Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Opel Rekord "C" 1900Luxe Car-A-Van 1967 (5drs)
- Dit onderwerp bevat 62 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 januari 2023om 01:09 door Arv.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2011 om 20:29 #17243918
Beste Allemaal,
Eerst zal ik mij eens voorstellen; Alex, woonachtig in het mooie Twente en zoals vele ‘boerenjongens’ heb ik Opel van huis uit meegekregen. Toen ik het Roze Papiertje behaalde, moest er dan ook een Oldtimer komen en kwam daarbij toevallig deze Rekord tegen in een oude schuur bij iemand die Volvo’s verkocht.
Het is echt een auto met een verhaal, een heeel lang verhaal dat ik nog wel eens zal uitlichten.Vreemd genoeg ben ik er vandaag pas achter gekomen, dat het oude ‘Oldtimer Opel Forum’ is opgeheven.
Wat zonde is, gezien ik daar alles bijhield over het wel en wee van mijn “Grote Project” / “Het Levenswerk”.
Gezien ik ook nog opzoek was naar een metalen bumperdekplaat onder de voorbumper, wellicht dat daar nog reacties opkwamen.
Dat heb ik dan gemist… :thumbdownMaar hier beginnen we ter zijner tijd overnieuw met het verhaal.
Alvast hartelijk dank voor alle info.
Groeten Alex.
Hier een voorbeeld van het project:
Oude motor:
Zuigers zaten vastge-oxideerd, deze hebben we eruit moeten bikken.
Blok is opgehoond tot 2 liter, er pastten alleen nog GT/E zuigers in, dus dit zijn ze.
Een paar kleine gaatjes:
Nog een paar kleine roestprobleempjes:
(Let wel; voor ik met deze auto begon, kon ik nog niet lassen)
4 december 2011 om 20:32 #17954490mooi project en goed bezig :thumb suc6 en wel veel foto’s plaatsen joh zijn we hier gek op :jerry
4 december 2011 om 20:41 #17954491kijken we hier gewoon verder alex :thumb
je heb ook nog een bigopelsforum en voor deze rekord C een rekord C/ commodore A forum ;)
http://www.phpbbplanet.com/forum/index.php?mforum=opeloldtimer” onclick=”window.open(this.href);return false;
4 december 2011 om 20:51 #17954492Dank voor de reacties.
We gaan gewoon verder.Ben er al jaren mee bezig, alleen steeds uitstapjes gemaakt naar andere merken.
…kon alleen geen afscheid nemen van deze unieke auto… :wub
15 december 2011 om 17:07 #17954493Vandaag nog een stukje onder de motorkap ingelast.
Nu nog het juiste tool gebruiken om het af te slijpen.
De slijptol is stuk, dus ff wachten op een nieuwe.
Ik hoop dat het morgen binnen is, zal dan wel t.z.t. een berichtje achterlaten.31 december 2011 om 12:56 #17954494Zo, ik heb een nieuwe slijptol en een nieuwe powerfile, via Autogereedschap.nl
Zeker een keer goedkoper dan HBM en 2 keer beter/snellere service! TOP!En dan nu tijd voor….
Update;
Vandaag weer aan de Rekord gewerkt.
Deuren kaal gemaakt waar nodig laswerk/ tinwerk verricht.
alleen nog aflassen/ vertinnen.Wat een ruimte:
Ah! Dáár lag m’n T-shirt…:
Wat een front!
Putting:
Lassen/vertint:
Volgende week alle ruiten eruit, controle op meerwerk,schermen pasmaken, alle rubbers eruit en naar de spuitert.
Dat wordt dus hele lange avondjes doorbikkelen in een kouderuimte… jeeej…
31 januari 2012 om 21:39 #17954495Afgelopen zaterdag een goede achterklep kunnen bemachtigen, onderrand was rot, maar ach.
We hebben van 2 kleppen 1 mooie goede gemaakt.
Bedankt Alexander, te Steenwijk!11 februari 2012 om 23:05 #17954496
En van Meindert uit Zeeland nog een mooi origineel scherm kunnen kopen, alsnog bedankt!
Heb wel helaas moeten ondervinden, dat zelfs originele schermen, niet helemaal lekker passen op de Rekord.
Het lijkt wel of ieder stukje plaatwerk uit de juiste mal moet komen uit dezelfde bouwperiode… tsss…Maar we zijn bijna zover, dat we de boel bij de spuiter kunnen brengen.
Helaas zit er wat stagnatie in het werk gezien de aanrijding die ik 2 weken terug heb gehad, waarvan ik letselschade aan heb overgehouden…
13 februari 2012 om 08:46 #17954497Mooi werk, ziet er goed uit.
Zou je misschien van het vertinnen wat detailfoto’s kunnen maken van hoe dat nou eigenlijk precies in z’n werk gaat? Ik denk dat er hier genoeg mensen zijn die op zoiets zitten te wachten ;)
Ga vooral zo door :thumb
13 februari 2012 om 18:33 #17954498Zal als ik zover ben een How-to schrijven…
Volgende week hoop ik beter te pas te zijn en ga ik weer verder met de Rekord om klaar te maken voor de spuiter.26 februari 2012 om 20:56 #17954499Update:
Heb de moed weer bij elkaar gesprokkeld en met lichte werkzaamheden verder gegaan met de Rekord.
Eerst de sierlijsten van de deuren gehaald, de Rekord ziet er nu echt stijlloos uit:
Daarna even de hele zooi schoongemaakt, die laadvloer ziet er nog goed uit na 45 jaar.
Volgende week nog een beetje laswerk doen, kleine puntjes nalopen en op naar de spuitert!
(dan is de brug weer vrij voor een DAF of wellicht een Kadett-QP-projectje… )19 maart 2012 om 07:50 #17954500Wat wordt het weer een strakke auto, inderdaad heb je stukken wat na 40 jaar nog steeds zo goed zijn, heerlijk om er straks weer in te toeren,
mijn Coupe gaat volgende winter onder het mes, deze zomer nog toeren, heb net weer 2 jaar APKsucces en ik blijf het volgen
gr. Rinus
20 maart 2012 om 19:03 #17954501Dank voor je reactie!
Ik heb echt veel zin in het toeren, kan eigenlijk niet wachten.
Eigenlijk ben ik meer een rijder dan een sleutelaar, maar ik ben er nu eenmaal aan begonnen en maak het dus ook af.
Een restauratie met respect voor patina, gezien dit mijn persoonlijke voorkeur is en ook gezien ik deze auto nooit meer ga verkopen.
Het is na bijna 10 jaar wel een “deel” van mijn leven geworden, klinkt misschien heel gek voor de meesten hier.
Maar de auto ken ik al 1/3e van mijn leven.Gisteren heb ik de kokerbalken nog helemaal kaalgehaald van de oude verflaag.
Wat een werk.
De schermen worden door mijn vader pasgemaakt en hij maakt nog een paar dingen meer strak, die ik niet kan.Hoop dat hij eind April in de spuithal staat en dan volgen er weer foto’s, gezien dat kaalhalen nogal een saaie bedoening is.
Groetjes Alex.
20 maart 2012 om 21:23 #17954502en dan voor de zomer klaar :thumb
24 maart 2012 om 22:15 #17954503Weer een stukje verder met de Car-A-Van.
De achterste zijruitjes zijn eruit, weer een gaatje ontdekt, dus wordt weer lassen.
De schermen vooraan zijn pas-gemaakt door mijn vader, echt topwerk van een oude vakman!
Verder zijn we alleen nog kleine dingen aan het demonteren, zoals slotvangers, handgrepen hemel, e.d.Nog wel een paar vraagjes, hoe krijg je de binnenspiegel eruit zonder deze te beschadigen of zonder de hemel te beschadigen?
Daarnaast heb ik een aantal rubber-steunen, maar ik weet niet of ik deze nieuw kan krijgen?
Ik ben bang dat ze niet erg lang meer mee gaan.Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
28 april 2012 om 14:02 #17954504De spiegel is eraf!
Was geen makkie, hij moet er ook nog weer op… :shock:Heb ondertussen geen werkplaatshandboek, maar een voorbeeld erbij gekocht.
Kan ik even afkijken als ik het niet meer weet, copy-exact-it… :vertag
28 april 2012 om 14:19 #17954505dat is ook een manier ;) zo kan je direct zien waar iets zit
dit is een topic dat ik blijf volgen c rekord is gewoon :wub :wub28 april 2012 om 17:57 #17954506die spiegel moet je even gangbaar maken met wd40.
als de oxidatie eraf is dan kun je hem er makkelijk op en af trekken.
ik heb op de coupe ook een oud type spiegel omdat hij zonder schroeven aan de buitenkant is bevestigd,en hij makkelijk te polijsten is.8 mei 2012 om 20:36 #17954507Op Marktplaats staan diverse werkplaatshandboeken, +-12 euro , misschien is dit wat voor je ? heb er zelf een voor mn rekord e2 aangeschaft en is toch wel makkelijk !! Heb een adres van iemand die een boek voor een 67er heeft op cd rom , hoor wel of je hier in geintresseerd bent
12 mei 2012 om 17:52 #17954508Vandaag de Rekord naar de spuiter gebracht en morgen gaat de donor naar een andere stalling, lekker veel ruimte dus weer!
en de donor die vast op de kar staat:
11 juni 2012 om 19:04 #17954509heb je ook een schuifdak in die caravan ?
11 juni 2012 om 20:28 #17954510Neen, godzijdank niet!
Wel tochtraampjes in de voorste portieren…18 juni 2012 om 20:16 #17954511Hij staat nu bij de spuiter, ze zijn er druk mee bezig.
25 juli 2012 om 13:42 #17954512Hoewel er ogenschijnlijk geen interesse voor is, dump ik de foto’s van de vooruitgang toch maar op dit forum…
Gaat hard, is al helemaal kaal geweest.
Alleen nog even de ‘huid’ strak maken.25 juli 2012 om 15:16 #17954513Intresse is er wel hoor!
Stille genieters…;)
gaat goed zo!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.