Forumindex › Forums › Overige › Wassen, Poetsen en Detailing › Opel Zafira A OPC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2015 om 18:08 #17270657
Na 4 weken geleden een “nieuwe” auto te hebben gekocht, was het de afgelopen 2 dagen dan eindelijk zover dat we de auto onder handen konden nemen.
Donderdagmorgen eerst de spullen die we hiervoor gingen gebruiken maar eens uitgestald :
Wilma en ik hebben besloten om zover als mogelijk alles in een Gyeon coating te zetten zodat het en goed beschermd is en we er relatief weinig omkijken naar hebben.
Uiteraard begonnen om de auto te wassen met een overdosis shampoo en het 2 emmer systeem en dat was wel nodig :
Na het afspoelen de auto ingeneveld met Gyeon Iron om ijzervijlsel (remstof), vliegroest en spoorslag te verwijderen.
Hierna de auto weer afgespoeld en gewassen :
Ondertussen haalde Wilma de overgebleven teerplekken weg met Gyeon TAR :
Hierna de auto afgespoeld, geclayed en afgedroogd met een microvezel droogdoek.
Na het clayen begonnen om met de rotary de in overdaad aanwezige orangepeel te verminderen.
Na 5 hits met een orangepeelpad krijg je dan wel een heel acceptabel plaatje :
De hele auto met uitzondering van het dak 5 hits met de orangepeelpads gegeven, daarna 1 hit op de rotary om de hologrammen te verminderen en in 2 hits met een DAP900 afgebouwd.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=A3JHlNSkqMA[/youtube]Terwijl ik me met de buitenkant bezig hield pakte Wilma de binnenkant aan. Ze heeft onder andere de motorruimte schoongemaakt, het interieur en de portieren gereinigd.
Ook de deurvangers glimmen weer :
Na het polijsten en het ontvetten met Gyeon PREP heb ik de lak even laten ademen.
Hierna werd het tijd om de coating aan te brengen. Op het dak, motorkap en kofferklep is de Gyeon MOHS aangebracht, op de zijpanelen is Gyeon Prime aangebracht.Ook de ruitenwisserarm verwijderd om er beter bij te kunnen :
Ook de deurlijsten zijn voorzien van een coating :
Al het kunststof en de aluminium daklijsten in de Gyeon TRIM gezet :
Het leer is na het reinigen in de Gyeon Leather Coat gezet :
De velgen zijn vorige week al in de Gyeon RIm en de banden in de Gyeon Tire gezet.
En dan na 2 dagen (33 uur) het eindresultaat :
Bedankt voor het lezen !
Tips, commentaar en vragen zie ik graag tegemoet :thumblGr. Arjan
20 februari 2015 om 21:04 #18274489:wors Wow! glimt meer en beter dan 1 die net van de band af rolt!
Complimenten weer arjan en wilma :thumb veel rijplezier met jullie nieuwe auto :D
Gr.Jim
20 februari 2015 om 21:26 #18274490Top :thumb , ook mijn wens om dit zo eens te doen :wors maar ja tijd
Als je op een Zafira B wil oefenen :D
20 februari 2015 om 22:38 #18274491Wauw, ziet er nieuw uit!
20 februari 2015 om 23:14 #18274492Je mag me altijd pmen van het zomer. Lelystad – Harderwijk is mooi dichtbij
21 februari 2015 om 14:24 #18274493AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ziet er top uit!
21 februari 2015 om 18:59 #18274494WOW echt een super full detail petje af :wors :wors
21 februari 2015 om 19:16 #18274495Ziet er top uit :thumb ( zo als ik ook op het Carclean forum had geschreven), maar even een vraag vind je het gyeon spul beter als een wax van Monnelo bijvoorbeeld ? :hmmz
Groeten Jurgen,
22 februari 2015 om 08:30 #18274496Bedankt voor jullie reacties en complimenten, erg leuk om te horen :thumb
De Gyeon coatings zijn niet te vergelijken met een gewone wax. De Mohs en Prime coatings die op de lak zitten voegen extra hardheid aan de lak toe.
Hierdoor is deze minder kras gevoelig en krijgt vervuiling zoals vogelsh*t veel minder kans om in de lak te vreten.
Als voorbeeld even een foto van mijn bedrijfswagen waarvan ik vorige jaar de lak, de ramen en het kunststof in de coating heb gezet.
Een auto die 4uur in de volle zon heeft gestaan bij een temperatuur van 25 graden en waar zoiets op in heeft lopen bakken: das geen goed teken :Die coating is zo hard dat de vogelstr*nt zich niet aan de lak kan hechten.
Door simpel te blazen waaide die grote plek er al af ! De overige resten gingen met 1 spray en een keer deppen al weg.Daarnaast blijven de coatings (onder de juiste voor en na-behandeling) gewoon een jaar zitten waar een wax na 2 maanden echt zijn langste tijd al wel heeft gehad..
22 februari 2015 om 11:41 #18274497Oké top, bedankt voor de uitleg. :thumb
Werkt het ook een beetje makkelijk ?Groeten Jurgen,
22 februari 2015 om 11:51 #18274498Er zijn bepaalde omstandigheden waar je rekening mee moet houden :
– lak moet ontvet worden met een daarvoor bestemd middel
– coating breng je met een suède doekje aan
– coating afhankelijk van de temperatuur 1-5 minuten curen
– coating moet bij 15 tot 25 graden worden aangebracht en uitharden
– coating moet minimaal 12 uur droog blijvenIs dus niet iets wat je even op straat doet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.