Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › opel rekord 2.3 turbo diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2013 om 09:53 #17255292
hallo opel luitjes, ik ben bas uit varsseveld 43 jr en had al op mijn 14e jaar mn eerste opel , dit was een b kadett om op t land te crossen , ( ja dat kan hier n t oosten) , daarna nog een b kadett gehad en op mijn 18e jaar (dan met rijbewijs) een opel rekord 2.3ltr turbo diesel uit 1985 aangeschaft , die waren erg zeldzaam en ik vraag mij af of er daadwerkelijk nu nog iemand dit opel type in bezit heeft ? fijne tijd mee beleefd met die auto , zo dat was t en zal hier mij eens vermaken , ook wil ik waarschuwen voor de webshop opel classic parts uit heerlen waar ik niet werkende onderdelen heb besteld wat mij een hoop geld en tijd heeft gekost ( zonder schadevergoeding te verkrijgen van deze oplichter natuurlijk) maar hier zal ik wel een apart topic voor openen groeten aan alle opel rijders
14 februari 2013 om 10:44 #18105565Hi,
Bedoel je opel classic parts in Heerlen? Hier heb ik ook slechte ervaringen mee gehad afgelopen maand, specifiek iets besteld, totaal het verkeerde ontvangen. En erg beledigende mails ontvangen van deze meneer. (Oplichter wil ik ‘m niet noemen, ondanks dat ie duur is… Maar hij mag best wel iets doen aan klantenservice)
Maar een Rekord 2.3 TD zie je niet vaak nee…
Groet en welkom,
Michael14 februari 2013 om 12:17 #18105566Welkom
Geen idee hoeveel er van geleverd zijn, de turbo diesel was wel de luxere uitvoering.
Je hebt het over een auto mits inleven nu ca 28 jaar oud veelal verkocht om km te maken.
ben bang dat het over grote deel inmiddels tot bierblikjes verwerkt is14 februari 2013 om 14:20 #18105567Hey bas, welkom op het opel forum!
mn maatje waar ik regelmatig mee sleutel heeft een rekord 2.3d
welke we gaan voorzien van een omega (bmw) turbodiesel met 5bak
en wat leuke extra’s :vertag
dus helaas geen originele TDbetere foto heb ik zo even niet, maar je kunt duidelijk de bult op de kap zien
de corsa is van mn meis :wub14 februari 2013 om 18:10 #18105568hallo michael , teunm en trashmetal , ja dat is die firma en diegene die daar achter zit is ene meneer Oberlé ,als je m aan de telefoonhebt hoor je m in de verte praten , ik vind t maar een vage firma , ik heb destijds 2 condensatoren besteld voor een opel olympia rekord 1,5ltr 6 volt , aldus 1 extra mocht er eens 1 defekt zijn , de condensatoren moest ik bij binnenkomst post al concluderen dat ze niet compleet zijn , je moet er zelf een draad aan solderen , na monteren deed de motor t niet waardoor k dacht dat t probleem elders lag , aldus de halve motor gedemonteerd to de cilinderkop aan toe om uiteindelijk te concluderen dat beide condensatoren ( 23 euro samen ) niet werken , daar kwam ik achter toen ik ten einde raad bij iemand anders 5 condensatoren bestelde voor een tientje en de bij de eerste de beste condensator liep de motor alks een zonnetje , betreft mijn opel rekord turbo d : deze heb ik midden jaren 90 met 285000km op de teller verkocht omdat de bak door de jaren heen was drooggelopen was en de wegenbelasting dermate hoog was geworden dat t niet leuk meer was , de motor was nog best en deze had de 4 of 5 ton ook nog wel gehaald , achteraf met die wegenbelastingvrijstelling natuurlijk spijt van dat ik m ooit verkocht had , deze zal idd helaas tot bierblikjes verwerkt zijn want t kenteken is niet meer vindbaar , de originele opel rekord 2,3 turbo d kon je herkennen aan t vierkante roostertje rechtsvoor onder de bumper (luchtinlaat) en had 86 pk ( geen intercooler) de latere omegas turbodiesels hadden 100pk maar dan met intercooler . de rekord vond ik toch mooier
15 februari 2013 om 21:52 #18105569ook welkom hier :thumb
26 februari 2013 om 17:16 #18105571Ik heb een rekord caravan 2.3turbo diesel in bezit :D moet zeggen rijdt wel erg fijn de 2.3TD.
gaat ook goed vooruit, in tegenstelling tot de atmosferische diesels uit die tijd van opel…
26 februari 2013 om 17:29 #18105570Wat voor een vermogen heeft zo’n turbo blok eigenlijk?
Lijk me voor die tijd heel wat een 2.3 turbodiesel opel :shock:
26 februari 2013 om 17:53 #18105572vermogen ongeveer 90pk en ca 190nm koppel
dat laatste was evenveel als 2.5 benzineen hij weegt evenveel als 2.5 6 cyl
niet geschikt om overdwars in een astra te leggen26 februari 2013 om 18:26 #1810557386pk bij ca 3000 toeren en 190NM bij 2200 toeren, die dingen begonnen ook pas te trekken bij die 2200 toeren ( dan kwam die turbo er in) daaronder niet, t was voor die tijd de 1 na snelste in serie gebouwde dieselwagen alleen de citroen was nog iets sneller , de top lag bij zon 180kmh.
26 februari 2013 om 19:55 #18105574dat laat op toeren komen heeft opel lang last van gehad
ook de tds in de astra f had dat probleem nog.citroen en peugot hadden de diesel motoren in die tijd beter voor elkaar.
het rare is ook dat de opel diesel een relatief korte slag heeft.
de slag is korter als de boring terwijl de fransen de slag langer hadden als de boring
grofweg korte slag hoge toeren
lange slag laag in toeren en als de meeste diesels dan max 4500 toeren maken.26 februari 2013 om 20:18 #18105575@theunm wrote:
dat laat op toeren komen heeft opel lang last van gehad
ook de tds in de astra f had dat probleem nog.citroen en peugot hadden de diesel motoren in die tijd beter voor elkaar.
het rare is ook dat de opel diesel een relatief korte slag heeft.
de slag is korter als de boring terwijl de fransen de slag langer hadden als de boring
grofweg korte slag hoge toeren
lange slag laag in toeren en als de meeste diesels dan max 4500 toeren maken.Voor relax te rijden moet je de TDS boven de 1200toeren houden.. Wil je sportief rijden moet je hem boven de 2500toeren houden dan komt de turbo in gang.
26 februari 2013 om 20:24 #18105576@astraTD wrote:
Voor relax te rijden moet je de TDS boven de 1200toeren houden.. Wil je sportief rijden moet je hem boven de 2500toeren houden dan komt de turbo in gang.
mijn huidige heeft power vanaf ca 1500 toeren
en geen voelbaar turbogatmotor is ook een paar generaties nieuwer
26 februari 2013 om 21:44 #18105577@theunm wrote:
dat laat op toeren komen heeft opel lang last van gehad
ook de tds in de astra f had dat probleem nog.citroen en peugot hadden de diesel motoren in die tijd beter voor elkaar.
het rare is ook dat de opel diesel een relatief korte slag heeft.
de slag is korter als de boring terwijl de fransen de slag langer hadden als de boring
grofweg korte slag hoge toeren
lange slag laag in toeren en als de meeste diesels dan max 4500 toeren maken.ja hier sla je de spijker op de kop , opel had een korte slag motor terwijl bij een langeslag motor een diesel beter uit de verf komt, ik denk dat dit zo gekomen is omdat adam opel meer een benzine motoren fabrikant was ipv dieselmotoren , later boorden ze die diesel steeds verder op , volgens mij is die 2,3 d ooit begonnen als 1,9d en later opgeboord naar 2,1d en 2,3d , simpel gezegd : een gat groter boren is goedkoper dan een hele nieuwe krukas met drijfstangen te ontwikkelen, maar met turbo was t beter opgelost en was t geen verkeerde auto , je had alleen dat turbogat , boven die 2200 toeren werd je vast in je stoel gedrukt en ging ie echt vooruit
26 februari 2013 om 23:05 #18105578idd turbogat, maargoed dat had elke auto die uit die tijd kwam met turbo. te bedenken dat dit 1 van de eerste serie productie motoren was met turbo. (na bijna 30jaar nog steeds de 1e turbo…… king: )
als je de huidige turbo EN DIESEL techniek bekijkt die nu toegepast word is het totaal niet te vergelijken en hebben ze over het hele gebied laaddruk (soms zelfs vanaf stationair!)
variabele turbo’s is toch 1 van de mooiste uitvindingen op een diesel motor, maar helaas bestond die toen nog niet.2.3TD is ook nog in de omega en frontera gebruikt, deze had een intercooler en leverde +- 100pk. leverde 0,8bar turbodruk tov 0,7bar in senator/rekord.
ben er wel blij mee, en rijdt ook fijn. koppel spreekt zich onder het rijden fijner aan dan een 3.0cih….
ohja 2,5s of 2,5e is niet te vergelijken kwa vermogen of koppel behalve de ‘fictie’ op papier. 2,5 is niet vooruit te schroeien. 2.3TD daarin tegen wel!
en is niet gat groter boren, maar grotere cilinderbussen plaatsen :shock: jaja de enige opel motor met losse cilinderbussen :wtf
26 februari 2013 om 23:08 #18105579ps. ik zoek voor een rekord E/senator a2 dash nog een cockpit voor een dieselmotor MET toerenteller.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.