Forumindex › Forums › Overige › Wassen, Poetsen en Detailing › Opel Vectra GTS 2.0 Turbo 2006
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2013 om 18:53 #17254252AnoniemLid sinds:
1 January 1970Afgelopen 2 weken bezig geweest om mijn nieuwe auto volledig te detailen. Ik heb dit over 2 weken verspreid ivm de feestdagen, werk en onderhoudsbeurt van de Vectra. De auto is door de vorige eigenaar aardig mishandeld, dus het was een redelijke klus.
Stappenplan
2 weken geleden heb ik namelijk een wintersetje gekocht en deze gelijk in de wax gezet. Hiervoor heb ik PB wheelsealant gebruikt en de banden in de Wolfgang.
In dezelfde week heb ik een onderhoudsbeurt gedaan aan de auto en toen gelijk de klauwen en schijven gespoten, wielkasten schoongemaakt (auto bleef toch op mijn werk in de showroom staan, dus heb er niet meer mee gereden) en de motorruimte schoongemaakt. De wielkasten en de motorruimte staan in de Autoglym Vinyl & Rubber Care.
Tevens heb ik in die week het interieur compleet gereinigd en gevoed. Hemelbekleding en vloermatten gereinigd met apc 1:10 en de extractor. Dashboard gedaan met PB Natural Look, ramen met DJ Clearly Menthol, chroom behandeld met PB Professional Polish. Tellerbak en het kleurenscherm staan in de Reload. En als laatste heb ik het leder behandeld met de cleaner en conditioner van Gliptone.
Afgelopen week heb ik het exterieur aangepakt.
Wassen met Lavare en 2 emmer methode en scheutje apc, ruiten gescrubd
Iron-x
Trims met APC
Hoezo, geen wax?
Algehele staat van de auto na het wassen
De auto heeft bij de vorige eigenaar altijd onder een boom gestaan dus de auto zat van voor tot achter onder de hars. Na het droog maken van de auto ben ik de volledige auto langs gegaan met Valma harsverwijderaar. Prima spul zeg!
De volgende stap was het kleien. Dit heb ik gedaan met het klei-setje van Mothers. De onderstaande foto is alleen van de achterklep:auw
Daarna begonnen met polijsten met de DAP900:
zware krassen met inizio en geel, de rest met donkergroen + mezzo en als laatste de licht groene pad met finale
Uitlaten gedaan met Meg’s alu-polish
Met de DAP900 en de zwarte pad de auto voorzien van een laagje PB Black Hole
Sponningen en ramen voorzien van PB EX-P
Als sealant gekozen voor Monello Ibrido! Blijft echt een heerlijke wax! Deze afgetopt met Reload
Trims behandeld met PB Trim Restorder + kentekenplaten in de Reload
EINDRESULTAAT
7 januari 2013 om 19:10 #18092522AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat een gaafe Vectra :wub En het vele werk is dik beloont. Man het lijkt wel een nieuwe :shock: :jerry :thumb :kewlpics
7 januari 2013 om 19:21 #18092523Weer zo’n mooie reportage. Wat zijn jou’n ervaringen met de dap 900?
7 januari 2013 om 19:23 #18092524Erg mooie GTS!
Deze ziet er weer superstrak uit zeg :wors
7 januari 2013 om 19:28 #18092525Heel netjes hoor, het lijkt inderdaad wel een nieuwe. :wors
7 januari 2013 om 19:28 #18092526AnoniemLid sinds:
1 January 1970DAP900 is zeker een aanrader! Hier thuis liggen zowel de Pro900, DAP900 en de DAP500.
Pro900: Voor de echt zware diepe krassen is deze handiger, want deze heeft net een fractie meer kracht als de DAP900
DAP900: Lekker veel kracht en werkt echt super fijn, voor het gemiddelde polijsten is dit veruit de beste van de 3
DAP500: Komt toch echt te kort als je met de DAP900 hebt gewerkt. Enige voordeel is dat deze wel veel stiller is als de DAP900 en iets fijner is met het aanbrengen van een Glaze of Sealant7 januari 2013 om 19:45 #18092527Bedankt voor de tip! Een dap 900v2 kan ik denk ik wel mee uit de voeten.
Bedankt voor deze mooie revieuw!
8 januari 2013 om 20:25 #18092528Mooi werk, je gebruikt ook goede spullen zie ik!
Dacht dat ik zelf aardig kon poetsen, maar sinds mijn bezoeken aan carclean en autodetailing verwonder ik mij enorm aan de resultaten, liefhebbers, en materialen!
Ben me er wel in het verdiepen en ga zeker ook de juiste spullen aanschaffen (ook dap900v2 waarschijnlijk) heb nou nog een oudere auto erbij om op te oefenen voor dat ik aan onze nieuwe begin :DBen op die sites gekomen omdat ik wel echt op zoek was/ben naar een PRO ivm oldtimer in opbouw (2 jr geleden gespoten) maar die zou naar mijn mening nog eerst “gewetsand” moeten worden voor polijsten. NO WAY dat ik daar zelf aan durf te beginnen!!
Persoonlijk vind ik alleen de rode klauwen iets to much, had ze liever anthrecietgrijs oid gezien! en de klemmetjes zou ik in een andere kleur (zwart/zilver/goud) gedaan hebben..lijkt toch wat echter/minder vlug gedaan.
Maar absoluut respect voor hoe je het gedaan hebt en voor het eindresultaat! :thumb
8 januari 2013 om 21:23 #18092529AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Family man wrote:
Mooi werk, je gebruikt ook goede spullen zie ik!
Dacht dat ik zelf aardig kon poetsen, maar sinds mijn bezoeken aan carclean en autodetailing verwonder ik mij enorm aan de resultaten, liefhebbers, en materialen!
Ben me er wel in het verdiepen en ga zeker ook de juiste spullen aanschaffen (ook dap900v2 waarschijnlijk) heb nou nog een oudere auto erbij om op te oefenen voor dat ik aan onze nieuwe begin :DBen op die sites gekomen omdat ik wel echt op zoek was/ben naar een PRO ivm oldtimer in opbouw (2 jr geleden gespoten) maar die zou naar mijn mening nog eerst “gewetsand” moeten worden voor polijsten. NO WAY dat ik daar zelf aan durf te beginnen!!
Persoonlijk vind ik alleen de rode klauwen iets to much, had ze liever anthrecietgrijs oid gezien! en de klemmetjes zou ik in een andere kleur (zwart/zilver/goud) gedaan hebben..lijkt toch wat echter/minder vlug gedaan.
Maar absoluut respect voor hoe je het gedaan hebt en voor het eindresultaat! :thumb
Bereid je maar vast voor, want het is een enorme verslaving ;) Ik begon met 1 polijstmachine, heb er nu 3. Ik begon met 1 wax, heb er nu een stuk of 5. En ik kan ook niet stoppen met nieuwe producten aanschaffen en uitproberen king:
Je zou je oldtimer ook nog eerst met de nieuwe C-Pro pads kunnen polijsten? Die heb je in korrel 2000 en 3000 geloof ik. Is een soort van wetsanden, alleen dan machinaal en veiliger. Daar kan je prachtig mooi mee de sinaasappelhuid verwijderen in de lak.
De rode klauwen is inderdaad persoonlijk, maar ik wissel vaak 1x per jaar van kleur (zwart, rood, opc-blauw, geel). Maar in combinatie met de 19″ zomerwielen past rood er goed bij.
Bedankt voor de reactie’s allemaal! :D
11 januari 2013 om 07:02 #18092530Ziet er geweldig uit!
Het is even wat werk, maar dan heb je ook wat! :D11 januari 2013 om 22:47 #18092531:shock: ten eerste hele mooie vectra en ten tweede man! Berg werk maar wat een mooi resultaat zeg! Hij is inderdaad als nieuw.
Heel netjes. Snap je dan eigenlijk ook niet he dat er mensen zo’n mooie auto altijd onder een boom zetten :???: , en daarom des te meer bewondering dat hij er nu zo bij staat, Top!Grt Nick
12 januari 2013 om 00:33 #18092532Erg mooie GTS :thumb
met dikke motor :wub14 januari 2013 om 15:49 #18092533AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dank jullie wel allemaal!
21 januari 2013 om 14:38 #18092534AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nog voor dat er een pak sneeuw over NL viel had ik nog wat beading foto’s gemaakt wat ik met jullie wou delen:
Tevens heb ik de nieuwe 19″ zomerwielen in de PB Wheelsealant gezet en de Dunlop banden in de Wolfgang Tire Gel. Laat de zomer maar komen:-)^
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.