Opel lekt olie

Forumindex Forums Modellen Corsa Opel lekt olie

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220446
    nicole2908
      Lid sinds:
      18 October 2009

      Hoi allemaal,

      Ik heb een vraagje aan jullie m.b.t. opel corsa 1.7 diesel uit bouwjaar 2000.

      Ik ben er vandaag achter gekomen dat er olie uit de auto lekt. Het olieplasje/druppels ligt aan de voorkant van de auto en is zwart.

      Wat zou dit kunnen zijn?

      Groet,

      #17662584
      carlover
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 December 2004

        kleppakking?

        #17662585
        corsageak
          Lid sinds:
          28 October 2009

          onder op je carterpan zit een bout met een oliekeerring.. moet je maar ff onder de auto kijken bij je blok. kan zijn dat je keerring gescheurd is of gewoon je boutje versleten.

          had ik ook vorig jaar..

          ff op de brug rijden, lekbak pakken, met sleutel 17 geloof ik ff boutje los draaien, nieuwe bout met nieuwe keerring erop schroeven, olie bijvullen.. moet ongeveer geloof 2,5 tot 3 ltr in en dan na een paar dagen kijken of hij nog lekt.. wel ff alle druppels verweideren..

          suc6
          corsageak

          #17662586
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            wat bij de corsa diesels nog wel een gebeurt is dat de carterpan ( waar de olie in zit ) door gaat roesten.

            #17662587
            corsageak
              Lid sinds:
              28 October 2009

              dat is ook indd mogenlijk, ff andere carterpan eronder dan, is niet zo gek duur, of je haalt er een van de sloop..

              corsageak

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.