Opel Vectra GTS 2.0 Turbo 2006

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Opel Vectra GTS 2.0 Turbo 2006

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254252
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Afgelopen 2 weken bezig geweest om mijn nieuwe auto volledig te detailen. Ik heb dit over 2 weken verspreid ivm de feestdagen, werk en onderhoudsbeurt van de Vectra. De auto is door de vorige eigenaar aardig mishandeld, dus het was een redelijke klus.

      Stappenplan

      2 weken geleden heb ik namelijk een wintersetje gekocht en deze gelijk in de wax gezet. Hiervoor heb ik PB wheelsealant gebruikt en de banden in de Wolfgang.

      In dezelfde week heb ik een onderhoudsbeurt gedaan aan de auto en toen gelijk de klauwen en schijven gespoten, wielkasten schoongemaakt (auto bleef toch op mijn werk in de showroom staan, dus heb er niet meer mee gereden) en de motorruimte schoongemaakt. De wielkasten en de motorruimte staan in de Autoglym Vinyl & Rubber Care.



      Tevens heb ik in die week het interieur compleet gereinigd en gevoed. Hemelbekleding en vloermatten gereinigd met apc 1:10 en de extractor. Dashboard gedaan met PB Natural Look, ramen met DJ Clearly Menthol, chroom behandeld met PB Professional Polish. Tellerbak en het kleurenscherm staan in de Reload. En als laatste heb ik het leder behandeld met de cleaner en conditioner van Gliptone.




      Afgelopen week heb ik het exterieur aangepakt.


      Wassen met Lavare en 2 emmer methode en scheutje apc, ruiten gescrubd
      Iron-x

      Trims met APC
      Hoezo, geen wax?

      Algehele staat van de auto na het wassen



      De auto heeft bij de vorige eigenaar altijd onder een boom gestaan dus de auto zat van voor tot achter onder de hars. Na het droog maken van de auto ben ik de volledige auto langs gegaan met Valma harsverwijderaar. Prima spul zeg!

      De volgende stap was het kleien. Dit heb ik gedaan met het klei-setje van Mothers. De onderstaande foto is alleen van de achterklep:auw

      Daarna begonnen met polijsten met de DAP900:
      zware krassen met inizio en geel, de rest met donkergroen + mezzo en als laatste de licht groene pad met finale


      Uitlaten gedaan met Meg’s alu-polish

      Met de DAP900 en de zwarte pad de auto voorzien van een laagje PB Black Hole

      Sponningen en ramen voorzien van PB EX-P

      Als sealant gekozen voor Monello Ibrido! Blijft echt een heerlijke wax! Deze afgetopt met Reload

      Trims behandeld met PB Trim Restorder + kentekenplaten in de Reload

      EINDRESULTAAT

















      #18092522
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Wat een gaafe Vectra :wub En het vele werk is dik beloont. Man het lijkt wel een nieuwe :shock: :jerry :thumb :kewlpics

        #18092523
        Harjan
          Lid sinds:
          17 October 2005

          Weer zo’n mooie reportage. Wat zijn jou’n ervaringen met de dap 900?

          #18092524
          GTS Power
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 May 2008

            Erg mooie GTS!

            Deze ziet er weer superstrak uit zeg :wors

            #18092525
            GTS Vectra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 July 2011

              Heel netjes hoor, het lijkt inderdaad wel een nieuwe. :wors

              #18092526
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                DAP900 is zeker een aanrader! Hier thuis liggen zowel de Pro900, DAP900 en de DAP500.

                Pro900: Voor de echt zware diepe krassen is deze handiger, want deze heeft net een fractie meer kracht als de DAP900
                DAP900: Lekker veel kracht en werkt echt super fijn, voor het gemiddelde polijsten is dit veruit de beste van de 3
                DAP500: Komt toch echt te kort als je met de DAP900 hebt gewerkt. Enige voordeel is dat deze wel veel stiller is als de DAP900 en iets fijner is met het aanbrengen van een Glaze of Sealant

                #18092527
                Harjan
                  Lid sinds:
                  17 October 2005

                  Bedankt voor de tip! Een dap 900v2 kan ik denk ik wel mee uit de voeten.

                  Bedankt voor deze mooie revieuw!

                  #18092528
                  Family man
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 August 2012

                    Mooi werk, je gebruikt ook goede spullen zie ik!
                    Dacht dat ik zelf aardig kon poetsen, maar sinds mijn bezoeken aan carclean en autodetailing verwonder ik mij enorm aan de resultaten, liefhebbers, en materialen!
                    Ben me er wel in het verdiepen en ga zeker ook de juiste spullen aanschaffen (ook dap900v2 waarschijnlijk) heb nou nog een oudere auto erbij om op te oefenen voor dat ik aan onze nieuwe begin :D

                    Ben op die sites gekomen omdat ik wel echt op zoek was/ben naar een PRO ivm oldtimer in opbouw (2 jr geleden gespoten) maar die zou naar mijn mening nog eerst “gewetsand” moeten worden voor polijsten. NO WAY dat ik daar zelf aan durf te beginnen!!

                    Persoonlijk vind ik alleen de rode klauwen iets to much, had ze liever anthrecietgrijs oid gezien! en de klemmetjes zou ik in een andere kleur (zwart/zilver/goud) gedaan hebben..lijkt toch wat echter/minder vlug gedaan.

                    Maar absoluut respect voor hoe je het gedaan hebt en voor het eindresultaat! :thumb

                    #18092529
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      @Family man wrote:

                      Mooi werk, je gebruikt ook goede spullen zie ik!
                      Dacht dat ik zelf aardig kon poetsen, maar sinds mijn bezoeken aan carclean en autodetailing verwonder ik mij enorm aan de resultaten, liefhebbers, en materialen!
                      Ben me er wel in het verdiepen en ga zeker ook de juiste spullen aanschaffen (ook dap900v2 waarschijnlijk) heb nou nog een oudere auto erbij om op te oefenen voor dat ik aan onze nieuwe begin :D

                      Ben op die sites gekomen omdat ik wel echt op zoek was/ben naar een PRO ivm oldtimer in opbouw (2 jr geleden gespoten) maar die zou naar mijn mening nog eerst “gewetsand” moeten worden voor polijsten. NO WAY dat ik daar zelf aan durf te beginnen!!

                      Persoonlijk vind ik alleen de rode klauwen iets to much, had ze liever anthrecietgrijs oid gezien! en de klemmetjes zou ik in een andere kleur (zwart/zilver/goud) gedaan hebben..lijkt toch wat echter/minder vlug gedaan.

                      Maar absoluut respect voor hoe je het gedaan hebt en voor het eindresultaat! :thumb

                      Bereid je maar vast voor, want het is een enorme verslaving ;) Ik begon met 1 polijstmachine, heb er nu 3. Ik begon met 1 wax, heb er nu een stuk of 5. En ik kan ook niet stoppen met nieuwe producten aanschaffen en uitproberen king:

                      Je zou je oldtimer ook nog eerst met de nieuwe C-Pro pads kunnen polijsten? Die heb je in korrel 2000 en 3000 geloof ik. Is een soort van wetsanden, alleen dan machinaal en veiliger. Daar kan je prachtig mooi mee de sinaasappelhuid verwijderen in de lak.

                      De rode klauwen is inderdaad persoonlijk, maar ik wissel vaak 1x per jaar van kleur (zwart, rood, opc-blauw, geel). Maar in combinatie met de 19″ zomerwielen past rood er goed bij.

                      Bedankt voor de reactie’s allemaal! :D

                      #18092530
                      Roopesh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 February 2008

                        Ziet er geweldig uit!
                        Het is even wat werk, maar dan heb je ook wat! :D

                        #18092531
                        Nicky_GTS
                          Lid sinds:
                          25 November 2012

                          :shock: ten eerste hele mooie vectra en ten tweede man! Berg werk maar wat een mooi resultaat zeg! Hij is inderdaad als nieuw.
                          Heel netjes. Snap je dan eigenlijk ook niet he dat er mensen zo’n mooie auto altijd onder een boom zetten :???: , en daarom des te meer bewondering dat hij er nu zo bij staat, Top!

                          Grt Nick

                          #18092532
                          Silver
                            Lid sinds:
                            7 July 2006

                            Erg mooie GTS :thumb
                            met dikke motor :wub

                            #18092533
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              Dank jullie wel allemaal!

                              #18092534
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                Nog voor dat er een pak sneeuw over NL viel had ik nog wat beading foto’s gemaakt wat ik met jullie wou delen:



                                Tevens heb ik de nieuwe 19″ zomerwielen in de PB Wheelsealant gezet en de Dunlop banden in de Wolfgang Tire Gel. Laat de zomer maar komen:-)^





                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.