Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Opel Monza 3.0 GSE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2015 om 10:49 #18290592
beste bart, het is niet die uit helmond, deze heeft in een loods gestaan
ik heb wel een vraag waar iemand mij misschien mee kan helpen?
alles is schoon gemaakt en weer terug in elkaar gezet, nieuwe benzine er in, starten en draait als een zonnetje, ongeveer 2 minuten.
Alle contacten op bobine en massapunten etc, alles schoon gemaakt en weer aan gesloten.
starten, loopt als een zonnetje, 2 minuten dan begint hij onregelmatig te lopen, kan ik geen gas meer geven en slaat uiteindelijk af.
Benzineleiding bij de motor toch nog maar een keer los gemaakt om te kijken of er wel benzine komt. Volop (schone) benzine en de pomp draait.
Nog een keer alle contacten na gelopen, bougie en bobinekabel na gekeken, verdeler en rotor na gekeken, ziet er allemaal goed uit en de contacten zijn mooi schoon.
Weer gestart en hij slaat meteen aan, wederom 2 minuten en begint weer onregelmatig te lopen.
Kan dit iets met de lucht-massa meter te maken hebben of heeft iemand een andere tip?Graag hulp want ik weet het even niet meer :(
29 juli 2015 om 12:01 #18290593Joah klikt als luchtmassa meter.
Of je stapenmotor en of aansturen hiervan.Of je temprateur sensor.
30 juli 2015 om 12:57 #18290594Ik had min of meer hetzelfde, en dat bleek de onstekingsunit te zijn. Dat kastje achter je veerpoot bestuurderszijde.
30 juli 2015 om 13:15 #18290581Ik heb een lmm besteld en die ga ik morgen er in zetten. Mocht dit niet werken dan ga ik verder met de stappenmotor en daarna die ontstekingsmodule.
Bedankt voor de tips allemaal :thumb2 augustus 2015 om 14:44 #18290595Ik heb de lmm geplaatst. Hij loopt mooi, ik kan rustig gas geven als hij eenmaal loopt. Starten gaat wat moeizaam, hij slaat aan en pruttelt wat en slaat af. Na 3 a 4 keer blijft hij lopen. Hopelijk wordt dit beter als hij eenmaal in gebruik is. Nu staat hij nog gewoon binnen omdat er nog veel aan gedaan moet worden voor de keuring.
2 augustus 2015 om 20:01 #18290596even mee op de lange rit is nooit verkeerd.
Maar moeilijk starten lijkt op tempsensor of brandstof pomp.
Als hij bij de 5000 toeren ophoud zou ik het bij de brandstofpomp zoeken.
2 augustus 2015 om 21:23 #18290597Dat zijn de betere berichten! Afbouwen, keuren en dan een tank leeg rijden. Grote kans dat het dan een stuk beter gaat worden :)
12 augustus 2015 om 18:54 #18290598Even een update. Na weken schuren plamuren en spuiten staat hij er netjes bij. Inmiddels een rvs achter demper, de oude was ver heen. Dit was overigens het enige aan het uitlaatsysteem dat vervangen moest worden, de rest is zgan. Ziet er wel vet uit zo’n glimmende pot onder je auto verder heb ik een takkewerk gehad om de strips in de raamrubber te krijgen, wel uiteindelijk een techniek gevonden die zeer goed werkt! Ik heb een handremkabel in de gleuf gefrot, leuk werkje, niet dus! De eerste 10 cm strip kun je wel in de rubber schuiven boven de kabel, als je dan met de ene hand op de strip drukt ter hoogte van de kabel en met de ander hand de kabel richting raam onder de strip uit trekt valt de strip mooi in de rubber. Let wel op dat je druk blijft uitoefenen op de strip tot hij helemaal er in zit anders kan hij er weer uit schieten. Verder heb ik de remklauwen, schijven voor en achter er af gehaald, alles schoon en gangbaar gemaakt en mooi zwart laten spuiten. Nu nog maar twee dingetjes dan gaat hij naar de keuring. De hendel om de motorkap te openen is afgebroken en de accu staat nog los. Als ik van de keuring kom, zal volgende week zijn, dan komt er weer een update
13 augustus 2015 om 11:32 #18290599De firma MIDLOCK heeft daar handig gereedschap voor om die strip in den rubber te krijgen. ;)
Het gaat goed met de GSE. :thumb :thumb :thumb:jerry :kewlpics :kewlpics :kewlpics
14 augustus 2015 om 22:29 #18290600Super! mag ik vragen wat voor rvs demper je hebt gebruikt? Ik zoek ook nog een vervanger voor de gse…
16 augustus 2015 om 10:56 #18290601Beste jethro, bedankt voor je reactie :thumb
Beste Peter, ik heb gelukkig een werkplaats tot mijn beschikking en een rek met allerlei soorten en maten pijp, van 6cm tot 28 cm doorsnee.
Ik heb de originele dubbele aansluiting met binnenpijp gebruikt en op een kap met felsrand van 180mm doorsnee gemaakt, het binnenwerk stelt niet zo veel voor, de dubbele pijp met gaten die door steenwol loopt daar heb ik nieuwe steenwol omheen gewikkeld en met gaas omwikkeld om het bij elkaar te houden, daar overheen een rvs pijp van 18cm doorsnee en 58cm lang geschoven, dit is de originele lengte van de demper, een eindkap met pijp van 65mm en klaar is kees (John) LOL. Ik heb al eerder zo een demper gemaakt en deze werd bij de APK ook goed gekeurd dus ik ga er vanuit dat deze ook gewoon wordt goed gekeurd. De uitlaat is nergens lek en hangt stevig aan de rubbers en dat is op de keuring het enige waar ze naar kijken.
je kan op internet wel universele dempers bestellen maar dan moet je weer werken met verlopen. Een demper op maat laten maken kan ook maar dan zit je snel op een eurootje of 3 a 400 en dat was me toch te gortig.
De auto is inmiddels gepolijst, je ziet gelukkig geen kleurverschil, de accu staat vast en de hendel van de motorkap zit ook weer vast en werkt weer.
Morgen even een laatste ronde om te kijken of ik echt niks over het hoofd heb gezien21 augustus 2015 om 11:38 #18290602Foto’s Volgen zsm
22 augustus 2015 om 13:16 #18290603Hij is gekeurd en al? Ben benieuwd naar de foto’s :)
23 augustus 2015 om 10:54 #18290604Hoi Peter.
Hij is af maar het keuringsstation waar ik altijd naartoe ga is maandag pas weer open ivm vakantie.
Ik kreeg de foto’s op 1 of andere manier niet geplaatst, zal zo nog eens proberen.23 augustus 2015 om 11:00 #18290605
Nu wel gelukt hoop ik
23 augustus 2015 om 13:20 #18290606Mooi ding! ook erg netjes qua blikwerk zo te zien. Die laatste foto is echt zo’n plek waar alles weg rot. Bij mijn GSE was dat een en al kroepoek.
24 augustus 2015 om 08:19 #18290607Deze is nergens rot, de enige plekken waren het linker voorscherm blaasjes bovenop naast de motorkap, rechter binnenscherm de rand naast de veerpoot een nieuw stuk in gezet, rechter achterscherm de wielrand blaasjes, en de rand onder het raam blaasjes. Hij staat er nu weer netjes bij, vind ik zelf, en ik heb er natuurlijk stiekem al mee gereden :angel Gewoon een genot als je het pedaal intrapt en je voelt je in de rugleuning worden gedrukt! En dan nog het geluid! En de mensen die spontaan stil staan als ze hem aan horen komen! Gewoon geweldig!
24 augustus 2015 om 11:13 #18290608Een hele mooie Monza, wees er zuinig op dan heb je er lang plezier van. :thumb
Zelfde kleur als je dienstwagen. ;):jerry :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.