Opel Tigra TwinTop Linea Rossa

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Opel Tigra TwinTop Linea Rossa

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267860
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Afgelopen week heb ik het exterieur van mijn TTT aangepakt. Ik heb deze auto in mei aangeschaft. Het betreft een Tigra TwinTop van 2006 met 140.000 op de teller. In juni heb ik het interieur al helemaal aangepakt, dus deze heb ik alleen een beetje opgefrist met o.a. Natural Look, Gliptone Leather conditioner voor het stuur/pookhoes/handremhoes en de ruitenreiniger van Dodo.

      Het slachtoffer:

      De auto gewassen met een goedkope Sonax shampoo, APC, Iron-X, Tar-X en natuurlijk met de 2-emmer-methode. Tevens ook de voorruit gescrubd. Daarna de auto droog gemaakt en naar binnen gereden. Omdat ik in de showroom van mijn zaterdagwerk kan poetsen heb ik het mezelf makkelijk gemaakt door het één en ander te demonteren van de auto. Het ging hierbij om de parafaan en ruitenwissers, mistlampen en achterlichten. De auto is waarschijnlijk nooit gepoetst en altijd door de krasstraat geweest, dus was de lak behoorlijk stroef.

      Ik heb de auto geclayed met de Supernatural Black Clay van Dodo. Daarna ben ik aan de slag gegaan met de Blob Eliminator. Hierna de auto afgeplakt en de koplampen 1 hit gedaan met de denim pads. Vervolgens heb ik de auto volledig gepolijst. Ik ben begonnen met het wolletje met Veloce op de PRO900 voor de zware krassen op o.a. de dorpels. Daarna oranje met Mezzo op de DAP900 en wit met Finale op de DAP900.

      Tijdens:

      De auto is machinaal voorzien van een laagje Blackhole op de zware pad en met Auto Finesse Power Seal Paint Sealant (TOP product overigensblij :)) op de rode pad. Daarna heb ik met de hand de sponningen, binnenzijde van de achterklep en de binnenzijde van de motorkap in de EX-P gezet. Het chroomwerk heb ik behandeld met Professional Polish. Alle trims zijn behandeld met Revive. Het sierstuk van de uitlaat is opgepoetst met Meg’s Alupolish. De voorruit heb ik in de Rainclear gezet.

      Als wax heb ik gekozen voor de Collinite 915. Toch echt wel een heerlijke wax met een mooie wetlook.

      De velgen staan in de Wheelsealant en Reload en de banden zijn voorzien van 2 laagjes Auto Finesse Gloss Tire Dressing. De wielkasten en de motorruimte heb ik gevoed met vinyl & rubber care en de klauwen/naven voorzien van een laagje zwarte verf.

      Het resultaat:

      Na het altijd vervelende regenbuitje:

      #18251021
      kadett-supreme
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 July 2004

        Nice!!!!!! :wub

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.