Hallo,
Sorry voor de late reactie… zie t nu toevallig ?
Het blok heb ik eruit gelepeld en compleet gereviseerd. Nieuwe overmaat zuigers (95,5), zuigerveren, klepgeleiders, complete distributie, kop ligt gevlakt etc. Gewoon weer een prima inorde fris blok.
Heb m zo’n 4 weken geleden weer ingebouwd op nieuwe motorsteunen en alle aanbouw delen gemonteerd. Alle aanbouw delen gestraald en opnieuw zwart gespoten. Kleppen deksel en inlaatspruitstuk met heel fijn snij zand gestraald en meteen in de hittebestendige blanke lak gezet. Alle koelwater slangen vernieuwd en voorzien van nieuwe slang klemmen, de meeste bouten welke in het zicht zitten vervangen voor RVS bouten. Nieuwe waterpomp en thermostaat. Ook ondertussen Koperen remleidingen gemaakt onder de gehele auto. Ze waren niet rot maar hij stond er toch en ik dacht, ben gek als ik t niet doe.
Ben deze weken nog aan het testen, de motor loopt al wel weer en als een zonnetje ?? Paar kleine probleempjes gehad met de koeling en dergelijke, nu de radiator lek… ?? Word gemaakt. Van het weekend ook maar eens monteren. Van de week nog het automaatbak carter los gehad en heb een nieuwe pakking en filter besteld. Zie foto’s van het hele karwei en oorzaak van de te hoge carterdruk ?