OPEL VECTRA B ABS belevenissen van een leek.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum OPEL VECTRA B ABS belevenissen van een leek.

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271221
    JaapC
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 March 2015

      Hallo Opels
      Ik ben geen Opel man maar door treurige omstandigheden heb ik plots een
      OPEL VECTRA B stationwagen (31_)
      1.6 i 16V (100Pk) benzine
      van 11-1996 tot 11-2002

      Nu ik erover nadenk toch wel een Opel verleden.
      Mijn ouders hadden ooit de Kadet en Record en had ik zelf een Astra.
      Nu een Hyundai Tucson
      Ik zie niet veel sleutelaars hier op het 1e blik.

      Deze Vectra heeft een ABS foutmelding
      De APK zou 1 april plaatsvinden maar nu geschorst
      Ik ben geen automonteur

      Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de ABS foutmelding.
      De WSS gecontrolleerd met een Ohmmeter en met een oscilloscope
      De Wiel Snelheid Sensoren leken oké er kwam signaal af.
      Voor de elektronici ruim 1V toptop sinus bij met de hand draaien van het wiel.
      Dat draaien gaat toch vaak zwaar soms loopt een schijfrem of trommel achter aan en het wiellager loopt ook niet zo licht.
      Dat was ook bij mijn Tucson daar verlies je toch ook energie/ brandstof?
      De Tucson daar was ik mee naar de dealer gegaan omdat af en toe een zeer irritant gehuil ergens achter kwam.
      Alles oké volgens de Garage 20€ lager en remmen oké. Zou aan de banden liggen onzin natuurlijk want
      het gehuil bleef en was steeds dezelfde toon onafhankelijk van de snelheid.
      Dan maar zelf kijken.. simpel remblokken vast en versleten! ik was erg verbaast dat een garage zoiets niet ziet.

      Op Internet is veel informatie te vinden over het oplossen van de ABS foutmelding.
      De ABS controller bevind zich rechts in het motor deel achter de accu onder een kunststof doos met relais die afneembaar is.