Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juni 2013 om 12:35 #17868917
@remutr wrote:
Hoi Arjan,
ik heb een 97,er en met die lage banden rammelde me vullingen uit me kiezen. et was wel wat laag 42.
…andere tandarts misschien een beter idee ;)
ik rij met 225/40/18 en zelfs met ET38 en continental sport contact 3’s eronder en ze lopen niet aan
en ik heb nergens last van. Enkel dat mn z18xe wat meer verbruikt en wat trager is, maar dat is ook logisch.mn winter setup is 205/55/16 continental wintercontact
alleen dat mn draagarmrubbers wat klapperen, maar dat doen ze ook bij 15 inch banden
24 juni 2013 om 17:31 #17868918Dus 17 inch velgen zouden geen problemen geven? En wat is de “optimale” ET waarde dan?
Nog een ander vraagje: Langzaam beginnen alle dashboard lampjes kapot te gaan. Dat betekent alle knoppen, maar ook de bediening van mijn ecc. Wat voor lampjes gaan hier precies in?24 juni 2013 om 17:38 #17868919@sw_reijnders wrote:
@remutr wrote:
Hoi Arjan,
ik heb een 97,er en met die lage banden rammelde me vullingen uit me kiezen. et was wel wat laag 42.
…andere tandarts misschien een beter idee ;)
ik rij met 225/40/18 en zelfs met ET38 en continental sport contact 3’s eronder en ze lopen niet aan
en ik heb nergens last van. Enkel dat mn z18xe wat meer verbruikt en wat trager is, maar dat is ook logisch.mn winter setup is 205/55/16 continental wintercontact
alleen dat mn draagarmrubbers wat klapperen, maar dat doen ze ook bij 15 inch banden
Tandartsen zijn net garages je heb slechte en goede haha! Hij is vandaag gekeurd en voor 4 nieuwe michelins 205 55 16 staat ie weer een jaartje voor de deur.
24 juni 2013 om 17:41 #17868920@HofsOpel wrote:
Dus 17 inch velgen zouden geen problemen geven? En wat is de “optimale” ET waarde dan?
Nog een ander vraagje: Langzaam beginnen alle dashboard lampjes kapot te gaan. Dat betekent alle knoppen, maar ook de bediening van mijn ecc. Wat voor lampjes gaan hier precies in?Wat ik via het form gehoord heb is et49 de juiste waarde voor de b1,tjes.
op MP staan van die setjes, kun je ook de kleur aanpassen. Durf er zelf niet aan te beginnen mijn tid is ook bijna helemaal dood, maar alles losmaken zie ik niet zitten.
24 juni 2013 om 22:50 #17868921B1 met 4 gaats heeft normaal gesproken 14 of 15″ velgen met ET waarde 49. De 16″ originele voor B1 hebben ET 45. Dat staat in ieder geval in de Opel boekjes en catalogi die ik heb van de B(1).
Normaal gesproken is 49 het meest optimale voor een 4 gaats B1. Doorgaans kun / mag je 5mm afwijken, zowel naar boven als naar beneden. Dus tussen 44 en 54.
25 juni 2013 om 11:35 #17868922@lemmens, bedankt voor de info! :thumb
Weet iemand toevallig of er in de ecc unit dezelfde lampjes zitten als in de schakelaars?
25 juni 2013 om 12:49 #17868923@sw_reijnders wrote:
@remutr wrote:
Hoi Arjan,
ik heb een 97,er en met die lage banden rammelde me vullingen uit me kiezen. et was wel wat laag 42.
…andere tandarts misschien een beter idee ;)
ik rij met 225/40/18 en zelfs met ET38 en continental sport contact 3’s eronder en ze lopen niet aan
en ik heb nergens last van. Enkel dat mn z18xe wat meer verbruikt en wat trager is, maar dat is ook logisch.mn winter setup is 205/55/16 continental wintercontact
alleen dat mn draagarmrubbers wat klapperen, maar dat doen ze ook bij 15 inch banden
wij rijden met onze B2 rond op 17″ vooraan ET 42 8duim breed met een 205/40/17 en achteraan ET 36 9,5 duim breed met een 215/40/17 en wij hebben toch geen last van schokdempers, (schroefset) enkel van de rubbers achteraan die een beetje klapperen, dus zou niet weten waarom dit kwaad kan een andere ET waarde,
onze 1ste vectra was ook een B1 met een breedset RH velgen eronder met een ET waarde van 36 rondom1 juli 2013 om 15:54 #17868924Vandaag langs de sloops geweest en wat dingen vervangen, waaronder de ecc-unit. Nu wil alleen mn kachel alleen niet meer blazen!
Als ik de auto uitzet dan verschijnen er twee streepjes in het temperatuur paneel. Wat kan dit zijn?!1 juli 2013 om 16:27 #17868925een foutcode aanwezig
zeker weten dat het paneel werkt van de sloop?
1 juli 2013 om 16:43 #17868926Nee, dat weet ik niet zeker. Maar dat zou de oorzaak kunnen zijn?
1 juli 2013 om 17:31 #17868927Opgelost, nog even wat met de stekkers bewogen. Waarschijnlijk was het contact niet goed… :shock:
1 juli 2013 om 17:39 #17868928ja dus ;)
met een losse stekker werkt tie ook niet2 juli 2013 om 10:11 #17868929Kan inderdaad de stekker zijn. Op die stekker zit een soort borglipje dat je eerst los moet trekken, dan de stekker erop en dan borglipje terug. Zonder dat borglipje los te trekken kan je de stekker ook op de ECC klikken, maar maakt ie slecht contact en kàn het zijn dat je een storing krijgt.
19 juli 2013 om 08:04 #17868930Zo van de week met mijn vader bezig geweest en nu heb ik xenon in de vec zitten! :thumb
Ik heb gekozen voor de 5000k, mooi helder wit licht.Voor:
Na:
19 juli 2013 om 11:29 #17868931Netjes, ik heb 8000k en dat is idd. veel blauwer.
heb je de hoogteverstelling afgeplakt in je auto?
27 juli 2013 om 07:47 #17868932Nee, ik heb de koplampen met de stelmotoren zo ver mogelijk naar beneden gesteld!
Tegenliggers knipperen niet, dus ik neem aan dat ik ze niet verbindt…27 juli 2013 om 10:45 #17868933Dan heb jij de Xenon in je bestaande lampen gemaakt.
Mijn devil eyes werkte niet meer op de hoogte stellers.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.