Opel Signum Z1.9DTH geur in auto na rijden op hoge toeren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel Signum Z1.9DTH geur in auto na rijden op hoge toeren

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276759
    oguz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2014

      Ik heb een Opel Signum Z1.9DTH 150 pk uit 2006

      als ik aardig wat in de hoge toeren rij, na een tijdje als ik weer in de lage toeren zit
      krijg ik een nare geur in de auto.

      Hij iemand ook de zelfde ervaring ermee die mij kan helpen over wat het is en kan zijn?

      #18319751
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Wat is hoog ik de toeren?
        Hoe lang?
        Wat voor geur?

        #18319752
        oguz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2014

          Hoogte in toeren: is tussen 3-5000
          Hoe lang : elke keer verschillend
          Wat voor geur : een nare verbrandings/uitlaatgas geur het lijke wel alsof mijn egr open blijft staan.

          geen meldingen niks.

          #18319753
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Egr geeft doorgaans geen foutmelding.
            Word zoeken lf er ergens een slag lekt. Van de turbo. Of carter ontluchting.
            Of het flexibele deel van de uitlaat

            #18319754
            gwriemersma
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 December 2010

              Flexibele stuk wat misschien enigzins lekt ?

              #18319755
              jraaf
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 January 2008

                Begrijp ik het goed dat je de stank hebt bij lage touren. m.a.w. als je rustig rijdt in de stad of stil staat voor een stoplicht?
                Kunnen een paar dingen lekken welke een uitlaatgasstank in het interieur geven:

                1. Uitlaatspruitstuk (bevestiging op het blok)
                2. Flexdeel uilaat (scheur)
                3. Lekkende verstuiver (Checken of er vocht rond de verstuiver zit)
                4. Lek in een turbo slang (Maar dan zou je ook vermogens verlies moeten hebben)

                Je carterventilatie neigt meer naar een olie lucht dan naar een uitlaatgas lucht naar mijn idee.

                Groet jraaf

                #18319756
                oguz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 May 2014

                  Jraaf klopt,

                  ik moet eerst in de hoge toeren gereden hebben bijv snelweg en als ik daarna de stad in rij en ik sta stil bij de stoplicht krijg ik een nare geur binnen.

                  erg vervelend je word suf van het geur in de auto het gebeurd niet altijd
                  maar kan het ook zo zijn dat het komt door het regenereren van de auto ? meestal zie ik het verbruik ook stijgen
                  vannochtend richting werk weer hoge verbruik, hol/brommend geluid.

                  #18319757
                  jraaf
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 January 2008

                    Ah,

                    DPF vergeten stom van me.
                    Check met de opcom wat de verzadiging van je DPF is. En check je flex stuk van je uitlaat. Zit gelijk achter de downpijp van je turbo. Kun je bij als je het service bodemplaatje los haalt.

                    Ik denk dat het flex gedeelte lekt. Daarnaast is het niet juist als je dpf om de 100 km gaat regenereren. Die kun je het beste eens met de opcom er op geforceerd regenereren. Kun je ook door de vod laten doen. kost rond de 90 euro (bij mij de eerste keer) Daarna zou de verzadiging op niet meer dan 20% mogen zijn. Is ie dat wel dan is ie op z’n retour en moet ie binnen afzienbare tijd vervangen worden.

                    Wil je helemaal van dat dpf gezeik zijn moet je ‘m er gewoon leeg halen en weg programmeren.
                    Groet jraaf

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.