Opel vectra gts 2004 3.0 v6 cdti plaats waterpomp?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel vectra gts 2004 3.0 v6 cdti plaats waterpomp?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275893
    OpelAlex.t
      Lid sinds:
      21 March 2016

      hallo iedereen van opel forum, ik heb hierbij een vraag over een opel vectra gts uit 2004 met een 3.0 v6 cdti motor.

      mijn volgende vraag is wij hebben deze auto in de garage staat voor een groot probleem, de eigenaar kwam met een probleem dat hij in rap tempo

      koelvloeistof lekte. nu hebben wij een paar uur gekeken en gezocht en we kwamen hierbij uit dat het aan de waterpomp kan liggen.

      dit zijn nu mijn volgende vragen daarover:

      waar zit de waterpomp?
      hoe zit de waterpomp in het blok?
      en tot slot hoe demonteer en monteer deze je weer?

      ik hoop graag snel een bericht terug te krijgen hierover,

      alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

      ~alex.t

      #18313845
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        dit blok heeft 2 waterpompen.. een interne ( gedreven door de multiriem) andere externe en die is elektrisch aangedreven

        kon je van onderaf volgens mij zien als je de plastic kappen weghaalt…

        #18313846
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012
          #18313847
          OpelAlex.t
            Lid sinds:
            21 March 2016

            oke dat verklaart al heel veel, de interne pomp daarvan kunnen wij dan wel snel lokaliseren maar dan zijn we bang dat het een zeer grote en moeilijke vervangen word of valt dat me?

            en de plaats van de andere waterpomp die zou niet snel een lekkage vormen? (heb er nog niet bij gezegd de lekkage zit vooraan het blok.

            zeer bedankt voor de snelle reactie we zullen nu kijken en met mijn baas overleggen.

            vriendelijk bedankt.

            ~alex.t

            #18313848
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              ik denk wel dat je de multiriem en distributieriem eraf moet halen voor een beetje ruimte ( zoals ik op fotos van het blok kan zien)
              als de auto full option is dan zit die er volgebouwd en dan kun je wel even bezig zijn idd
              waar vloeistof doorheen gaat kan altijd een lekkage vormen… waterpompen aan het blok komen wel vaker voor als lekkage.. die electrische nauwelijks tenzij de verbinding tussen pomp en slang niet goed is of poreus wordt

              #18313849
              OpelAlex.t
                Lid sinds:
                21 March 2016

                oke we hebben nu het volgende probleem, ik heb met mijn baas gekeken en we komen er maar niet uit waar die waterpomp zit, we hebben ook al gekeken bij de distributieriem(blok omhoog krikken, steun er af en plastic kap eraf maar geen waterpomp).

                als we aan een kant staan van de motorblok hebben we gekeken naar de multieriem maar we kunnen maar niet die waterpomp vinden, het enigste wat we dan kunnen vinden is de dynamo, aircopomp en stuurbekrachtigingspomp.

                het kan ook nu zijn dat de waterpomp met tandwielen in het blok is aangedreven(van collega gehoord).

                als dit zo is hoe moeilijk zal het zijn om dat dan te vervangen?

                en hoe zit dit dan in mekaar en wat moet je uit elkaar/los draaien?

                bedankt alvast.

                ~Alex.t

                EDIT:

                ik heb je post net gezien en daar lees ik uit dat de waterpomp inderdaad achter de multieriem/onder de distributie riem zit.

                maar uiteindelijk kom ik en mijn baas uit het het volgende:

                hoe krijg je die pomp daar weg?

                want als het erg lang gaat duren wil de klant het niet (word dan te duur).

                bedankt alvast.

                ~alex.t

                #18313850
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  met dank aan c00kie van hier van het forum.. kijk eens op deze site.. misschien heb je hier wat aan
                  http://www.c00kie.nl/Distributie_Y30DT_Z30DT.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  dan moet ik mezelf corriseren.. volgens zijn site staat dat de waterpomp met tandwielen gedreven wordt….

                  #18313851
                  OpelAlex.t
                    Lid sinds:
                    21 March 2016

                    Zeer bedankt voor die link wat wat foto’s, dat help enorm.

                    Zoals op de 3rde foto (als het goed is) lijkt het dat de waterpomp achter de donkere distributiehuis. Nu alleen
                    V willen we weten of de pomp ook daadwerkelijk daar achter zit en welke moeilijkheid dat heeft.

                    Verder vraagt mijn baas foto’s achter het huis zodat hij een beeld kan krijgen hoe het in mekaar zit.

                    Hartelijk bedankt voor de link nogmaals en als er verder geen foto’s meer zijn zullen we het wel proberen. :thumb

                    ~Alex.t

                    #18313852
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      anders een PM naar c00kie sturen.. die is heer en meester in de y30dt blokken… en zou je verder op weg kunnen helpen…

                      #18313853
                      OpelAlex.t
                        Lid sinds:
                        21 March 2016

                        Oké hardstikke bedankt, ik zal vanavond kijken of ik in contact kan komen hem. :thumb

                        Groeten,

                        ~Alex.t

                        #18313854
                        OpelAlex.t
                          Lid sinds:
                          21 March 2016

                          Het is opgelost! We waren er uit hoe het moest met de waterpomp maar omdat de kosten wat hoger werden.heeft de klant gezegd dat hij dit niet gaat doen.

                          Wat niet aangeraden was door ons maarja.

                          Bedankt voor het helpen hiermee :thumb :D

                          #18313855
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            Als de vectra langs de weg zien staan met een rookwolkje weten we genoeg…

                            #18313856
                            C00kie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 June 2013

                              Deze motoren hebben maar een waterpomp die zich in het distributiehuis bevindt. Mocht het nog nodig zijn dan moet de multieriem, omlooprollen, krukasdemper en brandstofpomp tandwiel gedemonteerd worden. Dan de distributiedeksel demonteren, dan is de waterpomp wel te zien.

                              Als de waterpomp lekt dan zal dit te lokaliseren zijn door het lekgat in het blok net boven de AC compressor. De waterpomp is beschermd voor lekkage naar de olie.

                              Greetz c00kie

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.