Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel VECTRA-C 2002 Tussen 80 en 100 km/hr in z’n 5 noodloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2016 om 11:45 #17276464
Het gaat om de Vectra 2.0 DTi 16V uit 2002.
Deze auto heb ik aangeschaft met een kapotte brandstofpomp . De pomp is gereviseerd door Bosch en werkt nu perfect. De auto rijdt prima, maar gaat met warme motor gegarandeerd in de noodloop wanneer ik rustig door de 80 km/hr accelereer en naar zijn 5 schakel. Het duurt een seconde of 5 a 10 voordat ik de noodloop te pakken heb. Als ik vol gas door accelereer in zijn 4 en later naar 5 ga, kan ik gewoon zonder noodloop verder op de snelweg rijden. Een hele enkele keer is het voorgekomen dat het ook bij 40 km/hr gebeurde in z’n 3. Na het herstarten is de noodloop altijd verdwenen.
Bosch heeft alles meerdere keren doorgemeten en zijn met de computer eraan stukken gaan rijden van 10 min ofzo. Ze kregen geen foutcodes meer en hadden geen noodloop gehad. Ik ben hier nog eens voor terug geweest en toen was het weer hetzelfde verhaal. Als advies kreeg ik toen te horen dat ik de brandstoffilter moest laten vervangen en van dat injector cleaner in de tank moest gooien om vervolgens een aantal dagen te gaan rijden. Ik heb dat gedaan en zit nog steeds met hetzelfde probleem. :hmmz
Herkent iemand dit probleem? Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Zijn er ook goedkope op-com uitlezers (met bluetooth/wifi te koop?
2 mei 2016 om 12:07 #18317933hoe staat je regeneratiefilter erbij?? want 80 in zijn 4 is vaak bij de nieuwere diesels van opel beter als 80 in z`n 5
opcom is nooit via bluetooth of wifi.. is gewoon een laptop met een kabel en een obd2 plug
meeste hier gebruiken een opcom clone en zijn heb je tussen de 20 a 30 euro..3 mei 2016 om 15:40 #18317934Welke Foutcode?
ik denk p0234 iets met turbodruk5 mei 2016 om 18:41 #18317935@bart-gsi wrote:
hoe staat je regeneratiefilter erbij?? want 80 in zijn 4 is vaak bij de nieuwere diesels van opel beter als 80 in z`n 5
opcom is nooit via bluetooth of wifi.. is gewoon een laptop met een kabel en een obd2 plug
meeste hier gebruiken een opcom clone en zijn heb je tussen de 20 a 30 euro..Ik weet niet of mijn Vectra uit 2003 al bij de ‘nieuwe generatie’ zit en een regeneratiefilter heeft. Ik ga het uitzoeken. Ik ga ook maar zo’n opcom clone bestellen. Bedankt voor de tips! Ik laat heg resultaat hier weten. Kan wel ff duren ..
5 mei 2016 om 18:42 #18317936@PYRO wrote:
Welke Foutcode?
ik denk p0234 iets met turbodrukZodra ik de opcom binnen heb en een foutcode kan uitlezen, laat ik het hier weten. Is het eigenlijk altijd zo dat een noodloop ook een foutcode geeft?
5 mei 2016 om 18:44 #18317937Volgensmij heeft een DTI Geen DPF king:
Ik denk idd ook aan een lucht inlaat isdue. Turbodlsnv of vacuum dlang of egr.
Zijn ook topics over te vinden op het forum.Groet jraaf
7 mei 2016 om 08:54 #18317938@jraaf wrote:
Volgensmij heeft een DTI Geen DPF king:
Ik denk idd ook aan een lucht inlaat isdue. Turbodlsnv of vacuum dlang of egr.
Zijn ook topics over te vinden op het forum.Groet jraaf
nee DTI heeft geen DPF ,
heb zelfde type maar dan 2.2 dti ,ooit ook probleem gehad.
lees onderstaande berichten het is wel 2.2dti maar is wel zelfde type blok
7 mei 2016 om 08:57 #18317939@jeroenhollemans wrote:
@PYRO wrote:
Welke Foutcode?
ik denk p0234 iets met turbodrukZodra ik de opcom binnen heb en een foutcode kan uitlezen, laat ik het hier weten. Is het eigenlijk altijd zo dat een noodloop ook een foutcode geeft?
weet niet waar je woon ,als je in de buurt van Almere-Stad kom wil ik je wel helpen met uitlezen heb ook Op-Com
7 mei 2016 om 09:25 #18317940Klinkt al een van de 3 vacuumpotjes defect of de slangetjes die ergens valse lucht zuigen.
8 mei 2016 om 08:48 #18317941Zodra ik de opcom binnen heb en een foutcode kan uitlezen, laat ik het hier weten. Is het eigenlijk altijd zo dat een noodloop ook een foutcode geeft?[/quote]
weet niet waar je woon ,als je in de buurt van Almere-Stad kom wil ik je wel helpen met uitlezen heb ook Op-Com[/quote]
Super dat je het aanbiedt, maar helaas woon ik in Spanje :hmmz
8 mei 2016 om 08:50 #18317942@speaker wrote:
Klinkt al een van de 3 vacuumpotjes defect of de slangetjes die ergens valse lucht zuigen.
Ik zal ze nog eens nalopen. Hoe kan ik die vacuümpotjes testen?
17 mei 2016 om 17:59 #18317943Ik heb de OPCOM ontvangen en kom op de volgende foutcodes:
OP-COM 100219a – PC based diagnostic tool
OP-COM – CAN Communication Window> 2002 (2)|Vectra-C / Signum|Engine|Y 20 DTH
Read Info…
Identifier: 0x0410
VIN: W0L0ZCF6931025703
Hardware number:1401
Motor type: Y20DTH
Part Number:24451346
Software version number: DJAMS110_S
Hardware manufacturer number: 0470504204
Software Number: 1469946080C263_V7D
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
System description: BOSCH0100
Type approval number: B02008
Alpha code: KD
Hardware manufacturer system name: PSG16
ECU variant coding: 0x0000F802Total number of fault codes: 3
P1481 – Fan Control 1 Circuit Open
(04) – Not presentP0300 – High Pressure Diagnosis Malfunction
(FB) – Not presentP0615 – Starter Relay Circuit Low Voltage
(02) – Not presentNa foutcodes wissen en weer een stuk rijden tot de noodloop weer kwam kreeg ik alleen:
P0300 – High Pressure Diagnosis Malfunction
(FB) – Not presentIk hoorde van iemand die achter me reed dat er een beetje zwarte rook te zien was bij het optrekken. Ik vraag me af of het de EGR + Inlaat vol met aangekoekte roet is?
1 juni 2016 om 06:12 #18317944Ik heb het inlaatgedeelte vanaf EGR t/m wervelkleppen schoongemaakt. Het zag er niet heel erg aangekoekt uit en maakt ook geen verschil qua vermogen en klacht. :???:
Verder kan ik sommige ritten ‘door de noodloop heen trappen’. Noodloop gaat dan weg en ik heb dus geen vermogensverlies. Het lijkt steeds onregelmatiger voor te komen.
Klopt het dat als ie in Noodloop gaat dat de EGR altijd naar 100% gaat :wtf ? Dat zag ik namelijk bij het uitlezen tijdens het rijden.
1 juli 2016 om 22:45 #18317945Ondertussen de Vectra naar een monteur gebracht die hetvolgende berichtte:
“Ik heb inmiddels vervangen of getest: lucht massa meter, EGR klep, alle vacuüm solenoids, alle vacuüm leidingen, alle knie-verbindingen, de temperatuur sensor, de druksensor, de dynamo, alle filters en olie :( :( :( “
Het vacuumpotje die de wervelkleppen aan moet sturen lijkt niet te bewegen bij stationair, gas, vol gas geven. Er lijkt wel vacuumdruk op te zitten en met de hand zijn de wervelkleppen vrij te bewegen.
Dit is niet leuk meer :wtf
Iemand nog suggesties?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.