Opel Zafira A OPC

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Opel Zafira A OPC

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270657
    Juffer1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 July 2006

      Na 4 weken geleden een “nieuwe” auto te hebben gekocht, was het de afgelopen 2 dagen dan eindelijk zover dat we de auto onder handen konden nemen.

      Donderdagmorgen eerst de spullen die we hiervoor gingen gebruiken maar eens uitgestald :

      Wilma en ik hebben besloten om zover als mogelijk alles in een Gyeon coating te zetten zodat het en goed beschermd is en we er relatief weinig omkijken naar hebben.

      Uiteraard begonnen om de auto te wassen met een overdosis shampoo en het 2 emmer systeem en dat was wel nodig :

      Na het afspoelen de auto ingeneveld met Gyeon Iron om ijzervijlsel (remstof), vliegroest en spoorslag te verwijderen.

      Hierna de auto weer afgespoeld en gewassen :

      Ondertussen haalde Wilma de overgebleven teerplekken weg met Gyeon TAR :

      Hierna de auto afgespoeld, geclayed en afgedroogd met een microvezel droogdoek.

      Na het clayen begonnen om met de rotary de in overdaad aanwezige orangepeel te verminderen.

      Na 5 hits met een orangepeelpad krijg je dan wel een heel acceptabel plaatje :

      De hele auto met uitzondering van het dak 5 hits met de orangepeelpads gegeven, daarna 1 hit op de rotary om de hologrammen te verminderen en in 2 hits met een DAP900 afgebouwd.
      [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=A3JHlNSkqMA[/youtube]

      Terwijl ik me met de buitenkant bezig hield pakte Wilma de binnenkant aan. Ze heeft onder andere de motorruimte schoongemaakt, het interieur en de portieren gereinigd.

      Ook de deurvangers glimmen weer :

      Na het polijsten en het ontvetten met Gyeon PREP heb ik de lak even laten ademen.
      Hierna werd het tijd om de coating aan te brengen. Op het dak, motorkap en kofferklep is de Gyeon MOHS aangebracht, op de zijpanelen is Gyeon Prime aangebracht.

      Ook de ruitenwisserarm verwijderd om er beter bij te kunnen :

      Ook de deurlijsten zijn voorzien van een coating :

      Al het kunststof en de aluminium daklijsten in de Gyeon TRIM gezet :

      Het leer is na het reinigen in de Gyeon Leather Coat gezet :

      De velgen zijn vorige week al in de Gyeon RIm en de banden in de Gyeon Tire gezet.

      En dan na 2 dagen (33 uur) het eindresultaat :

      Bedankt voor het lezen !
      Tips, commentaar en vragen zie ik graag tegemoet :thumbl

      Gr. Arjan

      #18274489
      JimSon
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        :wors Wow! glimt meer en beter dan 1 die net van de band af rolt!

        Complimenten weer arjan en wilma :thumb veel rijplezier met jullie nieuwe auto :D

        Gr.Jim

        #18274490
        vfrmarcel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 December 2012

          Top :thumb , ook mijn wens om dit zo eens te doen :wors maar ja tijd

          Als je op een Zafira B wil oefenen :D

          #18274491
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Wauw, ziet er nieuw uit!

            #18274492
            Wess1988
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 January 2014

              Je mag me altijd pmen van het zomer. Lelystad – Harderwijk is mooi dichtbij

              #18274493
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Ziet er top uit!

                #18274494
                DelanoDevi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 January 2014

                  WOW echt een super full detail petje af :wors :wors

                  #18274495
                  GTS Vectra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 July 2011

                    Ziet er top uit :thumb ( zo als ik ook op het Carclean forum had geschreven), maar even een vraag vind je het gyeon spul beter als een wax van Monnelo bijvoorbeeld ? :hmmz

                    Groeten Jurgen,

                    #18274496
                    Juffer1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2006

                      Bedankt voor jullie reacties en complimenten, erg leuk om te horen :thumb

                      De Gyeon coatings zijn niet te vergelijken met een gewone wax. De Mohs en Prime coatings die op de lak zitten voegen extra hardheid aan de lak toe.
                      Hierdoor is deze minder kras gevoelig en krijgt vervuiling zoals vogelsh*t veel minder kans om in de lak te vreten.
                      Als voorbeeld even een foto van mijn bedrijfswagen waarvan ik vorige jaar de lak, de ramen en het kunststof in de coating heb gezet.
                      Een auto die 4uur in de volle zon heeft gestaan bij een temperatuur van 25 graden en waar zoiets op in heeft lopen bakken: das geen goed teken :

                      Die coating is zo hard dat de vogelstr*nt zich niet aan de lak kan hechten.
                      Door simpel te blazen waaide die grote plek er al af ! De overige resten gingen met 1 spray en een keer deppen al weg.

                      Daarnaast blijven de coatings (onder de juiste voor en na-behandeling) gewoon een jaar zitten waar een wax na 2 maanden echt zijn langste tijd al wel heeft gehad..

                      #18274497
                      GTS Vectra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 July 2011

                        Oké top, bedankt voor de uitleg. :thumb
                        Werkt het ook een beetje makkelijk ?

                        Groeten Jurgen,

                        #18274498
                        Juffer1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2006

                          Er zijn bepaalde omstandigheden waar je rekening mee moet houden :
                          – lak moet ontvet worden met een daarvoor bestemd middel
                          – coating breng je met een suède doekje aan
                          – coating afhankelijk van de temperatuur 1-5 minuten curen
                          – coating moet bij 15 tot 25 graden worden aangebracht en uitharden
                          – coating moet minimaal 12 uur droog blijven

                          Is dus niet iets wat je even op straat doet.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.