Opel Op-Com

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Op-Com

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242721
    iquick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2011

      Beste forummers,

      Ik ben van plan om een Op-Com setje te kopen alleen nu is mijn vraag waar moet ik vooral voor opletten bij het kopen van dit ding? Laptopje heb ik al :jerry nu moet ik allen nog de op-com kabel hebben om een aantal functies te bekijken en zo nodig te activeren je weet wel van die leuke dingetjes in je auto. Voornamelijk ook om foutcodes uit te lezen.

      Nu is mijn oog op het volgende gevallen:

      http://www.winkelplein.nl/cartools/default.asp?page=detail&Id=1821150&sid=ioErPISiSpYo5PwJr1GVEgF0MYQjCD

      Kost maar 40 euro of zal ik er eentje van ebay bestellen want daar zijn ze goedkoper zag ik maar je hebt er zo veel dat ik niet weet welke de goeie is. Tips zijn welkom. Ik ben de hele forum afegaan maar als je tussen 1030 gevonden resultaten moet zoeken is niet zo fijn. Vandaar een nieuw topic

      Alvast bedankt

      #17933260
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Ik lees graag even met je mee, want ik was ook al in al die resultaten aan het zoeken.
        Bij mij zou het gaan om het uitlezen van een Astra G.

        #17933259
        opel-motorsport
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2009

          hey ik heb dezelfde als op de link zelfde cd’tje en alles
          bij mij werkt het gewoon goed :) geen klagen van of niks
          kheb met dit setje mijn cruisecontrol kunnen activeren en mijn foutcodes lekker kunnen uitlezen tot nu toe
          dus heb er echt niet te klagen van :)

          #17933261
          iquick
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 July 2011

            Ja ik wou deze dus bestellen mijn cruisecontrol doet soms ook vreemd nadat ik mijn auto start dan doet die het niet je kan klikken wat je wil maar geeft geen reactie echt irritant het raarste is wanneer ik auto uit zet weer start dan doet die het wel normaal alsof er niks aan de hand is mischien kan ik dus via op-com chekken enz.

            Ik gaat deze dan bestellen

            Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy SII die echt supersnel is:D

            #17933262
            opelfreak1975
              Lid sinds:
              12 September 2009

              ik ga deze ook maar eens bestellen kan ik meteen mijn cruisecontrole inschakelen

              #17933263
              iquick
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2011

                Ik twijfel nog gister ben ik nog een advertentie tegen gekomen waarbij stond ons tekst en foto word gekopieerd. Deze link gechekt tekst gechekt en ze zijn het zelfde.

                Dus ik hou deze link even voor gezien weet niet of ze deze bedoelen of een ander, bij deze kan ik ophalen wanneer ik wil en bij de link die ik stuurde niet. Als het gaat kan ik vandaag of morgen eentje ophalen en de voornamelijkste reden is ook dat het lekker dichtbij is en dat ik niet kan wachten

                Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy SII die echt supersnel is:D

                #17933264
                gerritje71
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 August 2011

                  Ik heb voor enkele mensen al zo’n setje besteld via Ebay en die werkte allemaal probleemloos. Bij 2 stuks is er ook al eens een firmware update uitgevoerd zonder problemen. Bij 1 versie zat een CD met een virus maar na dit gemeld te hebben bij de verkoper een link gekregen waar de software stond. Als je iets koopt via Ebay pas een feedback achterlaten als alles 100% werkt want daarna geven ze meestal geen gehoor meer.

                  Misschien niet een antwoord op je eigenlijke vraag maar met de cruise control is waarschijnlijk niets mis. Voordat je die in kan schakelen moet je eerst een keer de rem ingetrapt hebben. Dit is een check om te kijken of het signaal wel werkt. Je kan eens proberen als je weer problemen hebt om een keer te remmen en te kijken of hij dan wel werkt.

                  #17933265
                  iquick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2011

                    @gerritje71 wrote:

                    Ik heb voor enkele mensen al zo’n setje besteld via Ebay en die werkte allemaal probleemloos. Bij 2 stuks is er ook al eens een firmware update uitgevoerd zonder problemen. Bij 1 versie zat een CD met een virus maar na dit gemeld te hebben bij de verkoper een link gekregen waar de software stond. Als je iets koopt via Ebay pas een feedback achterlaten als alles 100% werkt want daarna geven ze meestal geen gehoor meer.

                    Misschien niet een antwoord op je eigenlijke vraag maar met de cruise control is waarschijnlijk niets mis. Voordat je die in kan schakelen moet je eerst een keer de rem ingetrapt hebben. Dit is een check om te kijken of het signaal wel werkt. Je kan eens proberen als je weer problemen hebt om een keer te remmen en te kijken of hij dan wel werkt.

                    Nou ik haal em zoiezo niet via ebay deze is in zoetermeer dus dichtbij kilometertje of 5.

                    Wat cruisecontrol betreft handige tip ik ga dat eens proberen maar dat lijkt me niet het geval want het gebeurt ook tijdens het rijden ook al trap ik de rem heb er niet echt specifiek opgelet maar nu zal ik het doen laat het morgen weten.

                    Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy SII die echt supersnel is:D

                    #17933266
                    derartz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 January 2011

                      40 euro vind ik niet veel geld voor zo’n opcom, hoe duur zijn ze op ebay dan?
                      Kan iemand bevestigen of dit ook comaptible is met een
                      Zafira A uit 2002 ouders auto
                      Astra F uit 1997 vriendins auto
                      Astra G ui 2003 eigen auto (z18xe)

                      Wat is er nog meer mogelijk naast het uitlezen van foutcodes? Momenteel heb ik nog een airbagstoring, kan ik die hiermee ook resetten? Kun je er misschien ook fancy tweaks/opties mee activeren, wat misschien standaard uit staat?

                      wat is eigenlijk het verschil tussen een opcom en een tech2?

                      #17933267
                      opel-motorsport
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 April 2009

                        zafira A gaat en Astra G ook
                        astra F ben ik niet zeker maar vermoed van wel
                        ik heb zelf zo een setje voor mijn astra G 2001 z18xe mee uit te lezen enzo
                        en heb toch al een paar foutcodes kunnen wissen en ook kunnen achterhalen wat er kapot was
                        je kan zelfs op verschillende dingen testen doen of ze nog werken enzo
                        en cruisecontrol heb ik met mijn setje ook geactiveerd op mijn astra je hebt die 40 euro wel heel gauw terugverdiend hoor

                        #17933268
                        iquick
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 July 2011

                          Nou daar zijn ze goedkoper iets van 25 euro maar je wacht wel een week hooguit. Als het goed is, is die compatible en wat je ermee kan doen is idd foutcodes uitlezen, wissen en fancy tweaks inschakelen wat ik ook ga doen. Maar nu vraag ik me af stel als ik iets fout doe en mijn ecu word gewist wat dan? Kan dit gebeuren met op com?

                          #17933269
                          derartz
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 January 2011

                            wat versta jij onder fancy tweaks inschakelen? noem eens wat voorbeelden?
                            Het gaat bij mij dus om een Astra G zonder CANBUS.
                            is het mogelijk dat je je auto kunt slopen als je b.v. verkeerde parameters ergens aanpast en dat de auto b.v. slecht gaat lopen of helemaal niet meer wil starten? dat is dus niet de bedoeling zeg maar

                            met andere woorden… Wat zijn de gevaren van een opcom voor opel hobbyisten??

                            #17933270
                            iquick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 July 2011

                              @derartz wrote:

                              wat versta jij onder fancy tweaks inschakelen? noem eens wat voorbeelden?
                              Het gaat bij mij dus om een Astra G zonder CANBUS.
                              is het mogelijk dat je je auto kunt slopen als je b.v. verkeerde parameters ergens aanpast en dat de auto b.v. slecht gaat lopen of helemaal niet meer wil starten? dat is dus niet de bedoeling zeg maar

                              met andere woorden… Wat zijn de gevaren van een opcom voor opel hobbyisten??

                              In mijn astra h euuh dagrijlicht, deur op slot tijdens rijden en nog een aantal zaken maar dat vraag ik me dus ook af stel het gaat fout wat zijn de nadelen ik ga rond een uur of twee kabel plus cd ophalen voor 40 euro. Ik las ook ergens dat iemand zn ecu perongeluk had gewist.

                              #17933271
                              opel-motorsport
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 April 2009

                                ik denk dat je zeker wel iets fout kunt doen met de verkeerde parameters in te stellen maar het wijst zijn eigen allemaal uit
                                het is echt gemakkelijk en je weet zelf wel dat als je parameters gaat instellen of je er voldoende vanaf weet of niet en je moet ze altijd nog programeren
                                eer dat ze echt doorgevoerd worden
                                in principe kun je er weinig mee misdoen zolang je niet op de programmeer knop klikt

                                #17933272
                                iquick
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 July 2011

                                  Ik wil alleen maar dingen inschakelen verder eigelijks niks wijzigen ben bang dat ik mijn ecu kapotmaak

                                  #17933273
                                  opel-motorsport
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 April 2009

                                    dan kan er echt niets gebeuren hoor :)

                                    #17933274
                                    derartz
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 January 2011

                                      kun je met de opcom op een astra g ook speciale opties inschakelen?

                                      of is het alleen foutcodes uitlezen, equipment testen.
                                      daarnaast kun je ook ecu settings wijzingen, maar volgens mij heb je daar niet veel aan. kun je je auto alleen maar motortechnisch mee in de war brengen denk ik, of klopt dit niet?

                                      weet iemand wat je er nog meer mee kunt icm astra G en moet ik dan versie 1.44 hebben?

                                      welke software versie gebruiken jullie op de opcom?

                                      #17933275
                                      derartz
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 January 2011

                                        trigger…

                                        #17933276
                                        Haasje17
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2009

                                          ik gebruik de china clone software 082010

                                          #17933277
                                          derartz
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            27 January 2011

                                            @Haasje17 wrote:

                                            ik gebruik de china clone software 082010

                                            weet jij misschien ook de antwoorden op mijn andere vragen?

                                            #17933278
                                            jwvanyperen
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              13 April 2008

                                              Dit in ander topic gevonden, hier de link naar het gehele topic
                                              http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=155415

                                              In 2007 is bij gm intern al bekend dat de asra H vervangen werd door de astra J, maw de onderdelen magazijnen moeten leeg voor de nieuw astra.
                                              tot 2007 had iedere uitvoering in zekere zin zijn eigen specifieke onderdelen zoals een ecu,infotainment,boordcomputer enz ,wat tot kosten reductie kan leiden.
                                              Nu er binnenkort een nieuw model op de markt komt moeten alle oude (specieke) onderdelen weg om ruimte te maken en worden ze vervangen door “universele” astra H onderdelen met alle opties aanwezig.
                                              het voordeel is nu ruimte besparing alsmede kostenbesparing,hierdoor hoeft er nog maar 1 onderdeel die voor alle uitvoeringen geschikt is op de plank te liggen
                                              de fabrikant kan nagaan wanneer de laatste “instap”onderdelen in dit geval de astra H zijn gegaan en dat zal dus eind 2006 zijn geweest.
                                              Vanaf bouwjaar 2007 weet de fabrikant zeker dat deze optie beschikbaar kan worden gemaakt,over het algemeen kun je nm met de tecII of opcom alleen opties vrijgeven, je kunt ze niet programeren

                                              Verder denk ik je alleen maar iets moet veranderen als je iets wilt doen en is je autosoftware geen speelgoed.
                                              Ik schrijf altijd op wat ik verander en welke waardes er staan voor ik begin.
                                              Er schijnt ook een functie te zijn om terug te zetten maar omdat ik niet zeker weet of dit werkt schrijf ik op
                                              Gr Jan

                                              #17933279
                                              derartz
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                27 January 2011

                                                mmm. dat opschrijven van parameters lijkt me zowieso slim, maar ik ben ook niet van plan om motortechenische zaken zoals ECU aan te passen. ik zie daar het nut niet van in. tenzij er een optie is “unlock turbo mode”, waardoor de motor b.v. 20% meer performance heeft. maargoed dat is natuurlijk niet.

                                                wat wil je uiteindelijk vertellen met je astra 2007 verhaal? ik snap niet echt waarom dat met mijn vragen te maken had.

                                                maargoed ik begrijp dat met behulp van de opcom bij een astra g geen extra leuke functies ingeschaleld kunnen worden?? denken in de trand van happylightshow bij een astra h

                                                #17933280
                                                jwvanyperen
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  13 April 2008

                                                  @derartz wrote:

                                                  mmm. dat opschrijven van parameters lijkt me zowieso slim, maar ik ben ook niet van plan om motortechenische zaken zoals ECU aan te passen. ik zie daar het nut niet van in. tenzij er een optie is “unlock turbo mode”, waardoor de motor b.v. 20% meer performance heeft. maargoed dat is natuurlijk niet.

                                                  wat wil je uiteindelijk vertellen met je astra 2007 verhaal? ik snap niet echt waarom dat met mijn vragen te maken had.

                                                  maargoed ik begrijp dat met behulp van de opcom bij een astra g geen extra leuke functies ingeschaleld kunnen worden?? denken in de trand van happylightshow bij een astra h

                                                  Het topic gaat er over dat sommige dingen wel of niet geactiveerd kunnen worden. Dat was een van de vragen in dit topic
                                                  Hier ging het om dat Opel dagrijverlichting aanbied maar dan alleen bij Astra H >2007.
                                                  ik denk dat dat bij de G ook zou zou kunnen zijn, met andere woorden gewoon proberen wat of welke soort ECU in de auto zit en misschien heb je geluk ( als het verhaal van het andere topic natuurlijk klopt ) mij klinkt het logisch ;)

                                                  Astra G ik heb echt geen notie wat wel en nie kan en anders naar die happy zijn ook veel tevreden gebruikers van
                                                  Suc6 ik hoop dat het lukt want origineel is altijd leuker ( vind ik )

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.