Opel zafira start eerste keer slech en motorlampje brand

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Opel zafira start eerste keer slech en motorlampje brand

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240572
    Michel1976
      Lid sinds:
      2 July 2011

      Ik heb een appart probleem met mijn opel zafira A

      Enige tijd geleden is hij voor een grote beurt weggegaan en omdat mijn motorlampje af en toe ging branden.

      Bij de beurt zijn een aantal dingen vervangen/gevonden:

      – Nokkenaspositiesensor vernieuwd ivm defecte bedrading + Lamda sensor vervangen (oorzaken motorlampje)
      – Distributieriem vervangen
      – snaar vervangen
      – waterpomp vervangen
      – bougies vervangen

      hiernaast de reguliere zaken

      storing was een paar dagen weg en hierna starte de auto de eerste keer slechter, sloeg aan en liep onregelmatig. ook motorlampje ging branden. Heb zelf voor de zekerheid nieuwe accu geplaatst maar starte nog moeilijk

      Waneer je het contact uitzet en weer opnieuw start start de auto normaal en loopt ook prima. Met rijden totaal geen last. Alleen na een tijd stilstaan (3-5 uur) is de eerst keer starten weer wat moeilijker en springt het lampje weer aan. tweede keer starten geen probleem

      Auto retour garage waar ze de computer hebben uitgelezen, wederom melding nokkenaspositiesensor. alles nagekeken, kabels naar sensor omgelegd zodat deze geen storing/last van de dynamo hebben, nieuwe stekkers en gashuis nogmaals gereinigd.

      Proefgereden en meerdere malen gestart en storing kwam niet terug.

      Nu de 2e dag sochtend gestart en weer moeilijeker starten en motorlampje, contact uit en aan geen probleem!! Wel heb ik een maal gehad dat toerental op 15000 stond en na gasgeven terrugzakte naar de standaard 10000. eerste stukje rijden gevoel of hij iets inhield maar kwam daarna los en reed prima.

      Zoals gezegd is het vaak na langere tijd stilstaan de eerste keer wat lastiger starten met motorlampje en na contact uit en aan geen probleem.

      iemand een idee???

      #17909565
      GRSBK
        Lid sinds:
        12 January 2011

        pfffffff lastig allemaal
        dit kan veel oorzaken hebben
        maar om welk type zafira A gaat het (motor)

        (p.s het slecht starten na een langere rit is hier al in meerdere topics besproken)

        #17909566
        Michel1976
          Lid sinds:
          2 July 2011

          Gaat hier om een Zafira A Elegance 1.8-16V

          Gaat nu weer een tijd goed maar af en toe start hij moeilijk (niet na een lange rit) en meestal is dit als hij een tijd stil heeft gestaan.

          Net of de accu laag in spanning is, contact uit en weer starten en hij loopt zonder problemen. Nu ook verder op de snelweg geen probleem.

          #17909564
          GRSBK
            Lid sinds:
            12 January 2011

            @Michel1976 wrote:

            Gaat hier om een Zafira A Elegance 1.8-16V

            Gaat nu weer een tijd goed maar af en toe start hij moeilijk (niet na een lange rit) en meestal is dit als hij een tijd stil heeft gestaan.

            Net of de accu laag in spanning is, contact uit en weer starten en hij loopt zonder problemen. Nu ook verder op de snelweg geen probleem.

            Dan weet ik niet of ik je kan helpen…..
            ben alleen bekend in dit geval met 2.2 motoren, anders was het misschien bekend voor me geweest.
            sucses met verder zoeken.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.