Opel Tigra 1.4 Houdt in tot 2500 met warme motor.

Forumindex Forums Modellen Tigra Opel Tigra 1.4 Houdt in tot 2500 met warme motor.

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214128
    koen122
      Lid sinds:
      14 November 2009

      Beste forummers,

      Sinds een tijdje heb ik problemen met mijn Opel Tigra(1,4 Ecotec 16V),
      het probleem is namelijk als de tigra op bedrijf temperatuur is begint in te houden van 0 t/m 2500 toeren.
      Het voelt alsof je met de handrem erop rijdt t/m 2500.
      Je hoort ook dat de motor een tikje krijgt (als ie warm is).

      Ik ben hiervoor naar de Opel dealer geweest, daar hebben ze het een en ander gedaan om het probleem op te lossen maar na een rekening van 328euro ben ik geen steek verder gekomen..
      Dit hebben ze uitgevoerdt:
      -Foutcodes uitgelezen (geen foutcodes zijn gemeldt)
      -Bougiekabels doorgemeten
      -Bougies vervangen
      -Injectoren gereinigdt
      -Benzinefilter vervangen
      -Tank-ventilatieslang vervangen (was blijkbaar lek)

      Het probleem is nog steeds niet verholpen..

      Ik hoop dat jullie een paar ideën hebben wat het zou kunnen zijn, want ik wacht nu eerst even voordat ik hem weer naar de garage breng en weer een rekening krijg..

      Alvast bedankt

      Mvg Koen

      #17550851
      utregone
        Lid sinds:
        24 June 2005

        ik heb ook van die vage problemen gehad. De garage heeft van alles gedaan maar wisten niet wat het kon zijn.

        Ben toen zelf maar eens wat gaan proberen. Heb alle stekkers die ik onder de motorkap kon vinden los gehaald, de contacten lichtjes opgeschuurd met een schuurpapiertje en ingespoten met teflon.
        Daarna, GEEN problemen meer……

        ik zeg niet dat het bij jou ook het geval is, maar je kan het altijd proberen en het kost je niks…

        #17550852
        koen122
          Lid sinds:
          14 November 2009

          origineel gepost door utregone
          ik heb ook van die vage problemen gehad. De garage heeft van alles gedaan maar wisten niet wat het kon zijn.

          Ben toen zelf maar eens wat gaan proberen. Heb alle stekkers die ik onder de motorkap kon vinden los gehaald, de contacten lichtjes opgeschuurd met een schuurpapiertje en ingespoten met teflon.
          Daarna, GEEN problemen meer……

          ik zeg niet dat het bij jou ook het geval is, maar je kan het altijd proberen en het kost je niks…

          Goed idee,dit ga ik iig ga ik proberen;)
          Ik hoop dat anderen nog meer ideëen hebben,
          iemand vertelde dat dit ook dat het aan de temp. sensor kan liggen, al vermoedt ik dat je dan toch een foutcode krijgt?

          #17550853
          utregone
            Lid sinds:
            24 June 2005

            die tempsensor heb ik ook 2x vervangen.
            lijkt even goed te gaan, maar binnen een paar dagen is het probleem terug…

            #17550854
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              haha, bij niks meer aan de hand na vervangen temp sensor (X16Xe met powerbox / doet zoweizo weinig onderin)..

              Willem

              #17550855
              koen122
                Lid sinds:
                14 November 2009

                origineel gepost door wim-v6
                haha, bij niks meer aan de hand na vervangen temp sensor (X16Xe met powerbox / doet zoweizo weinig onderin)..

                Willem

                Okee dit ga ik ook proberen, maar heeft dit ook iets met het tikken te maken?

                Ik heb vandaag met een auto een 40 minuten gereden, hierbij viel het op dat je hem egt duidelijk hoorde tikken als ie stationair loopt, als je gas geeft dan loopt het tikken ook op.

                Btw, waar kan ik deze sensor bestellen? Ik heb gezocht maar er zijn zoveel soorten sensoren. En hoe moet ik deze vervangen. ( ik ben nog een beetje een n00b maar ik leer steeds meer :p )

                #17550856
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  onderdelen boer of dealer.

                  zit boven de stuurpomp poelie, je ziet m zo zitten, blauwe stekker.

                  vervangen bij koude motor.

                  Let op stekkertype, met afgeronde hoeken of vierkanten hoeken.

                  Willem

                  #17550857
                  koen122
                    Lid sinds:
                    14 November 2009

                    origineel gepost door wim-v6
                    onderdelen boer of dealer.

                    zit boven de stuurpomp poelie, je ziet m zo zitten, blauwe stekker.

                    vervangen bij koude motor.

                    Let op stekkertype, met afgeronde hoeken of vierkanten hoeken.

                    Willem

                    Dankje!

                    Ik ga morgen er aan beginnen, ik laat wel weten of het probleem hiermee is verholpen, fingers crossed!

                    #17550858
                    koen122
                      Lid sinds:
                      14 November 2009

                      Ik heb de temp. sensor vervangen, hierna een proefrit gemaakt maar helaas is het probleem hiermee niet opgelost..
                      Ik heb ook nog alle stroomkabeltjes nagekeken, contactjes opgeschuurt, ingespoten met vochtverdrijver.
                      :(
                      Iemand nog andere iedeën wat het kan zijn?

                      #17550859
                      TigrAlpheNoord
                        Lid sinds:
                        3 February 2006

                        origineel gepost door koen122

                        Ik heb vandaag met een auto een 40 minuten gereden, hierbij viel het op dat je hem egt duidelijk hoorde tikken als ie stationair loopt, als je gas geeft dan loopt het tikken ook op.

                        Klinkt bekend, waren bij mij de klepstoters die versleten waren. Verklaard ook waarom hij inhoud; de klep sluit niet goed waardoor het blok geen compressie kan opbouwen.

                        #17550860
                        koen122
                          Lid sinds:
                          14 November 2009

                          origineel gepost door TigrAlpheNoord

                          origineel gepost door koen122

                          Ik heb vandaag met een auto een 40 minuten gereden, hierbij viel het op dat je hem egt duidelijk hoorde tikken als ie stationair loopt, als je gas geeft dan loopt het tikken ook op.

                          Klinkt bekend, waren bij mij de klepstoters die versleten waren. Verklaard ook waarom hij inhoud; de klep sluit niet goed waardoor het blok geen compressie kan opbouwen.

                          oei, duur om dit laten te repareren zeker?..
                          Had je ook het probleem met inhouden tot 2500 toeren?

                          #17550861
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Jupzz stoters kosten wel wat, + is een aardige operatie.

                            en of het heeft te maken met een hangende klep lijkt me onwaarschijnlijk.

                            Als de klep open blijft staan ivm hangende stoter zou ie juist niet tikken, omdat er geen klepspeling is.

                            als de stoters niet goed volkomem door vervuiling kan het wel zijn dat de kleppen onvoldoende openene, maar dan zit je ook echt wel vast aan nieuwe stoters, als het al zo ver is.

                            Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik kan evt een blik werpen op je probleem als je dat wilt.

                            Willem

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.