Opel Zafira (twijfel versnellingsbak)of Astra station (twijfel ruimte)

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel Zafira (twijfel versnellingsbak)of Astra station (twijfel ruimte)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18549964
    Bvtsl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2021

      Ik zal mij even voorstellen ik rij  al jaren opel eerst een zafira a nu een zafira B. heb 3 kids (Pubers :wacko:   )

      Nu ben ik op zoek naar een andere auto de zafira B heeft al 260.000 km weg mag de nieuwe caravan niet trekken dus op zoek naar een ander auto.

      Nu zit ik in twijfel tussen de Astra station vanaf 2016 1,4T twijfel of de achterbank ruim genoeg is voor de 3 pubers. en personlijk vind ik de strip niet zo mooi.

      Of een zafira A facelift model of vanaf 2014 maar hier zit de M32 Bak onder Nu is mijn vraag is de M32 bak nog steeds een ramp of is dit verbetert. Want ik heb geen zin in weer een bak vervangen. Dat heb ik bij mijn huidige auto al gehad en nu zingt er weer iets.

      Dus passen er 3 pubers op de achterbank van een Astra station?

      Is de M32 bak al verbetert en nu geen probleem meer in de zafira C facelift of vanaf 2014?

      Ja ik ga zeker passen in de Astra want de pubers moeten mee naar Frankrijk op de achterbank, Maar voor ik ga passen en ze allemaal mee krijg naar een dealer ben ik nog wel even zoet.

       

      #18549986
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        M32 bak blijft een probleem. Dus een 1.8 5 bak kopen dan heb je een d20 bak.

         

        Achterbank is niet smaller dan die bij een Zafira.

        #18550009
        Bvtsl
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2021

          Dus de M32 is niet echt verbeterd met de grote lagers en het extra olie kanaal in de deksel.

          Als de achterbank iets kleiner is in de Astra station moet ik zeker snel gaan passen.

          Helaas heeft mijn opel nu een F17 bak en daar gaat nu bak twee van hemelen.

          Anders maar naar een Zafira automaat zoeken of gewoon geld op zij leggen en er rekening mee houden dat de bak een keer gereviseerd moet worden. Want de kosten daarvan vallen nog mee als je naar alle nieuwe motor ellende kijk bij de meeste merken.

           

          #18550030
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Toch vreemd de F17 bakken zijn vele malen beter als de M32.

            Vaak wordt gedacht dat bakolie niet vervangen hoeft te worden, maar dit is wel het geval. Zelfs de dealer slaat het te vaak over.

             

            De D20 is een doorontwikkeling van de F17.

            De F10, 13,15,17 bakken zijn eigenlijk allemaal dezelfde bak maar dan intern andere verhoudingen / verstrekkingen voor het opgegeven koppel.

            Het getal staat voor het koppel dat de bak aan kan. F10 / 100Nm F13 / 130Nm F15 / 150Nm F17 / 170Nm. Soms zijn er + versies van de bakken gemaakt en zijn ze verstrekt en wil het koppel wat ze aankunnen hoger zijn.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.