Opel Meriva A 2003

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Opel Meriva A 2003

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18376145
    Huib van Moll
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 June 2020

      beste Forumleden,

       

      Ik heb een meriva A uit 2003 , prima auto verder echter heeft hij de neiging om te stotteren en daarna af te slaan.

      Dit gebeurt alleen bij een warme motor bij het afremmen. De motor slaat een of twee keer over/houd in en draait daarna verder.

      Wordt er dan afgeremd en de toeren dalen richting de 1000 rpm dan slaat de motor compleet af. Deze kan dan niet direct weer gestart worden. Startmoter gooit m wel rond maar hij slaat niet aan.

      een tot twee minuten daarna kan de motor gestart worden en kan ik weer verder. Geen enkel storingslampje blijft branden na het opnieuw starten.

      Nu het buiten weer warmer word ( +20 graden) treed deze storing vaker op. Accu is nieuw, gaatje carterventilatie in luchtklep is open.

      Ikzelf heb het vermoeden dat het signaal van het gaspedaal verstoord wordt bij hogere temperaturen…..

       

      Wie heeft er suggesties wat dit zou kunnen zijn?

      #18376158
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Uitlezen.

        P0230? Dan motor ecu defect is.

        #18376172
        Huib van Moll
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 June 2020

          Liviu, bedankt voor je snelle reactie.

          Als je iemand in de omgeving Eindhoven kent die dit kan en eventueel een andere ECU kan aanbieden als ie echt kapot is….ik houd me aanbevolen

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.