Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Opel Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2012 om 07:24 #17868892
@HofsOpel wrote:
@Darkspy Hahaha, ja dat lampje brand wel als je hem indrukt. Rijbewijs mag ik over precies 3 weken op mn verjaardag gaan proberen te halen. Eigenlijk heb ik nog geen plannen over een spoiler, eerst maar eens mooie zomervelgen ;)
:P Ik wens je heel veel succes met je rijbewijs te behalen ! Komt vast wel goed :thumb
Inderdaad mooie velgen maakt auto direct mooier ! Ik zit hier zelf met Winterbanden.
Moet ook eens kijken naar leuke goedkope velgen :angel En natuurlijk over op zomerbanden :hmmz28 juni 2012 om 15:44 #17868893Misschien leuk om te vermelden, maar ik ben inmiddels al 2 maanden in het bezit van een rijbewijs (jaja, in één keer gehaald :thumb ) En ik moet zeggen dat de Vectra echt HEERLIJK rijdt!
28 juni 2012 om 15:56 #17868894AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumb
6 september 2012 om 15:05 #17868895Hallo iedereen!
Inmiddels rij ik al enkele maand probleemloos in de Vectra rond! :D
Vandaag wilde ik de auto starten met de reservesleutel (mn vader had de andere sleutel per ongeluk meegenomen).
Zodra ik het contact aanzette ging het lampje van de ontsteking knipperen en de auto wou niet starten. Later weer geprobeerd met de gewone sleutel en die deed het perfect!
Iemand die weet hoe je deze “beveiliging” eraf haalt? Zo heb ik natuurlijk niks aan een reservesleutel… :hmmz6 september 2012 om 15:09 #17868896Batterij van de AB leeg ?
6 september 2012 om 15:13 #17868897@Andre_Ede wrote:
Batterij van de AB leeg ?
Bedankt voor de snelle reactie! Nee, ik heb het over het starten. Met de gewone sleutel doet ie het wel, maar met de reservesleutel springt er een beveiliging in.
6 september 2012 om 15:17 #17868898Ja dat kan met batterij leeg, heb ik met me astra gehad deed niks, nieuwe batterij in de sleutel en hij deed het.
Sleutel kon niet kletsen met de start blokkering ofzo zeiden ze.6 september 2012 om 15:25 #17868899Zit er waarschijnlijk een verkeerde transponder in…
6 september 2012 om 16:51 #17868900Of helemaal geen transponder. Trek je reservesleutel maar even uit elkaar (vanaf de ring-zijde), dan hoort er een klein zwart blokje in te zitten. Zit deze er niet in, dan heb je niets aan de sleutel, tenzij je de transponder onder je stuur vastplakt aan de startonderbreking.
Batterij heeft er niets mee te maken. Deze is alleen bedoelt voor de centrale vergrendeling.
7 september 2012 om 20:21 #17868901Bij mij werkt de sleutel ook zonder batterij in de AB, kijk dus even naar de transponder.
9 januari 2013 om 09:29 #17868902Hallo,
Na een tijdje tevreden te hebben rondgereden (nog steeds overigens). heb ik nu een probleem. Het airbaglampje blijft branden en een kennis van me vermoed dat het de lambdasonde is. Maar eerst moet de auto dus uitgelezen worden, om dat zeker te weten.
Is er toevallig iemand in de omgeving Goes, die dat voor me kan doen?Groet,
HofsOpel9 januari 2013 om 09:58 #17868903die lambda heeft er niks mee te maken, dan moet het motorstorings lampje branden ;)
kijk maar eens onder je voorstoelen denk dat die stekker storing geeft
9 januari 2013 om 10:56 #17868904inderdaad
het airbag lampje brand voor de airbags en gordelspannersvoor de lambda sonde brand het MM lampje wat teun zegt.
een opcom heb ik wel in Bergen op Zoom
9 januari 2013 om 15:58 #17868905Bedankt voor de snelle reacties, zal eens onder de voorstoelen gaan kijken.
Zou die stekker dan los kunnen zitten oid?9 januari 2013 om 21:08 #17868906Kan, maar denk eerder dat je de draden moet doorverbinden/solderen omdat de stekkers gaar zijn
21 juni 2013 om 18:06 #17868907Inmiddels al weer twee jaar verder met de vec, en zou hem er toch wat “frisser” uit willen laten zien.
Via Ebay verloopstekkers gekocht om over te kunnen stappen naar de facelift koplampen.
Iemand toevallig nog een setje koplampen te koop van de B2?21 juni 2013 om 18:29 #17868908Ik zou er gelijk angle eyes met xenon inzetten.
heb ik met mijn b1 ook gedaan, maar verloopstekkers zegt mij niks.
wat ze ook leuker maakt, embleem loze grill met booskijkers.
let bij je velgen wel op dat als je naar meer dan 16 inch gaat je oude veren en dempers het niet meer zo leuk vinden.
ik ben om de oude veren en dempers te sparen voor de winter naar 15 gegaan 195 65 15 en 195 55 16 zomer.
22 juni 2013 om 11:48 #17868909daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, dat schokdempers niet tegen 18 inch wielen kunnen.
ik rij al 5 jaar op 18 inch en m’n schokdempers en veren zijn nog steeds in orde hoor.wel dat wiellagers niet tegen verkeerde ET-waardes en spacers kunnen.
22 juni 2013 om 13:29 #17868910en ik zou niet voor angel eyes met xenon gaan want die hebben een licht opbrengst van niks,setje koplampen kosten nieuw 139 euro..
arjan
23 juni 2013 om 06:57 #17868911Hoi Arjan,
ik heb een 97,er en met die lage banden rammelde me vullingen uit me kiezen. et was wel wat laag 42.
Dus dat kan het zijn geweest. nu 16 met et49 en een super wegligging.
Bij cargoods heb ik dezen besteld:
Devil Eyes Opel Vectra B – Chroom , LED knipperlicht
€ 249,00
Algemene omschrijving
Nieuwe set devil eyes voor Opel Vectra B met bouwjaar 1996-1999. Koplampen met dagrijverlichting (dayline). Uitgevoerd in chroom. Pasklaar, eenvoudig aan te sluiten.
Technische informatie
– Uitgevoerd in chroom
– Stadslicht in LED-balk uitvoering
– Geintegreerd LED knipperlicht!
– Voorbereid voor elektrische hoogte-regeling
– Originele stekker-aansluiting.
– Lampen zijn voorzien van E-keur.
– Lens-lamp dimlicht
– Goedgekeurd voor de openbare weg.
– Perfecte kwaliteit!Hier heb ik een 8000K Xenon kit op laten zetten, en moet zeggen dat ik het een heel mooi beeld vind t.o.v de standaard vec. b1 koplampen.
Heb ze ook naast de Omega van pa gehad met standaard Xenon en die zegt zelf die van jouw heeft veel meer licht.
Overige informatie
Deze set past op alle Opel Vectra B modellen met bouwjaar 1996-1999. Op de set zit 1 jaar garantie.
23 juni 2013 om 07:14 #17868912klopt,de standaard xenon geven nog minder licht inderdaad..
23 juni 2013 om 07:31 #17868913Wat heb jij in je Vectra zitten voor een beetje goed licht?
Weet dat er voor de Omega wat nu 2000k is ook 8000k lampen bestaan, maar dat die ook heel duur zijn € 120,00 per setje.
Bij mij kan dat een combi zijn geweest lage et waarde oude?slechtere veren/dempers?
23 juni 2013 om 09:52 #17868914@remutr wrote:
Bij mij kan dat een combi zijn geweest lage et waarde oude?slechtere veren/dempers?
Er kan aan een ophanging heel veel mis zijn, maar aan velgen zelf ook: slag erin, krom, foute ET waarde (te hoog of te laag, allebei niet goed), slechte banden, banden die een keer volledig plat hebben gestaan, band-velgcombi niet goed gebalanceerd. Met 18″ heb je over het algemeen niet al teveel ruimte meer om nog flink rubber kwijt te komen. Dat betekent dus platte bandjes en dat heeft onherroepelijk minder comfort tot gevolg waardoor je ook alles op het wegdek goed voelt. Niet voor niks dat Opel bij een B1 14/15 of 16″ velgen geleverd heeft. ;)
23 juni 2013 om 10:11 #17868915Hoi Lemmens,
die ervaring heb ik ook winter en zomer nu origineel opel et49 velgen
195 65 15 winter en zomer zit nu 195 55 16 maar of dat goed is weet ik niet? Die zaten er al om.
23 juni 2013 om 11:48 #17868916195/55 R16 is te klein ten opzichte van 195/65 R15 (origineel). Je hebt op die 16″ velgen een tellerafwijking van pakweg 2%. Op 16″ moet je dan eigenlijk iets van 205/55 R16 hebben (afwijking is dan -0,4%). Iets dat origineel geleverd is en nog binnen de marges valt. Als je dan 120 op de teller rijdt, rij je 119,5 km/h in werkelijkheid. 195/60 R16 is weer een goeie 1% te groot. Enig punt is de velgbreedte: afhankelijk van de velg die je hebt kun je tot een bepaalde breedte gaan. Daar moet je ook niet overheen gaan aangezien dat ook meteen een negatief effect heeft op de veiligheid.
Uit kostenoogpunt wil je ook liever geen 195/60 R16 hebben: Continental Premiumcontact 5 bijvoorbeeld kost in die maat pakweg € 125 terwijl dezelfde band in 205/55 R16 maar € 80 kost. :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.