Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › opel_astr@'s german style kadett project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2007 om 22:14 #17311434
hier zijn dus wel verschillende meningen over denk ik!
Ieder zijn eigen natuurlijk..
13 november 2007 om 22:17 #17311435Origineel gepost door stoppelflieger
800 heb je hem al geschuurd,is hetzelfde als 400 droog;)
gewoon 500 droog naschuren en dat geknoei achterwege laten.
Bedenk wel 1 zandkoreltje bij nat schuren en je trekt hem je complete deel over!!
bij droog schuren word hij afgevoerd door het schuurstof….
verder keep up the good work:thumbupKlopt p400 op de machine is het zelfde als p800Waterproof. Je kan hem ook nog met 400 droog (die grijze vellentjes) na schuren met de hand dat is ook nog is het zelfde als 800 waterproof. Maar het beste is nog steeds even met water na schuren krijg je het mooiste eind resultaat en zo veel werk is het niet en met zand der tussen merk je snel genoeg. Je kan schuren of je kan het niet :jerry
13 november 2007 om 22:19 #17311436Origineel gepost door T.I.M.
Origineel gepost door stoppelflieger
800 heb je hem al geschuurd,is hetzelfde als 400 droog;)
gewoon 500 droog naschuren en dat geknoei achterwege laten.
Bedenk wel 1 zandkoreltje bij nat schuren en je trekt hem je complete deel over!!
bij droog schuren word hij afgevoerd door het schuurstof….
verder keep up the good work:thumbupKlopt p400 op de machine is het zelfde als p800Waterproof. Je kan hem ook nog met 400 droog (die grijze vellentjes) na schuren met de hand dat is ook nog is het zelfde als 800 waterproof. Maar het beste is nog steeds even met water na schuren krijg je het mooiste eind resultaat en zo veel werk is het niet en met zand der tussen merk je snel genoeg. Je kan schuren of je kan het niet :jerry
sluit ik me bij aan! sommigen vinden het onzin om zo fijn te schuuren.. heeft wel zeker effect.
13 november 2007 om 22:20 #17311437en bijkomend dat waneer er te glad geschuurd wordt de verf bij steenslag als een sticker eraf vliegt, nee niet bij alle lakken maar zeker bij meerdere.
groeten
13 november 2007 om 22:22 #17311438het is ook niet zo om met dat fijn schuur papier zo grondig te schuuren.. gaat meer over het toppen.
13 november 2007 om 22:31 #17311439ik werk in een carrosserie hé
en grondverf wordt geschuurd met een p400 machinaal en dan wordt er over gegaan met een p1000 naten lak wordt mat gezet met een p800 machinaal en overgegaan met een grijs schuurmatje (scotsh bride) met schuurpasta
en wij spuiten van alle soorten auto’s meestal peugeot’s maar ook jaguars enzo..
13 november 2007 om 22:34 #17311440Origineel gepost door backer_6
ik werk in een carrosserie hé
en grondverf wordt geschuurd met een p400 machinaal en dan wordt er over gegaan met een p1000 naten lak wordt mat gezet met een p800 machinaal en overgegaan met een grijs schuurmatje (scotsh bride) met schuurpasta
en wij spuiten van alle soorten auto’s meestal peugeot’s maar ook jaguars enzo..
heel veel fijner schuren als Scotsh Bride kan haast niet :jerry
Zover ga ik niet als hobby bob (veel andere bedrijven ook niet)!!, maar ik weet wel dat het gebeurt!:D
25 november 2007 om 15:44 #17311441Nog wat progress pics:P
spiegels en luchthappers 400 geschuurd
achterklep in de tweede laag goede primer gezet
achterklep uitgeschuurd met 400
achterbumper met 400 nageschuurd
voorbumper met 400 nageschuurd
achterklep gemonteerd, en meteen een veel beter gezicht:wub
sideskirts gekit
Het achterraam kon ik niet uit me oude achterklep krijgen (geprobeert los te snijden en met een ijzerdraadje te snijden), heeft iemand hier tips voor vertag:thumbup
En wat kost een nieuw achterraam eventueel:P25 november 2007 om 16:02 #17311442Heb mijn ruit uit de klep laten snijden bij Auto’s Wieten, vlakbij school ;)
Heb hem er later ook weer in laten plakken met een nieuw rubber. Koste me 50 euro.26 november 2007 om 11:53 #17311443Origineel gepost door Fearless
Heb mijn ruit uit de klep laten snijden bij Auto’s Wieten, vlakbij school ;)
Heb hem er later ook weer in laten plakken met een nieuw rubber. Koste me 50 euro.dat is goed te doen!:thumbup
26 november 2007 om 16:14 #17311444vriendenprijsje he:P
29 november 2007 om 20:45 #17311445:wub
1 december 2007 om 23:52 #17311446duurt wel lang hoor rob..word nu wel is tijd dat die de weg op kan:angel
5 december 2007 om 20:54 #17311447nog even bezig geweest:P
beide deuren in de primer gespoten en uitgeschuurd.
zondag monteren:wub6 december 2007 om 07:39 #17311448vet !!! :wors
9 december 2007 om 19:02 #17311449vandaag de deuren er weer in gezet b:b
zonder deuren:
9 december 2007 om 20:09 #17311450ik snap iets niet waarom spuit je niet gewoon alles in de grondverf ipv de bovenkant van de deur in de kleur te laten als ik van u was zou ik alles in de grondverf spuiten
10 december 2007 om 20:23 #17311451Origineel gepost door backer_6
ik snap iets niet waarom spuit je niet gewoon alles in de grondverf ipv de bovenkant van de deur in de kleur te laten als ik van u was zou ik alles in de grondverf spuitendat snap ik ook niet:hmmz
10 december 2007 om 22:20 #17311452Origineel gepost door frenkie
Origineel gepost door backer_6
ik snap iets niet waarom spuit je niet gewoon alles in de grondverf ipv de bovenkant van de deur in de kleur te laten als ik van u was zou ik alles in de grondverf spuitendat snap ik ook niet:hmmz
:jerry ik ook niet maarja maakt niet zo veel uit als je hem maar afplakt in een rand zodat je daar verloop kan schuren.
10 december 2007 om 22:22 #17311453En nee ik heb ze niet gespoten :jerry :)
11 december 2007 om 08:58 #17311454haha snapte daar de logica ook al niet van :P net als die rand die nu nog onder de achterklep zit die nu nog rood is en die kleine stukjes om het achterraam. of houd robert gewoon van afplakken dat hij het vaak wil doen :jerry
11 december 2007 om 16:56 #17311455Daar hebben jullie gelijk in, maar aangezien de primer erg vullend is en erg arbeidsintensief is met het uit te schuren met 400 heb ik niet alles gespoten in de 2k primer.
Spuit de rest wel even met een 1k primer knikkerbus:vertag dat wordt al aardig strak:P
11 december 2007 om 17:13 #17311456op de plaatsen dat je niet ziet moet je het ook niet volledig schaaf schuren hé je ziet het toch niet
nu kan je wel hebben dat je lak gaat reageren op je knikkerbus11 december 2007 om 18:06 #17311457Origineel gepost door Opel_Astr@
Dat filmpje waren de laatste stukjes op het achterscherm op lage druk en vertekend daarom.
Wij hadden al gezegt zullen we hem wel of niet posten:vertag:P Je ziet de misverstanden alweer:jerryDe rest is gewoon van normale afstand op de goede druk afgeregeld gespoten:thumbup
BTW gebruik prof Max-air w98 HVLP bovenbeker spuitpistolen.
De primer is een HS High Solid primer.
Hoog standvermogen
Goed vullend vermogen
Chromaatvrij
Goede isolerende eigenschappen
Door de goede vloeiing hoeft er niet veel te worden geschuurd en ontstaan er geen poriën en ook geen blaasjes.
Mengverhouding is 4 :
3 toepassingsmogelijkheden:
VULLENDE PRIMER
PRIMER-SURFACER: indien gewenst 10% – 15% verdunnen
NAT-IN-NAT: 5 tot 10% verdunnen
Bij het spuiten van nieuwe auto’s in de fabriek worden steeds vaker donkere grondmaterialen verwerkt voor een beter dekvermogen. Om die reden zijn de volgende kleuren leverbaar:
Wit (EC-4001)
Grijs (EC-4004)
Donker Grijs (EC-4005)
Zwart (EC-4007)voor de primer een spuit met een sproeiopening van 1.7 en voor Lak en blanke lak 1.4
Zolang je die MAX AIR spuitpistolen niet gebruikt voor de aflak kom je een heel eind (mits je kunt spuiten)
op de fotoos is al tezien waarom een sata spuit rond de 300 kost en een max air 27,50.
Het spuitpatroon is gewoon kut!
bovenaan de kegel teveel en onderaan te weinig resultaat dikke banen in je grondlak(op de foto te zien)
ik heb er 1 week mee gespoten en toen weggeflikkerd…..
niet bedoeld als kritiek maar als advies,zou jammer zijn als je spuit je eindresultaat verneukt.
gr11 december 2007 om 18:18 #17311458Ik zie dit ook alleen maar als een goeie tip.:)
Ik laat hem ook bij de spuiterij spuiten (in de schuur heb je alleen maar last van stof en het is veelste koud nu)
Die dikke banen kan ook mede komen door de grote sproeiopening 1,7 of 2,0 die ik voor de primer gebruik
De twee andere die ik heb zijn 1,4 zoals je dat voor de aflak zou gebruiken.
kwalitatief is die sata of devilbiss natuurlijk altijd beter
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.