerry
26 februari 2008 om 17:23 #17311532origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door blackG
origineel gepost door bolus
Hoe spuiten ze die overgang van zwart naar rood zonder randen?Word niet gespoten auto word helemaal rood en zwart word gestickerd:thumbup
is makkelijker te verwijderen als het tog niet het gewenste resultaat geeft:P
zal wel helemaal rood blijven…niet dan Robert:jerry
Kzou alleen wel een weekje of anderhalf wachten met het plakken.. mocht het wel het gewenste resultaat geven moet het wel mooi worden en niet allemaal bellen eronder van de verf die nog niet uitgedampt is..
Bij me op het werk hebben we 2 vrachtwagens van Bredenoord opnieuw kunnen stickeren omdat de verf na 2 weken nog niet uitgedampt was..
Tuurlijk gestickerd!:D Hoe kon ik het missen! Dat is inderdaad het slimste, en helemaal als het ooit NIET mooi is, kun je de stickers er af halen. Mits je de lak goed hebt laten harden dmv oven en misschien toch wel een maandje wachten met stikkeren.
in iedergeval dat gevoel heb ik altijd, al komt die auto uit de oven, de auto nog niet op zn hardst is. Maar ik kan me ook vergissen!
Slim van je stickers.:thumbup
4 maart 2008 om 19:20 #17311533origineel gepost door Black Magic
glenn dan werk jij zeker bij boonzaayerDat klopt :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.