Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Opel Zafira OPC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2012 om 19:51 #17533724
Wat een geweldig mooi Zafira OPC Arden BLue heb je daar. :wors
Zelfs met winter setup blijft de OPC gewoon weg een van de mooiste auto’s. :thumbup
24 juni 2012 om 10:21 #17533725Ik ben er na 3.5 jaar ook nog steeds tevreden over :thumb
Vorige week moest ik naar Leiden,
ben ik er bijna kon ik niet meer schakelen………. :thumbdown
Dus ik de auto daar geparkeerd en gebeld met De Botter hulplijn
Die vertelde me dat het de druklager kon zijn
Dus met pijn en moeite de auto hardhandig in zijn 1 gezet (zonder koppeling) en richting Lekkerkerk gereden
Was een ringetje die was door gerot dus gelukkig geen druklager :thumbup
Gelijk het probleem klephoedjes ook maar aangepakt :thumb
En als het blok dan toch open is gelijk maar nieuwe distributieriem, spanrol, olie, oliefilter etc ook maar gedaan
En om het probleem blauwe rook te verhelpen ook nog maar een restrictorbout erin laten zetten
(was een idee van the grandmaster him self) :DOftewel, Andre is weer goed bezig geweest :thumb
24 juni 2012 om 10:32 #17533726Maar is de rook nu weg? Ik blijf ze mooi vinden, de opc s :thumbup
24 juni 2012 om 10:44 #17533727De rook is idd (zo goed als) weg
Ik zag van de week nog 1x een pluimpje voorbij komen maar dat is niet echt schrikbarend
Komende tijd nog maar even in de gaten houden
Maar voorlopig kan ik er weer tegenaan :thumb4 juli 2012 om 13:33 #17533728Mooie zafira, zit de intercooler enzo er al op?
13 juli 2012 om 19:13 #17533729Hahaha,
Nee de intercooler zit er nog (steeds) niet op…….. :sleeping13 december 2012 om 19:29 #17533730Vandaag met de Zafira voor de apk geweest, was niet helemaal goed.
Er was een ashoesje aan de binnenkant links stuk.
Dus die gaat volgende week maandag vervangen worden :thumb
Niet verkeerd na 4 jaar want afgelopen jaren kwam hij er probleemloos doorheen :thumbIntercooler gaat er niet meer op komen dus die heb ik verkocht :thumb
Ik heb gisteren wel (weer) een LEH turbo besteld bij EDS omdat de mijne weer stuk is :(
Vandaag ook nog een nieuwe radiateur besteld omdat de mijne al 2 jaar lek is ;)
Rare is wel dat ik idd in de winter ongeveer eens per maand koelvloeistof moest bijvullen,
maar in de zomer helemaal niks :thumb
Maar nu toch maar gewoon een nieuwe gekocht zoals het hoort :thumb
Dus volgende week maar eens langs dokter Botter als hij tijd heeft :thumb13 december 2012 om 19:31 #17533731Als er iemand nog (goede) goedkope olie nodig heeft,
ik heb laatst eens olie besteld bij http://www.oliehandel.nl en dat beviel me zeer goed.
Scheelt echt qua geld :thumb13 december 2012 om 21:03 #17533732@Jerk wrote:
Vandaag met de Zafira voor de apk geweest, was niet helemaal goed.
Er was een ashoesje aan de binnenkant links stuk.
Dus die gaat volgende week maandag vervangen worden :thumb
Niet verkeerd na 4 jaar want afgelopen jaren kwam hij er probleemloos doorheen :thumbIntercooler gaat er niet meer op komen dus die heb ik verkocht :thumb
Ik heb gisteren wel (weer) een LEH turbo besteld bij EDS omdat de mijne weer stuk is :(
Vandaag ook nog een nieuwe radiateur besteld omdat de mijne al 2 jaar lek is ;)
Rare is wel dat ik idd in de winter ongeveer eens per maand koelvloeistof moest bijvullen,
maar in de zomer helemaal niks :thumb
Maar nu toch maar gewoon een nieuwe gekocht zoals het hoort :thumb
Dus volgende week maar eens langs dokter Botter als hij tijd heeft :thumbOei oei, dat wordt weer even in de buidel tasten… maar ja dan kun je ook weer lekker met zo’n mooie Opc rijden :wub
13 december 2012 om 21:25 #17533733Ik moet het zeggen dat ik het op zich vind meevallen,
natuurlijk is het kut dat nu (weer) de turbo stuk is
Maar voor €518 heb ik de nieuwe straks thuis liggen
Radiateur kost €107.50 en voor dat geld word hij ook thuis bezorgd :thumb
En ashoesje kost iets van €50
Natuurlijk is dat nu even iets minder maar als nu kijk hoelang ik deze auto heb en wat er stuk is gegaan vind ik het reuze meevallen
Ik hoorde laatst een verhaal van iemand die was met zijn Mercedes naar de dealer geweest en die had voor €700 een beurtje laten doen, dus een beetje ruitenwissertjes vervangen :fy113 december 2012 om 21:27 #17533734Valt op zich ook mee, autorijden kost nou eenmaal geld, zeker als je een beetje in iets leuks wilt rijden. Ben benieuwd wat ze bij Mercedes voor die 700 euro uitvoeren…
13 december 2012 om 21:30 #17533735Nog een plaatje van mijn Zafira en die van munne maat :thumb
13 december 2012 om 21:31 #17533736@midnight black wrote:
Valt op zich ook mee, autorijden kost nou eenmaal geld, zeker als je een beetje in iets leuks wilt rijden. Ben benieuwd wat ze bij Mercedes voor die 700 euro uitvoeren…
Wat ik begreep was het niet echt spectaculair,
een paar ruitenwissertjes, vloeistof, gewoon het kleine spul……15 december 2012 om 19:58 #17533737@Jerk wrote:
Ik moet het zeggen dat ik het op zich vind meevallen,
natuurlijk is het kut dat nu (weer) de turbo stuk is
Maar voor €518 heb ik de nieuwe straks thuis liggen
Radiateur kost €107.50 en voor dat geld word hij ook thuis bezorgd :thumb
En ashoesje kost iets van €50
Natuurlijk is dat nu even iets minder maar als nu kijk hoelang ik deze auto heb en wat er stuk is gegaan vind ik het reuze meevallen
Ik hoorde laatst een verhaal van iemand die was met zijn Mercedes naar de dealer geweest en die had voor €700 een beurtje laten doen, dus een beetje ruitenwissertjes vervangen :fy1Heb je de olierestrictiebout ook erin?
15 december 2012 om 20:12 #17533738@Jerk wrote:
Nog een plaatje van mijn Zafira en die van munne maat :thumb
Wouw, die zilveren, dubbel zonnedak :wub
15 december 2012 om 20:44 #17533739@ronOPC1 wrote:
@Jerk wrote:
Ik moet het zeggen dat ik het op zich vind meevallen,
natuurlijk is het kut dat nu (weer) de turbo stuk is
Maar voor €518 heb ik de nieuwe straks thuis liggen
Radiateur kost €107.50 en voor dat geld word hij ook thuis bezorgd :thumb
En ashoesje kost iets van €50
Natuurlijk is dat nu even iets minder maar als nu kijk hoelang ik deze auto heb en wat er stuk is gegaan vind ik het reuze meevallen
Ik hoorde laatst een verhaal van iemand die was met zijn Mercedes naar de dealer geweest en die had voor €700 een beurtje laten doen, dus een beetje ruitenwissertjes vervangen :fy1Heb je de olierestrictiebout ook erin?
Die zit er idd ook in
Maar of dat nu helpt………….
Zit er ook stevig aan te twijfelen om hem bij de volgende turbo niet erin te laten zetten16 december 2012 om 07:00 #17533740Had niet goed gelezen, het staat ook in je topic idd. Zag wel dat je toen je hem erin gezet hebt, de auto wel al rookte. Dat is het eigenlijk al te laat, zou hem er zeker in zetten. Heb je meer motorvermogen? Dat heb je toch al eerder de kans dat de turbo stuk gaat natuurlijk, wordt ook meer belast.
16 december 2012 om 07:53 #17533741@ronOPC1 wrote:
Had niet goed gelezen, het staat ook in je topic idd. Zag wel dat je toen je hem erin gezet hebt, de auto wel al rookte. Dat is het eigenlijk al te laat, zou hem er zeker in zetten. Heb je meer motorvermogen? Dat heb je toch al eerder de kans dat de turbo stuk gaat natuurlijk, wordt ook meer belast.
Hij rookte idd toen ik die bout erin liet zetten
Maar hoor de laatste tijd meer verhalen van LEH turbo’s die 10.000 km hebben gedraaid en overleden zijn……. :(
En sommige hebben idd ook zo’n bout
Ik heb gewoon nog standaard vermogen, dus nog niet laten chippen (alleen dikkere voorkat)Ik zat er zelfs aan te denken dat deze leh turbo in de soep is gelopen omdat er geen leh software (237pk) op zit
Ik weet niet of dat dat kwaad kan maar zat er aan te denken16 december 2012 om 09:10 #17533742ik denk ook dat het licht wie er mee rijd er zijn zat mensen die dat ding lopen te stampen en als ze thuis komen meteen uitzeten ik laat die van mij altijd even naar draaien met de verwarming open op warm
en denk ook dat het aan de olie licht zelf ben ik ook niet van de goedkopen olie
je weet niet wat de garage er in doet kan ook goedkopen troep zijn om dat ze een vat van 1000 lieter kopen
van daar dat ik mijn auto,s altijd zelf maak weet je ook dat het goed is :thumb16 december 2012 om 13:00 #17533743@16v kadett c wrote:
ik denk ook dat het licht wie er mee rijd er zijn zat mensen die dat ding lopen te stampen en als ze thuis komen meteen uitzeten ik laat die van mij altijd even naar draaien met de verwarming open op warm
en denk ook dat het aan de olie licht zelf ben ik ook niet van de goedkopen olie
je weet niet wat de garage er in doet kan ook goedkopen troep zijn om dat ze een vat van 1000 lieter kopen
van daar dat ik mijn auto,s altijd zelf maak weet je ook dat het goed is :thumbIk weet wel wie er mee rijd ;)
Mocht ik idd goed hebben doorgereden laat ik hem altijd extra lang nadraaien, laat hem eigenlijk altijd wel nadraaien
En het vrouwtje is niet echt (meer) van het doorrijden en die laat hem ook altijd goed nadraaien
Dus daar kan het echt niet aan liggen
Goedkope olie gebruik ik ook niet
Het vrouwtje heeft altijd bij een pompstation/garage gewerkt en daar werd niet bezuinigd op onderdelen/olie
En nu is de auto bij dokter Botter geweest en ook hij doet er geen goedkope rommel in ;)16 december 2012 om 17:07 #17533744Software maakt niet uit, mijn LEH turbo heeft 20.000 km gedraaid met de orginele let software ( 200 pk ), en nu 22.000 met Fase1 van EDS voor de LEH wel. Dacht dat als je Fase1 van EDS hebt, je dan wel de software om moet laten zetten van de LET versie naar de LEH.
Orgineel maakt het niet zoveel uit hebben ze mij bij EDS verteld.24 december 2012 om 19:17 #17533745Vorige week kwamen eindelijk de pakketjes binnen:
1 turbo van EDS :thumb
En een nieuwe radiateur :thumbDus afgelopen zaterdag een gezellig daagje bij de heer Botter geweest
Voorkant eraf om de radiateur eruit te halen
Nieuwe kleppendekselpakking :thumbEn dit allemaal bij een kmstand van:
Het probleem met de turbo was niet het olieprobleem maar het feit dat er speling op het asje zit :hmmz
Zo hoort het te zijn
En zoveel ruimte zit er op :thumbdown24 december 2012 om 19:30 #17533746Eh lijkt dat nou op de foto of is dat schoepenwieltje helemaal naar de knoppen?
24 december 2012 om 21:46 #17533747@midnight black wrote:
Eh lijkt dat nou op de foto of is dat schoepenwieltje helemaal naar de knoppen?
Het schoepenwiel wat je nu ziet zit rechts in de omhulsing van het uitlaatspruitstuk
Schoepenwieltje in de turbo is wel tegen de zijkant aangelopen (gok ik)
Maar dat komt doordat hij ruimte op het asje heeft gekregen :thumbdown25 december 2012 om 23:06 #17533748En waar zijn de stukjes gebleven? Is er een kans dat die de motor in zijn gegaan of blijven ze in de intercooler hangen?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.