Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Opel Rekord "C" 1900Luxe Car-A-Van 1967 (5drs)
- Dit onderwerp bevat 62 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 januari 2023om 01:09 door Arv.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2012 om 15:37 #17954514
damn, kom dit topic nu pas tegen, ziet er wel een héél mooie rekord uit… ben benieuwd hoe strak hij gaat zijn als hij af is :thumb
25 juli 2012 om 19:01 #17954515intresse is er zeker moet je maar eens in de gaten houden hoeveel er dit topic bekijken!
maar meschien had dit ook bij restauraties verbouwingen moeten staan.mooi dat hij weer zilver wordt , orgineel is altijd goed :thumb
25 juli 2012 om 19:42 #17954516Het staat ook wel een beetje verkeerd, maar heb niet de skills om dat te verplaatsen.
Plaatsen van foto’s kost me al enige moeite!Maar leuk dat er toch interesse is, dan zal ik doorgaan met posten.
Moet ook eerlijk bekennen dat ik er vrij weinig de tijd voor neem om achter de computer te gaan zitten.
Zal dit forum eens beter doorspitten en zou graag eens een evenement meemaken.26 juli 2012 om 05:52 #17954517jup, zeker interesse, maar vooral lekker plaatjes kijken!
zelf ook een rekord c station gehad paar jaar terug, had em nooit weg moeten doen.
(welliswaar lang niet zoon nette als deze!)
gelukkig nu weer een rekord c sedan onder me billen. ben heel benieuwd als ie klaar is.wordt het trouwens een origineel restauratie, of heb je nog wat eigen dingen in aangebracht?
16 september 2012 om 20:30 #17954518Sorry voor de late reactie, ben er niet altijd mee bezig.
Heb vele andere projecten, hoewel ik nu drastisch de hobbie aan het minderen ben vanwege omstandigheden (ziekte).
Maar de Rekord gaat afkomen, het is mijn levenswerk, al doe ik er een life-time over.
Dan maar wat van dat andere ‘blik’ verkopen.De bedoeling is dat de Rekord aan de buitenkant er origineel uitziet, en het interieur ook.
De motor was al niet origineel, i.v.m. de hydraulische klepstoters (geen kleppen meer stellen om de 5dkm) en de inhoud is ook geen 1900cc meer, heb binnenwerk komt van een GT/E.
Er lag niets anders meer op de plank bij de motor-reviseur.
Daarnaast nog een speciaal spruitstuk en dubbele Dellortos en uiteindelijk een mooie RVS uitlaat-systeem.Maar daar moet het dan ook bij blijven, hard er mee gaan rijden doe ik toch niet, áls ik er al ooit mee kan gaan rijden.
Het is meer het gevoel en dat je er een beetje mee kan fröbelen onder de kap.
De rest blijft origineel.En nu staat het er zo bij…
16 september 2012 om 20:53 #17954519Ik zeg, goed bezig en vooral zo doorgaan :thumbup
18 november 2012 om 19:25 #17954520Vandaag wezen poetsen aan alle hang en sluitwerk-onderdelen, moet er natuurlijk wel spik en span uitzien voor ik het monteer op de auto…
Effe een sneak-preview:
18 november 2012 om 19:57 #17954521benieuwd om meer foto’s te zien van de vorderingen
19 november 2012 om 07:27 #17954522AnoniemLid sinds:
1 January 1970mooie motorkap :mrgreen:
hij maakt het wel spannend, :shock:
blijf poetsen :thumb
we wachten wel :kewlpics :kewlpics :kewlpics
4 december 2012 om 21:33 #17954523dit is trouwens het dak… ik weet niet hoe jouw motorkap eruit ziet?
5 december 2012 om 08:55 #17954524mooi dak :mrgreen:
nog steeds aan het poetsen ? :thumb
:kewlpics :kewlpics :kewlpics
5 december 2012 om 22:12 #17954525Ben nog steeds flink aan het poetsen!
6 december 2012 om 19:22 #17954526Is dit gewoon diesel waarmee je dit poetst?
Het werkt wel echt fantastisch!6 december 2012 om 19:37 #17954527Rooie diesel, haha…
Neen, motorreiniger van kroon-oil.6 december 2012 om 19:57 #17954528dat bedoel ik , stille genieters, zeer mooi project en vooral blijven posten, ben ook benieuwd naar het eindresultaat. :thumbup
9 januari 2013 om 18:59 #17954529We blijven nog even in de poets-fase, poetsen, poetsen, poetsen… grrr…
9 januari 2013 om 20:25 #17954530als je klaar bent hen ik hier ook nog wel van alles voor je liggen hehe ;) ziet er top uit
10 maart 2013 om 11:32 #17954531Waanzinnig topic dit, hou ons zeker op de hoogte. Zo mooi hoe grondig je dat allemaal aanpakt.
3 november 2014 om 00:34 #17954532Hallo heren/dames van het Opel-forum,
Dat er geen updates meer plaats vinden, komt door ziekte n.a.v. een ongeval.
Sinds die tijd is er niets aan de Rekord gebeurd.
Ik wil het wel, maar ik kan het niet en dat doet pijn.
Eerder kon ik alles zelf, maar nu moet ik de hulp vragen van anderen.
Bij deze de oproep of er nog mensen zijn in de regio Twente die mij kunnen helpen met de wederopbouw van de Rekord, eventueel tegen een vergoeding.
Wat er nog moet gebeuren;
– kabelboom vervangen,
– hemelbekleding vervangen,
– remmen vervangen,
– motorblok inbouwen,
– algehele opbouw.
Zijn er mensen die tijd over hebben, willen bijverdienen of ken je bedrijven/ZZP’ers/mensen die dit zouden willen doen?
Laat het even weten via mijn e-mail adres alexkokkeler @ g m a i l . c o m
Voor vrijwilligers of mensen die van ver komen, de maaltijden kunnen ook verzorgt worden, voor meerdaagse klussen wordt tevens een overnachting aangeboden.
Alvast hartelijk dank voor een reactie!
Mvg,
Alex Kokkeler.21 april 2015 om 21:20 #17954533ik heb helaas nog altijd geen reacties ontvangen.
de hulpvraag wordt nu erg groot.
dus bij deze de laatste oproep;
ik heb hulp nodig bij het opbouwen, gezien ik dit zelf niet meer kan.
eventueel tegen betaling.
laat aub wat weten via bovenstaand e-mail adres!waarvoor mijn dank!
11 juni 2015 om 16:36 #17954534Aangezien ik van heel veel mensen toezegging heb gehad op Hulp, maar niemand (in mijn omgeving) daadwerkelijk zich de handen uit de mouwen heeft gestoken, ga ik zelf maar weer langzaam aan beginnen met opbouwen.
Nog steeds niet in de juiste lichamelijke conditie ivm revalidatie, maar kan in ieder geval een half uurtje wat doen iedere dag.
Nu heb ik de vraag of iemand van jullie ervaring heeft met kabelbomen bouwen?
Waar moet ik beginnen?
Wat moet ik hebben?
Graag hoor ik het.6 augustus 2018 om 15:12 #18359263Beste Opelliefhebbers,
Inmiddels heb ik het weer opgepakt.
Mijn gezondheid is er niet veel beter op geworden, maar we weten nu wel wat het is; o.a. verwaarloosd hersenletsel n.a.v. het laatste ongeval.
Echter geef ik het niet op en de Rekord geef ik ook niet op.
Vandaag weer begonnen met de kabelboom.
Maar ik realiseer me telkens, dat ik maar hooguit een half-uurtje wat kan ondernemen, i.v.m. gezondheidsklachten.
Onder andere de concentratie als een visstick helpt niet en de pijn die ik toch al de hele dag ervaar.
Ik kom er steeds vaker achter dat ik het niet alleen kan, ik schiet echt niets op zo.
Hierdoor zal ik ook wat vaker moeten posten in dit topic, met plaatjes.
Wellicht zijn er hier mensen die me een beetje gaandeweg, op afstand kunnen helpen.Graag hoor ik van jullie.
Groetjes Alex.
6 augustus 2018 om 18:32 #18359273Ik heb geen idee, wat er precies bij elkaar hoort, wellicht kan iemand me hier op weg helpen?
Dit is een overzichtsfoto, hieronder:
[img]http://i693.photobucket.com/albums/vv296/joewserneem/Rekord%201967%20Caravan%20Update%20nov%202011/X2_zpscwhlaqkv.jpg[/img]
[img]http://i693.photobucket.com/albums/vv296/joewserneem/Rekord%201967%20Caravan%20Update%20nov%202011/Kalemotorruimte.jpg[/img]
Dan opvolgende, welke bij elkaar horen? Maar waar horen ze op aangesloten te zijn?
Hieronder volgt iets van de ruitensproeier-motor of heb ik dat mis?
[img]http://i693.photobucket.com/albums/vv296/joewserneem/Rekord%201967%20Caravan%20Update%20nov%202011/4B_zpsx9mkwfqr.jpg[/img]
[img]http://i693.photobucket.com/albums/vv296/joewserneem/Rekord%201967%20Caravan%20Update%20nov%202011/5B_zpsghl64dib.jpg[/img]
Ik weet even niet meer precies of dit een relais is en waar het voor dient noch waar het op aangesloten dient te worden?
[img]http://i693.photobucket.com/albums/vv296/joewserneem/Rekord%201967%20Caravan%20Update%20nov%202011/X1A_zpshuzdcumi.jpg[/img]
Hieronder is wellicht een condensator voor de stroomverdeler?
Echter zit er ook eentje aan het eerder genoemde ‘relais’ aangesloten?[img]http://i693.photobucket.com/albums/vv296/joewserneem/Rekord%201967%20Caravan%20Update%20nov%202011/1A_zpsrkvc97bb.jpg[/img]
[img]http://i693.photobucket.com/albums/vv296/joewserneem/Rekord%201967%20Caravan%20Update%20nov%202011/2A_zps3mjhyxpz.jpg[/img]
[img]http://i693.photobucket.com/albums/vv296/joewserneem/Rekord%201967%20Caravan%20Update%20nov%202011/3A_zpsamzjgsal.jpg[/img]
Een dik stekkerblok met drie verschillende lengtes zwarte kabels hieronder:
[img]http://i693.photobucket.com/albums/vv296/joewserneem/Rekord%201967%20Caravan%20Update%20nov%202011/6C_zpsdysuxtt6.jpg[/img]
[img]http://i693.photobucket.com/albums/vv296/joewserneem/Rekord%201967%20Caravan%20Update%20nov%202011/7C_zpshfxrch7v.jpg[/img]
[img]http://i693.photobucket.com/albums/vv296/joewserneem/Rekord%201967%20Caravan%20Update%20nov%202011/8C_zpsaa9rzg4b.jpg[/img]
Vergeef me, het is zeker tien jaar geleden dat ik ooit iets heb gedaan met auto elektronica en ben er ook een beetje huiverig voor.
Edit:
ik zie dat er ook iets mis is gegaan met de foto’s… ik ga dit even proberen recht te zetten…Als het goed is werken alle foto’s nu naar behoren.
7 augustus 2018 om 05:57 #18359279Ik durf zo niet te zeggen wat waarbij hoort, fotos zijn wat onduidelijk en er is her en der wat gefabriekt aan de kabelboom. Waar kom je ergens vandaan?
Heb zelf ook een rekord C mischien kan ik eens langskomen. Ik heb ook draadschema van een rekord c als je wil.
7 augustus 2018 om 18:06 #18359311[quote quote=18359279]Ik durf zo niet te zeggen wat waarbij hoort, fotos zijn wat onduidelijk en er is her en der wat gefabriekt aan de kabelboom. Waar kom je ergens vandaan? Heb zelf ook een rekord C mischien kan ik eens langskomen. Ik heb ook draadschema van een rekord c als je wil.[/quote]
Dank voor je aanbod!
Ik woon vlak bij Oldenzaal nu, maar denk dat dit best een eindje uit de buurt is, niet?Kunnen we niet online of via deze weg e.e.a. uitwisselen qua informatie?
Elektrische schema’s ben ik bijvoorbeeld best wel een fan van, ik denk dat ik ze na een beetje oefenen wel kan lezen, mits er een legenda bij zit. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.